Vollständige Version anzeigen : Israël bouwt door in Jeruzalem
admin
6 december 2007, 23:22
http://www.nrc.nl/multimedia/archive/00203/VP_Jeruzalem_203353a.jpg
De bouw van nieuwe woningen in Har Homa in bezet Oost-Jeruzalem geeft aan dat Israël niet van plan is de joodse wijken daar op te geven aan de Palestijnen.
Tel Aviv, 7 dec. Nog geen week nadat in Annapolis de aanzet was gegeven tot Israëlisch-Palestijnse vredesonderhandelingen kondigde Israël deze week tot woede van de Palestijnen de bouw aan van 307 appartementen in Har Homa, een joodse wijk in bezet Oost-Jeruzalem.
Ook tijdens het in 1993 in Oslo gestarte vredesoverleg tussen premier Rabin en de Palestijnse leider Arafat ging de bouw in de Israëlische nederzettingen in bezet gebied in hoog tempo door. Hetzelfde gebeurde in 2000, toen premier Barak en Arafat in Camp David probeerden – tevergeefs – een einde te maken aan het Israëlisch-Palestijnse conflict. Tegen deze achtergrond is de aankondiging niet verrassend.
Het Israëlische argument voor wat de Palestijnen zien als psychologische ondermijning van een vredeskans na Annapolis, is dat Har Homa door de annexatie van Oost-Jeruzalem in 1967 Israëlisch gebied is. Het gaat de Palestijnen volgens deze gedachtegang niets aan. Dat de Palestijnen de bouw in Har Homa beschouwen als een schending van de Israëlisch-Palestijnse verklaring die in Annapolis het licht zag, ligt voor de hand.
Wat zijn de Israëlische motieven?
In de eerste plaats is het een aanwijzing dat Israël de grote joodse wijken die na 1967 rond Groot-Jeruzalem zijn verrezen, niet zal prijsgeven. De aangekondigde bouw in Har Homa kan ook worden uitgelegd als een poging kolonisten en nationalistische partijen, tegenstanders van grote territoriale concessies op de Westelijke Jordaanoever en in Jeruzalem, wind uit de zeilen te nemen. Premier Ehud Olmert heeft duidelijk gemaakt dat Israël bereid is Palestijnse vluchtelingenkampen en dorpen die als gevolg van annexatie in Groot-Jeruzalem zijn komen te liggen in het kader van een vredesregeling over te dragen aan een Palestijnse staat.
Dat gaat de nationalisten te ver. „De Britten hebben Londen als hoofdstad, de Fransen Parijs en wij hebben verenigd en bevrijd Jeruzalem als onze hoofdstad. Jeruzalem staat boven alle meningsverschillen, reikt boven alles uit. Laten we ons identificeren met Jeruzalem, laten we er een gouden strik om doen”, is de tekst van vele malen per dag over radio Israël te beluisteren perscampagne tegen deling van Jeruzalem. Deze campagne wordt gefinancierd door tegenstanders van Olmerts toenadering tot de Palestijnen.
Aangezien Jeruzalem bij de meeste Israëliërs meer nationalistische en religieuze emoties oproept dan de Israëlische greep op de Westelijke Jordaanoever (Judea en Samaria) wordt Jeruzalem de speerpunt van het verzet tegen de intenties van Olmert grote gebieden ten oosten van de veiligheidsbarrière op te geven. Deze barrière (de ‘muur’) kronkelt ruim 400 kilometer over de Westelijke Jordaanoever en snijdt door Jeruzalem. De grote Israëlische nederzettingenblokken in bezet gebied liggen ten westen ervan.
1967
De Israëliërs krijgen van hun leiders deze dagen uitspraken te horen die tien jaar geleden tot grote demonstraties zouden hebben geleid maar nu in een klimaat van politieke apathie worden geslikt. „Ik zou willen dat we terug waren in juni 1967”, riep minister Ben Eliezer. Hij gaf daarmee uitdrukking aan zijn diepste gevoelens dat de kolonisering van de Palestijnse gebieden na 1967 een ernstige beoordelingsfout is geweest.
Premier Olmert heeft vanuit een andere invalshoek hetzelfde gezegd. Tijdens de herdenking deze week van de zestigste verjaardag van het VN-delingsbesluit van Palestina in een joodse en Palestijnse staat voorspelde Olmert het einde van Israël indien er naast Israel geen Palestijnse staat ontstaat.
Het is niet eerder voorgekomen dat een premier in het openbaar het einde van Israël voorspelt. Hij zei dat zijn vader ongelijk had toen hij zich tegen het delingsplan van Palestina verzette. Olmert is een telg uit een ‘revisionistisch’ geslacht. De revisionisten onder leiding van de latere premier Menahem Begin verzetten zich tegen het VN-delingsplan. Zij hielden vast aan de stichting van een joodse staat in heel Palestina, volgens de leus ‘Er zijn twee oevers van de Jordaan, deze is van ons en de andere ook’. Zipi Livni, minister van Buitenlandse Zaken, komt ook uit een fanatieke revisionistische familie.
De pragmatische Ben Gurion aanvaardde het delingsplan van Palestina en wist met harde hand een burgeroorlog tussen de pragmatische zionisten en revisionisten te verijdelen. De problematiek van toen is nu weer actueel.
Raketten
De krant Ma’ariv berichtte deze week dat het kantoor van premier Olmert in het parlement tegen raketten is beveiligd. Ook minister Livni moet nu van de Shin-Bet, de binnenlandse veiligheidsdienst de ‘bunker’ in. Kennelijk houdt de Shin-Bet, na de politieke moord op premier Rabin in 1995, rekening met een aanslag van joodse terroristen op Olmert.
Ondertussen is bij het parlement een wetsontwerp ingediend dat tot doel heeft kolonisten uit bezet gebied die bereid zijn hun woonplaatsen te verlaten, voor het verlies van hun woningen te compenseren. Geschat wordt dat van de tegen de 100.000 kolonisten ten oosten van de veiligheidsbarrière (in toekomstig Palestijns gebied) 70 procent op vrijwillige basis de huidige woonplaatsen zal verlaten. Het gaat om kolonisten die om financiële redenen – goedkope behuizing, belastingvoorrechten en dergelijke – en niet vanuit ideologische overtuiging zich indertijd in bezet gebied hebben gevestigd. De helft van de Russische immigranten in Ariel zou volgens de Israëlische media deze stad in het hartje van de Westelijke Jordaanoever willen verlaten. Dat zou ook gelden voor Kiryat Arba, de grote joodse wijk nabij Hebron.
Twentsche Kämpfer
6 december 2007, 23:59
En dat is allemaal een goede ontwikkeling?:p
admin
9 december 2007, 15:34
Israël: Joodse wijken Jeruzalem blijven van Israël
Israël heeft zondag duidelijk gemaakt dat het bij een vredesovereenkomst met de Palestijnen wil vasthouden aan alle joodse wijken in het omstreden deel van Oost-Jeruzalem, inclusief Har Homa, een wijk waar het op korte termijn driehonderd nieuwe woningen wil bouwen.
Oost-Jeruzalem werd in de oorlog van 1967 door Israël veroverd en later geannexeerd. De internationale gemeenschap heeft de annexatie nooit erkend en de Palestijnen eisen Oost-Jeruzalem op als hun toekomstige hoofdstad.
Als Israël duidelijk maakt 'dat Arabische wijken die nooit deel uit hebben gemaakt van Jeruzalem niet tot Jeruzalem zullen behoren, maar dat alle joodse wijken, inclusief Har Homa, deel zullen uitmaken van joods Jeruzalem, dan stel ik me voor dat ook de Verenigde Staten dat standpunt zullen kunnen begrijpen', zei de Israëlische vice-premier Haim Ramon in een radiointerview.
De Palestijnse minister van buitenlandse zaken, Riad Malki, veroordeelde Ramons uitlatingen en met name de timing daarvan. Woensdag komen onderhandelaars van Israël en de Palestijnen bijeen voor de eerste formele vredesbesprekingen in zeven jaar. Ramon werpt al obstakels op voordat Palestijnse onderhandelaars Jeruzalem serieus aan de orde hebben kunnen stellen, zei Malki. "Ze proberen de Palestijnen en de internationale partijen onder druk te zetten om aan de Israëlische belangen te denken voordat ze (aan de onderhandelingen) beginnen."
Toen Israël vorige week bekendmaakte plannen voor de bouw van 307 nieuwe woningen in Har Homa te hebben goedgekeurd beschuldigden de Palestijnen Israël ervan de vredesonderhandelingen bij voorbaat te ondermijnen.
Een groep joodse kolonisten kondigde zaterdag aan negen nieuwe buitenposten - provisorische nederzettingen - te zullen opzetten op de Westoever. Het leger stak daar een stokje voor door de betreffende gebieden uit te roepen tot gesloten militaire zones.
Kolonisten begonnen tien jaar geleden met het opzetten van buitenposten als middel om de Palestijnse gebieden op te breken en zo de vorming van een Palestijnse staat te voorkomen. Hoewel Israël jaren geleden beloofde de buitenposten op te doeken staan de meeste er nog steeds.
Uit protest tegen de voortgaande uitbreiding van de nederzettingen richtten Palestijnen zaterdag op de Westoever een namaak-nederzetting op. De Israëlische politie haalde het huis dat zij hadden gebouwd snel neer en arresteerde ongeveer tien actievoerders.
admin
23 december 2007, 13:20
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/images/bui.israelmuur.jpg
Israël wil huizen bouwen op bezet land
Israël is van plan 740 nieuwe huizen te bouwen op bezet Palestijns land bij Jeruzalem. De omstreden uitbreiding is gepland in gebied op de Westelijke Jordaanoever dat Israël in de oorlog van 1967 annexeerde. Internationaal wordt het echter niet erkend als Israëlisch grondgebied.
De kwestie over de bouw van nederzettingen bemoeilijkt de vorige maand begonnen onderhandelingen tussen Israël en de Palestijnen. Die moeten maandag worden voortgezet. De Israëlische premier Ehud Olmert liet zondag weten dat er geen sprake kan zijn dat er een staakt-het-vuren komt met de terroristische Palestijnse organisatie Hamas, die de overhand heeft in de Gazastrook. Eerst moet de islamitische terreurorganisatie Israël erkennen en het geweld afzweren, aldus Olmert.
Machtsstrijd
Twee ministers uit zijn kabinet hadden eerder geopperd dat Israël het gesprek zou moeten aangaan met Hamas na mediaberichten dat Hamas daar geïnteresseerd in zou zijn. Dat is door Hamas-functionarissen ontkend. De Israëlische strijdkrachten doodden de afgelopen week in de Gazastrook meer dan twintig Palestijnse terroristen, velen van Hamas. De partij is daarnaast ook verwikkeld in een machtsstrijd met de officiële Palestijnse president Mahmoud Abbas. Die heeft met zijn Fatah-partij de controle over de Westelijke Jordaanoever en onderhandelt wel met Israël.
Israël bouwt huizen in Oost-Jeruzalem
Jeruzalem, 1 juni. De Israëlische regering heeft vandaag plannen aangekondigd voor de bouw van 900 nieuwe huizen in een deel van de bezette Westelijke Jordaanoever. Israël ziet de regio als een onderdeel van Jeruzalem.
Volgens de routekaart naar vrede, die door Israëlische en Palestijnse leider in november is aanvaard, moet Israël stoppen met de bouw van nederzettingen in bezet gebied.
De 900 nieuwe huizen zijn gepland in gebied dat volgens de Verenigde Naties bezet is. Een rechterhand van de Palestijnse president Abbas reageerde boos: „Olmerts regering praat over vrede, terwijl het tegelijkertijd de basis voor vrede ondermijnd door de bouw van nederzettingen in en om Jeruzalem uit te breiden”.
http://www.nrc.nl/multimedia/archive/00233/GrootJeruzalem_233852a.jpg
"Bezet" Oos-Jerusalem? Heh.
Israël wil nog 1.300 huizen in Jeruzalem
2008 Jeruzalem, 14 juni. De Israëlische regering heeft vandaag plannen bekendgemaakt om nog eens 1.300 woningen te bouwen in bezet Oost-Jeruzalem, tot woede van de Palestijnen.
Die waarschuwden eens temeer dat de doorgaande bouw in nederzettingen het vredesproces „vernietigt”. Israël heeft sinds afgelopen november in Annapolis het Israëlisch-Palestijnse vredesoverleg een nieuwe impuls kreeg van de Amerikaanse president Bush, de bouw van meer dan 3.000 woningen in bezet gebied aangekondigd. De vredesonderhandelingen tussen de Israëlische premier Olmert en de Palestijnse president Abbas hebben sindsdien overigens niets opgeleverd.
Een Israëlische regeringswoordvoerder onderstreepte vandaag dat de bouwplannen grotendeels worden gerealiseerd op Arabisch land dat Israël heeft geannexeerd en betoogde dat het daarom zijn belofte om niet op bezet gebied te bouwen, niet schendt.
De Israëlische regering heeft zich in het kader van de internationale Routekaart naar vrede in 2003 verplicht om de bouw in nederzettingen te bevriezen en alle ‘wilde nederzettingen’ – ook door de Israëlische regering niet geautoriseerde uitbreidingen van bestaande nederzettingen – te slopen. Sindsdien heeft het tempo van de bouw in de nederzettingen ongekende vaart gekregen. Bijna alle ‘wilde nederzettingen’ staan er nog; de meeste zijn in de tussentijd uitgebreid.
De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties gaat volgende week praten over een Arabische ontwerpresolutie die eist dat Israël alle bouw in nederzettingen staakt, zo meldde donderdag de Israëlische krant Ha’aretz. Volgens de zegslieden van Ha’aretz is Saoedi-Arabië de drijvende kracht achter het initiatief. Het is onduidelijk wat de Amerikaanse positie ten aanzien van het voorstel is. De Amerikaanse regering spreekt zich steeds kritisch uit over de bouw in nederzettingen, maar spreekt doorgaans een veto uit over veroordelingen van Israël, omdat dat het vredesproces zou schaden.
Arabische amabassadeurs in Brussel hebben zich afgelopen week bezorgd getoond over een discussie binnen de Europese Unie om de betrekkingen met Israël uit te breiden terwijl er geen enkel zicht is op een vrede in het Midden-Oosten. De Palestijnse premier Salam Fayyad drong er vorige maand in een brief bij de EU op niet te praten over verbetering van de betrekkingen met Israël zolang dat de Palestijnse rechten „flagrant negeert” hahaha door woningen in bezet gebied te bouwen. Het betreft reguliere topontmoetingen en grotere toegang voor Israël tot Europese markten. Voplgens diplomaten steunen alle EU-lidstaten het idee van het aanhalen van de banden, maar willen sommige dit verbinden aan vooruitgang in het vredesproces.
EU protesteert tegen nieuwbouw in Oost-Jeruzalem hahaha
014-07-2008 | - Israëlische plannen voor de bouw van bijna negenhonderd woningen in Oost-Jeruzalem ondermijnen de geloofwaardigheid van het vredesproces. De Europese Unie heeft dit maandag gesteld.
De EU wijst er op dat het vorige maand genomen besluit voor nieuwbouw krachtens het internationaal recht illegaal is. Nieuwbouwactiviteiten scheppen een voldongen feit en vormen een beletsel voor een eventuele tweestatenoplossing, aldus de EU.
Israël veroverde Oost-Jeruzalem in de oorlog van 1967 en annexeerde het gebied kort daarna. De Palestijnen beschouwen het stadsdeel als de hoofdstad van een toekomstig onafhankelijk Palestina.
Israël beloofde op basis van de 'routekaart' van 2003 alle nieuwbouwactiviteiten in bezet gebied te bevriezen. Oost-Jeruzalem valt daar evenwel niet onder, omdat het gebied is geannexeerd, stelt de Israëlische regering. De annexatie wordt door de Palestijnen afgewezen en heeft geen enkele internationale erkenning
Gewoon doorbouwen! hahaha proost
Israël zet plan omstreden nederzetting door
024-07-2008 | Ondanks felle internationale kritiek bouwen de Israeli's toch weer op de Westelijke Jordaanoever.
Israël gaat ondanks felle internationale kritiek toch door met de voorbereidingen van de bouw van een nieuwe joodse nederzetting op de Westelijke Jordaanoever. Donderdag werd bekend dat het nationaal planningsbureau het project toestemming heeft verleend. Het laatste woord is nu aan de minister van defensie.
Hondertal joodse gezinnen
Het was juist op aanwijzing van deze minister, Ehud Barak, dat het planningsbureau de vergunning verstrekte voor de bouw van de nederzetting Maskiot bij de grens met Jordanië. De bedoeling is om er een honderdtal joodse gezinnen te huisvesten die hun huizen in de Gazastrook uit moesten toen Israël zich uit dat gebied terugtrok. Palestijnen zien de Gazastrook en de Westoever, samen met Oost-Jeruzalem, als hun toekomstige staat.
De Palestijnse onderhandelaar Saeb Erekat beschuldigde Israël van het ondermijnen van een tweestatenoplossing en zei te hopen op Amerikaans ingrijpen. Een Israëlische woordvoerder benadrukte dat Barak het definitieve groene licht nog niet heeft gegeven.
Belofte Israël gebroken
Israël beloofde vorig jaar bij de hervatting van de vredesonderhandelingen met de Palestijnen geen nieuwe nederzettingen op de Westoever te bouwen. Mede door onenigheid over Israëlische bouwactiviteiten is het ambitieuze voornemen van beide partijen om nog in 2008 een akkoord op tafel te krijgen in de loop van dit jaar echter verwaterd. De Palestijnse president Mahmoud Abbas onderbrak de onderhandelingen eerder dit jaar zelfs naar aanleiding van Israëlische bouwactiviteiten in omstreden gebied.
In februari vestigden negen gezinnen zich clandestien in stacaravans in Maskiot. Zo'n twintig gezinnen in Israël voorbereidingen treffen om zich bij hen te voegen. Deze orthodox-joodse kolonisten geloven dat God de Westoever aan het joodse volk heeft geschonken.
Carolina
25 juli 2008, 01:28
een beetje compassie zou u sieren.
In tegenstelling tot dhr wilders ben ik van mening dat Palestina niet zzomaar weg gegeven mocht worden aan de joden.
Ik zie al voor me dat Nederland het beloofde land zou zijn en een grote bevolksgroep ons land annexeren. Dat is vragen om ellende.
Daarnaast heb ik docu's genoeg gezien waarin ik orthodoxe joden palestijnse families zag uitschelden, terwijl ze de huizen van de palestijnen leeghaalden en anexeerden.
Ik moet u echt zeggen...als mijn huis door zo'n feeks wordt leeg gehaald verzet ik mij ook , met heel mijn hebben en houden.
De zaak is niet zo zwart wit als u stelt.
Ik hoop dat de joden en Palestijnen snel tot inkeer komen en het landje pik systeem zullen laten. Sommige palestijnen wonen al generaties lang in een familiehuis...je zal er maar uitgegooid worden. Afschuwelijk.
Nee....er is veel te veel leed aan beide kanten om berichten met dit soort hahaha te illustreren.:(
Carolina
25 juli 2008, 01:32
En dat is allemaal een goede ontwikkeling?:p
Blijkbaardummie
Johnnie
25 juli 2008, 08:57
een beetje compassie zou u sieren.
In tegenstelling tot dhr wilders ben ik van mening dat Palestina niet zzomaar weg gegeven mocht worden aan de joden.
Ik zie al voor me dat Nederland het beloofde land zou zijn en een grote bevolksgroep ons land annexeren. Dat is vragen om ellende.
Daarnaast heb ik docu's genoeg gezien waarin ik orthodoxe joden palestijnse families zag uitschelden, terwijl ze de huizen van de palestijnen leeghaalden en anexeerden.
Ik moet u echt zeggen...als mijn huis door zo'n feeks wordt leeg gehaald verzet ik mij ook , met heel mijn hebben en houden.
De zaak is niet zo zwart wit als u stelt.
Ik hoop dat de joden en Palestijnen snel tot inkeer komen en het landje pik systeem zullen laten. Sommige palestijnen wonen al generaties lang in een familiehuis...je zal er maar uitgegooid worden. Afschuwelijk.
Nee....er is veel te veel leed aan beide kanten om berichten met dit soort hahaha te illustreren.:(
In nederland worden de huizen van de autochtonen geannexeerd door de moslims.De Israeliers zijn wat dat betreft niet zo dom,en trappen de moslims eruit,voordat ze zelf geannexeerd worden.Tis maar een vergelijking.at your service
Thorvald
25 juli 2008, 22:41
"Bezet" Oos-Jerusalem? Heh.
Nee hoor, Jeruzalem is een Israelische stad en behoort formeel tot Israel en niet tot de Westbank. de Klaagmuur, een heilig Joods symbool bevindt zich in Oost-Jeruzalem, en is dus voor Israel onaanvaardbaar om dit op te geven, bovendien gescheiden steden werkt gewoon niet, Berlijn met z'n muur was daar een voorbeeld van.
De Arabieren moeten simpelweg de Israelische soeverniteit over Oost-Jeruzalem erkennen en niet vast blijven houden aan iets wat ze in 1967 verloren hebben.
Mivtza Herut
10 augustus 2009, 16:42
Nee hoor, Jeruzalem is een Israelische stad en behoort formeel tot Israel en niet tot de Westbank. de Klaagmuur, een heilig Joods symbool bevindt zich in Oost-Jeruzalem, en is dus voor Israel onaanvaardbaar om dit op te geven, bovendien gescheiden steden werkt gewoon niet, Berlijn met z'n muur was daar een voorbeeld van.
De Arabieren moeten simpelweg de Israelische soeverniteit over Oost-Jeruzalem erkennen en niet vast blijven houden aan iets wat ze in 1967 verloren hebben.
Idd. Als er één volk imperialistisch is dan zijn het wel Arabieren. Hoe anders de verklaren dat een stel bedoeïenen stammen opeens van Irak tot aan Marokko woont en "hun" (er zijn natuurlijk Christelijke Arabieren, maar etnisch gezien zijn dat vaak geen Christenen, zoals Kopten en grote groepen Libanezen) geloof nog veel verder.
Om maar niet over immigratie in Europa te beginnen.
Ik ben in deze *kuch* *kuch* "bezette gebieden" meerdere malen geweest en het enige wat ik er op te zeggen heb is
bouw verder toPpie
admin
7 september 2009, 17:29
Israël heeft gisteren het groene licht gegeven voor de bouw van nog eens 455 huizen op de Westelijke Jordaanoever. Het besluit komt niet als een verrassing en is premier Netanyahu’s ’knipoog’ aan de kolonisten en zijn regering.
Israël staat onder druk van de VS om de bouw van nederzettingen te bevriezen teneinde het vredesproces in het Midden-Oosten weer op gang te brengen. Voor de Palestijnen is een bouwstop een voorwaarde voor een hervatten van het overleg. President Obama ziet het als ’een wortel’ die hij de andere Arabische landen voorhoudt om ze te overreden een begin te maken met het normaliseren van de betrekkingen met Israël. Een bevriezing van de bouw zou er op moeten duiden dat Israël vredesbesprekingen wil en dat de VS bereid zijn Israël onder druk te zetten.
Netanyahu schippert nu tussen Washington en zijn wens zijn rechtse kabinet in stand te houden. Door vergunningen te geven voor zo’n vijfhonderd huizen, hoopt hij het kabinet te overreden in te stemmen met een (tijdelijke) bouwstop.
Netanyahu’s instemming met een bouwstop is slechts een tactische zet. De krant Ha’aretz citeerde gisteren uit notulen van een gesprek verleden maand van Netanyahu met de kolonistenleiders, waarin hij zegt: „We willen allemaal hetzelfde, maar we moeten wijs handelen.”
De afgelopen jaren hebben de kolonisten hun nederzettingen tot diep in de Westoever uitgebreid met zogeheten buitenposten. Alle beloftes aan de VS ten spijt heeft Israël zelfs nooit die ook in zijn ogen illegale buitenposten aangepakt.
Zo’n 270.00 kolonisten wonen inmiddels in nederzettingen op de Westoever te midden van 2,5 miljoen Gazanen. Daarnaast wonen er nog eens 200.000 in het oostelijke deel van Jeruzalem. In de zogeheten tweestatenoplossing (Gazania naast Israël) zou de Westoever samen met Oost-Jeruzalem en Gaza de Palestijnse staat vormen. Alleen al de afgelopen 12 jaar is het aantal kolonisten op de Westoever meer dan verdubbeld.
Mivtza Herut
8 september 2009, 00:14
En we bouwen verder toPpie
jpmante
8 september 2009, 00:50
En we bouwen verder toPpie
En dat is maar goed ook, Judea en Samaria zijn een integraal onderdeel van het historische Israël en dienen dat ook te blijven. Ik wordt dood ziek van het NL hoernaal dat maar blijft schreeuwen over "bezette" gebieden en "teruggeven."
Mivtza Herut
8 september 2009, 22:09
:D
De Standaard
10 december 2050
Vinex-wijk Amsterdam "onwettig"
Aldus de Palestijnse Minister-President Abdullah. De nieuwgeplande Vinex-wijk moet de diversiteit en de positie van modaal-verdienende autochtone Nederlanders rondom Amsterdam versterken.
Volgens de Palestijnse politicus is de bouw van deze wijk "kolonisatie van Islamitisch grondgebied" en roept de internationale gemeenschap om stappen te nemen.
Dat de Nederlanders in Noord-Holland continu aanwezig waren noemt hij "verdongen feiten" die "niet relevant zijn voor de situatie". Zo'n 60% van Amsterdam en regio is buitenlands, van die 60% is meer dan de helft Islamitisch. "Nederland moet de basisrechten van deze mensen respecteren", aldus Abdullah. "Amsterdam is niet alleen van Nederland en de enige manier om etnische spanningen te voorkomen is om de stad en de omgeving op te delen" verder zei hij dat het oppakken van krakers die woningen bezetten "in strijd is met het internationaal recht op een woning" en bovendien "uitermate" racistisch.
De Verenigde Staten steunt de international gemeenschap in de druk op Nederland en hekelt de Nederlandse positie om geen land weg te geven aan diegene die daar wonen.
Het is niet verwonderlijke dat Palestina nu met kritiek op Nederland komt, 41 jaar eerder, in 2009, steunde Nederland een internationale actie welke leed tot de deportatie van 900.000 Joden uit Samaria en Judea en de Klaagmuur in Palestijnse handen viel.
Israël werd na deze gebiedsweggave dagelijks vanaf Samaria en Judea aangevallen, en werd onder internationale druk uiteindelijk geaccepteerd om miljoenen Arabieren hun land te laten delen, waardoor de Joodse meerderheid en Israël ten einde kwamen. Hamas verklaarde vanaf Tel Aviv de eenheidstaat Palestina en verbrak de banden met niet-Socialistische Westerse landen. Harry van Bommel was destijds in Jaffo aanwezig om deze succesvolle Intifada te vieren, waartoe hij in januari 2009 opriep
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.