PDA

Vollständige Version anzeigen : Rotterdam in conflict over grondruil voor Arabische haatkazerne bij de Kuip

hirihiri123
23 februari 2007, 14:32
R'dam in confict over grondruil voor Arabische haatkazerne bij de Kuip.

Artikel in de landelijke ochtendkrant het Algemeen Dagblad van woensdag 21/02/2007:

Conflict over grondruil voor moskee Essalam

Viola ILAH RUBIO
ANTTI LIUKKU
Rotterdam

Het bestuur van de Essalammoskee op Rotterdam-Zuid ligt in de clinch met de gemeente Rotterdam over de grondruilovereenkomst voor de nieuwe mega-moskee aan de Colosseumweg.
De ondertekening van het contract, die de ruil tussen de grond van de huidige moskee aan de Polderlaan en die van het nieuwe gebedshuis aan de Colosseumweg regelt, is op het laatste moment afgeblazen. De drukbezette zaakgelastigde van de Arabische financierder Al Maktoum, Mirza Al Sayegh, heeft daarom vandaag zijn bezoek aan Rotterdam afgezegd.
Het moskeebestuur zegt niet in te stemmen met de voorwaarden die de gemeente nu stelt aan de overeenkomst. Volgens vice-voorzitter Violarazak Boutaher eist de gemeente dat het huidige moskeegebouw aan de Polderlaan eind juni, als de nieuwe moskee af is, zou worden ontruimd.
Het bestuur van Essalam vindt dat een te groot risico. Want als de bouw om onvoorziene reden uitloopt, zouden de gelovigen op straat komen te staan.
En dat is iets wat het moskeebestuur te alle tijde wil voorkomen, legt Boutaher uit.
Al in 2003 stelde de gemeente een deadline. Ondanks de beloftes over en weer kwam het niet tot ondertekening van het document.
De ruil is een van de meest omstreden onderdelen van de transactie.
Sjeik Al Maktoum, die veel doelen in het buitenland steunt, wilde alleen miljoenen investeren in een Rotterdamse moskee als de grond eigendom zou worden van de islamitische gemeenschap.
Omdat de gemeente destijds alleen grond in erfpacht uitgaf, werd gekozen voor een grondruilconstructie: de grond aan de Polderlaan
(wél eigendom van de moskee) werd ingeruild met de bouwgrond aan de Colosseumweg in Feijenoord.
De gemeente kon gisteren geen reactie geven.

En zie, het" landjepikken "staat ook al op de agenda van de haathuttendirectie...................

--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben wie ik ben en niemand anders.
Als ik de kans krijg pak ik iemand anders. Duidelijk ???
wwwpuntforumplatstreepjevoorplatstreepjedeplatstre epjevrijheidpuntnl

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article44312.ece

-

admin
23 februari 2007, 15:01
Het bestuur van Essalam vindt dat een te groot risico. Want als de bouw om onvoorziene reden uitloopt, zouden de gelovigen op straat komen te staan.
En dat is iets wat het moskeebestuur te alle tijde wil voorkomen, legt Boutaher uit.

Stel je voor zeg al die achterlijke dwazen op straat die zichzelf übermensch voelen nee dat kun je echt niet hebben.....