Vollständige Version anzeigen : PvdA kamerlid adviseur Marokkaanse koning
hirihiri123
3 maart 2007, 12:20
PVDA-kamerlid adviseur Marokkaanse koning
Joehoe Geert, doe eens wakker worden daar in kamp Zeist.
Tijd voor Kamervragen. Want het zojuist beëdigde Tweede-Kamerlid Khadija Arib (PvdA) blijkt een belangrijk adviseur te zijn van de koning van Marokko. Hoe bedoel je een dubbele agenda. Natuurlijk beschikt mevrouw over een dubbel paspoort en daarmee heeft zij zitting in in een commissie die de Marokkaanse identiteit van Marokkanen in het buitenland moet bewaken. Zeg maar een soort van raad van toezicht die erop toe ziet dat dat dubbele paspoort blijft bestaan. En als ze tijd over heeft neemt zij ook nog deel aan de beraadslagingen in de Tweede Kamer. Inkoppertje nietwaar.....................
Geert, ga er maar kamervragen over stellen.
Trouwens dit is het stukje wat ik bedoelde ..............van Novabanana banana banana
hirihiri123
3 maart 2007, 16:07
PvdA-Kamerlid adviseur koning Marokko en niet loyaal aan Nederland !
[wereldomroep] PvdA-Tweede Kamerlid Khadija Arib is adviseur van de koning van Marokko. Dat meldt de Wereldomroep in een artikel op haar site. Ze zit in een commissie die de Marokkaanse identiteit van Marokkanen in het buitenland moet bewaken en verstevigen. Ook moet de commissie hooggeplaatste Marokkanen in onder meer Nederland rekruteren voor een nog op te richten Hoge Raad.
Koning Mohammed VI probeert op verschillende manieren meer grip te krijgen op de geëmigreerde Marokkanen.
Arib is niet van plan om uit de adviesraad te stappen. Ze vindt haar Kamerlidschap prima te verenigen met haar werk voor Marokko. Ze ziet ook geen conflicterende loyaliteiten: ''Ik ben niet loyaal aan Nederland, ik ben niet loyaal aan Marokko, maar ik ben loyaal aan mijn principes. En dat zijn respect voor mensen- en vrouwenrechten.''
Bij de onafhankelijkheid van de CCDH is overigens wel een kanttekening te maken. Deze adviesraad voor de mensenrechten is namelijk ingesteld door de koning van Marokko en adviseert ook rechtstreeks aan het Marokkaanse staatshoofd.
Vast staat dat de leden van de raad door de Marokkaanse koning zullen worden beëdigd. Bij een beëdiging worden de Marokkaanse onderdanen doorgaans geacht de hand van de koning te kussen en trouw aan hem te zweren.
Bron www.nu.nl
"Is NIET loyaal aan marokko, Is NIET Loyaal aan Nederland, maar aan HAAR principes "...................
Als wolven huilen in een bos................
admin
3 maart 2007, 16:24
Dat lijkt me een flinke stok voor Geert om mee te slaan hiermee is tevens bewezen dat hij het duidelijk bij het rechte eind heeft
tobie1
3 maart 2007, 16:48
Ik vind dit werkelijk verbijsterend! Het gedonder begint nu al, dat moet toch niet kunnen dat een tweede-kamerlid in Nederland een Marokkaanse koning adviseert!! Heeft hij/zij niks anders te doen? Fijn van ons belastinggeld de koning van Marokko adviseren?? Het wordt met de dag gekker.Aan de andere kant gaan de rollators uit het zorgpakket.
Dit lijkt me nou typisch een geval van belangenverstrengeling.
rooie trien
3 maart 2007, 17:58
Een vrouw die zo'n baan krijgt in een moslim land??L"
hirihiri123
3 maart 2007, 18:14
PvdA-Kamerlid adviseert koning MarokkoDoor Mohamed el Ayoubi en Nicolien den Boer
02-03-2007
Kamerlid Khadija Arib in de commissie die de Marokkaanse koning adviseert (foto: CCDH).
Het donderdag beëdigde Tweede-Kamerlid Khadija Arib (PvdA) blijft vooralsnog werken voor een raad van de Marokkaanse koning. De commissie moet de Marokkaanse identiteit van Marokkanen in het buitenland bewaken en verstevigen. Ook moet de commissie hooggeplaatste Marokkanen in onder meer Nederland werven voor een nog op te richten Hoge Raad. Kamerlid Arib, die een Marokkaans en een Nederlands paspoort heeft, ziet niet waarom dit een probleem zou zijn.
Enkele uren nadat Arib haar eed had afgelegd, diende Kamerlid Geert Wilders van de rechts-nationalistische PVV een motie van wantrouwen in. Hij eiste dat twee staatssecretarissen met een dubbele nationaliteit, Albayrak en Aboutaleb, uit het kabinet zouden stappen om de 'schijn van belangenverstrengeling' te vermijden. De motie, tijdens het debat over de regeringsverklaring, kreeg geen steun.
De dubbele nationaliteit van het nieuwe PvdA-Kamerlid Khadija Arib kwam niet ter sprake. Ook niet dat ze onlangs toetrad tot een werkgroep die de banden van expats met hun moederland Marokko moet verstevigen. Marokko vindt dat veel emigranten zich niet meer voldoende bewust zijn van hun nationale identiteit. De raad bestaat voornamelijk uit succesvolle Marokkanen in Europa.
Eigen principes
Arib vindt haar Kamerlidschap goed te verenigen met haar werk voor Marokko. Ze ziet geen conflicterende loyaliteiten, zegt ze in een gesprek met de Wereldomroep: "Ik ben niet loyaal aan Nederland, ik ben niet loyaal aan Marokko, maar ik ben loyaal aan mijn principes. En dat zijn respect voor mensenrechten en vrouwenrechten."
Ze zegt zich "ontzettend vereerd te voelen" dat ze in de raad mag zitten. Een raad die volgens haar is opgericht door een onafhankelijke mensenrechtenorganisatie. Maar deze CCDH (Conseil Consultatif des droits de l'Homme - adviesraad voor de mensenrechten) is ingesteld door de koning en adviseert ook rechtstreeks aan het Marokkaanse staatshoofd.
Meer grip
Mohammed VI probeert op verschillende manieren meer grip te krijgen op de geëmigreerde onderdanen. Zo kwamen onlangs honderden hooggeplaatste Nederlanders van Marokkaanse komaf in Amsterdam bijeen, op uitnodiging van de koning. Thema van de bijeenkomst: het aanhalen van de banden tussen moederland Marokko en zijn expats in Nederland. Aanwezig waren naast politici, ook mensen uit het bedrijfsleven en afgevaardigden van moskeeën.
In een toespraak eind vorig jaar opperde de koning al de mogelijkheid dat al zijn burgers in den vreemde in de toekomst niet alleen voor het eerst mogen stemmen, maar zich ook verkiesbaar kunnen stellen voor het Marokkaanse parlement. De eerstkomende verkiezingen in Marokko zijn in september van dit jaar.
'Positieve ontwikkeling'
Khadija Arib noemt het een positieve ontwikkeling dat er meer aandacht is van Marokko voor zijn drie miljoen onderdanen die in het buitenland verblijven. In het verleden was de Marokkaanse staat volgens haar alleen geïnteresseerd in de harde valuta die de emigranten binnenhaalden, nu behandelt Rabat de migranten met veel meer respect, aldus Arib.
De adviesraad waarin Arib zit moet uiteindelijk geëmigreerde Marokkanen werven die worden benoemd in een nog op te zetten 'Hoge Raad voor de Marokkaanse gemeenschap in het buitenland'. Het is nog niet bekend wat het exacte takenpakket zal zijn van deze raad, wel is gesuggereerd dat een aantal van hen zal mogen toetreden tot de Eerste Kamer in Marokko. Vast staat dat de leden van de raad door de Marokkaanse koning zullen worden beëdigd. Bij een beëdiging worden de Marokkaanse onderdanen doorgaans geacht de hand van de koning te kussen en trouw aan hem te zweren.
Ophef
Arib zegt desgevraagd dat zij nog niet weet of zij zelf in de Hoge Raad zal plaatsnemen. "Dat is helemaal niet aan de orde. Het is nog niet bekend hoe die Hoge Raad eruit moet zien." Ze zegt dat ze in ieder geval tot juni in de werkgroep zal blijven zitten en vindt het raar dat er ophef wordt gemaakt over haar lidmaatschap van de raad. "Als ik in Nepal in een adviesgroep zou zitten, had u mij deze vraag misschien niet eens gesteld
"Kamerlid Geert Wilders van "de rechts-nationalistische PVV" diende een motie van wantrouwen in"................
Rechts Nationalistisch.......................je moet maar durven
Iemand op het PFF Geert Geel schreef:
Geert Hitler dus.
Met dank aan de Wereldomroep. Ook alweer zo'n links clubje dat vreet uit de van de belastingbetaler afgeperste ruif. Wat een tekst. Heeft het MDI de schrijvers al aangepakt?
http://www.wereldomroep.nl/actua/nl/nederlandsepolitiek/act20070302_arib
Het hek is van de dam..............................kijken wie en wat er deze week nog allemaal ten toon wordt gespreidt.
Kortemetten
4 maart 2007, 17:02
Dit is het topje van de pvda-ijsberg. Kijk er niet van op, ik kijk wel uit naar meer van deze ditjes en datjes uit pvda kringen piM
Go Geert banana
Ik vind dit werkelijk verbijsterend!
mozabel
4 maart 2007, 17:59
"Ik ben niet loyaal aan Nederland, ook ben ik niet loyaal aan Marokko, maar ik ben loyaal aan me zelf!!!!!!!" Is dat ook niet dat wat veel Nederlanders denken, die het goed met het Nederlandse volk voor hebben??????
Je zou het ook kunnen vertalen als; ""Ikke ikke ikke, en de rest kan stikken".
Kortemetten
4 maart 2007, 20:49
Tenslotte zijn het islamieten die nooit loyaal aan een land kunnen zijn dat niet islamitisch is. Anders zouden het simpelweg geen islamieten zijn. Op de eerste plaats is Arib islamitisch, de rest is taqfir..
mozabel
6 maart 2007, 09:02
Gisterenavond de betreffende moslima met Marokkaanspaspoort haar huil verhaal zien houden in Nova, de slachtofferrol past haar prima, komisch vond ik ook de Jodin van het soort waar ik geen enkel respect voor kan opbrengen (ik lijk Wilders wel), en een Moslima die haar eigenlijk zou willen verslinden, oog kontakt werd zoveel mogelijk vermeden. De kans dat de M Moslima met haar zo geliefde M paspoort kan vluchten als Wilders aan de macht zou komen, geeft haar loyaaliteit weer, betreffende Nederland. Schandalig!!!!!
von slarotimov
6 maart 2007, 10:14
Ja typisch PVDA gedrag Wilders als een soort Hitler neerzetten.
Maar ze is voor het hele Nederlandse volk afgegegaan en zelfs in linkse kringen gaat langzaam doordringen dat Wilders gelijk had met zijn motie, had een ander hem ingediend dan was hij misschien veel verder gekomen.
Waar zijn ze bang voor?
admin
6 maart 2007, 15:04
Sterker nog ik hoor zelfs linkserts zeggen dat men helemaal niet blij is met dit kabinet !
Dat wil wat zeggen want sinds mei 1940 is het kabinet niet meer zo links geweest als nu.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.