Vollständige Version anzeigen : Meerdere doden familiedrama Hengelo (Gld)
rooie trien
6 maart 2007, 19:41
Meerdere doden familiedrama Hengelo (Gld)
06 maart 2007, 19:03 [bron] @home
RIJSWJK (ANP) - Politiewoordvoerder Anton de Ronde heeft dinsdag bevestigd dat zich aan de Oranjehof in Hengelo (Gld.) een ,,zeer traumatische gebeurtenis'' heeft afgespeeld. Volgens hem zijn in een woning drie doden gevallen.
http://blob.home.nl/feed/NL_HOME/NIEUWS/ARTIKEL/00281131.jpg
Het zou gaan om een moeder en haar twee kinderen. De vader is zwaargewond naar een ziekenhuis gebracht. De politie heeft de straat in het kleine dorp afgezet. De recherche onderzoekt de woning en doet tevens technisch onderzoek.
De politie hoort buurtbewoners. Voor hen is slachtofferhulp geregeld, aldus de politiewoordvoerder. De Ronde verwacht pas later in de avond meer bijzonderheden over het drama te kunnen vertellen.
Verbijsterd
De tussenwoning ligt in een normale woonwijk uit de jaren '80 net buiten de dorpskern. Volgens Omroep Gelderland zouden de twee kinderen in respectievelijk groep 5 en groep 8 van de basisschool hebben gezeten. Het hoofd van de school verklaarde tegen de omroep verbijsterd te zijn, omdat het een heel normaal gezin was.
Volgens een overbuurvrouw woonde het gezin al langer dan zestien jaar in de straat. De vader komt uit Hengelo en is werkzaam bij een meubelfabriek, aldus deze buur. De moeder werkte volgens haar als verpleegster, de kinderen zijn twee jongens van 9 en 11 jaar. De politie vond de slachtoffers dinsdagmorgen, aldus de buurvrouw.
Al twee dagen was het stil in en rond de woning, zei ze. De kinderen zouden de laatste dagen ook niet op school zijn gekomen, weten buurtbewoners. De vader was ook niet op zijn werk verschenen.
von slarotimov
7 maart 2007, 10:33
Dit land maakt blijkbaar niet gelukkig, het komt wel veel voor de laatste tijd.
Kortemetten
7 maart 2007, 11:16
Wanneer is de stille tocht?
rooie trien
7 maart 2007, 13:32
Wanneer is de stille tocht?
Helpt dat nog?
De banken zouden eens moeten stoppen met tophypotheken, minder belasting druk ,en afschaffen van GTST bij RTL4 [GTST is voor mij een metafoor].
Ik denk dat de mensen dan een iets gelukkiger kijk krijgen op het leven
mozabel
7 maart 2007, 13:52
Helpt dat nog?
De banken zouden eens moeten stoppen met tophypotheken, minder belasting druk ,en afschaffen van GTST bij RTL4 [GTST is voor mij een metafoor].
Ik denk dat de mensen dan een iets gelukkiger kijk krijgen op het leven
Met de eerste 2 punten kan ik geheel mee instemmen, met het laatste begrijp ik wat je bedoelt, de vervlakking, maar dit is een keuze om er naar te kijken die volgens mij je niet aan de afgrond kan helpen. Tenzij je niet helemaal lekker zou zijn in je bovenkamer als kijker naar dat programma.:)
rooie trien
7 maart 2007, 15:00
Met de eerste 2 punten kan ik geheel mee instemmen, met het laatste begrijp ik wat je bedoelt, de vervlakking, maar dit is een keuze om er naar te kijken die volgens mij je niet aan de afgrond kan helpen. Tenzij je niet helemaal lekker zou zijn in je bovenkamer als kijker naar dat programma.:)
Mee eens, daarom de metafoor, ik vermoed zelf dat mensen zig spiegelen aan GTST,ATWT,BB, en voor mijn part all you need is love.
Mensen zien zelf niet meer wat fictie of realiteit is, .
En denken wat daar gebeurd waar is en uit het leven gegrepen, hoe maf het ook mag klinken.
Kortemetten
7 maart 2007, 17:49
Zou goed mogelijk kunnen zijn RT. Aangezien de meerderheid debiel is kijk ik er niet meer van op.. De stille tocht is intussen gepland zo las ik ergens. Gelukkig maar, wat zouden we zonder stille tocht zijn. Na afloop is het wachten op de volgende moordpartij... EN alweer een stille tocht!
mozabel
7 maart 2007, 17:55
Zou goed mogelijk kunnen zijn RT. Aangezien de meerderheid debiel is kijk ik er niet meer van op.. De stille tocht is intussen gepland zo las ik ergens. Gelukkig maar, wat zouden we zonder stille tocht zijn. Na afloop is het wachten op de volgende moordpartij... EN alweer een stille tocht!
Ik lees je sarcasme, maar je hebt gelijk, de stilletocht heeft zijn waarde verloren en stelt m.i. ook niets meer voor. Spijtig, doch waar.
admin
7 maart 2007, 22:29
Mee eens, daarom de metafoor, ik vermoed zelf dat mensen zig spiegelen aan GTST,ATWT,BB, en voor mijn part all you need is love.
Mensen zien zelf niet meer wat fictie of realiteit is, .
En denken wat daar gebeurd waar is en uit het leven gegrepen, hoe maf het ook mag klinken.
Goh wat heb ik toch een makkelijk leven banana
admin
7 maart 2007, 22:31
Ik lees je sarcasme, maar je hebt gelijk, de stilletocht heeft zijn waarde verloren en stelt m.i. ook niets meer voor. Spijtig, doch waar.
Ik weet niet of dat zo is? het blijft natuurlijk wel lekker om samen met de massa uit te huilen.
rooie trien
9 maart 2007, 05:37
Gezinsdrama was collectieve zelfmoord
door onze correspondenten
HENGELO - De gezinsmoord in het Achterhoekse Hengelo, waarbij Aidan (12) en Roan (8) omkwamen, is een bewuste actie van beide ouders geweest. Dat staat in een brief die de ouders achterlieten.
Ze hebben samen besloten een overdosis aan pillen aan hun kinderen Aidan en Roan toe te dienen en aan zichzelf. Tevens werd de hond van het gezin omgebracht. Toen een zus van Olga en de politie ze in het huis aantroffen, lagen ze op bed. Dat heeft de familie aan deze krant laten weten.
In de brief, die de familie onder ogen heeft gehad, staat ook dat ze ‘problemen’ hadden en dat die de achtergrond vormden voor de collectieve zelfdoding. Over de problemen willen de nabestaanden zich niet uitlaten, maar de zelfmoord is niet geboren uit sektarische of religieuze beweegredenen. Ook vormen de kinderen op zich geen motief.
Voor de familie is het overigens nog wel een raadsel waarom Erik K. de overdosis pillen heeft overleefd. Justitie beschouwt hem nu als verdachte van moord of doodslag.
De familie Ter B. en K. hopen dat door duidelijkheid te geven, de speculaties over de dood van hun geliefden gestaakt worden. Ze vrezen dat Erik als de grote boosdoener wordt gezien.
Gisteren is sectie verricht op de lichamen. De nabestaanden hopen dat justitie ze snel vrijgeeft zodat ze begraven kunnen worden.
First Knight!
12 maart 2007, 17:06
(Novum) - De vader die het gezinsdrama in het Gelderse dorp Hengelo overleefde, mag van justitie dinsdag niet naar de crematie van zijn vrouw en twee kinderen. Dat meldt het Openbaar Ministerie (OM) in Zutphen maandag. De man had daar toestemming voor gevraagd.
Dinsdag werden in de woning van het gezin de dode lichamen van de 44-jarige moeder en de kinderen van 8 en 11 jaar gevonden. De 44-jarige vader werd vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris van de rechtbank in Zutphen. Die bepaalde dat hij nog zeker twee weken langer kan worden vastgehouden. Hij wordt verdacht van moord. Medicijnen zijn volgens het OM de vermoedelijke doodsoorzaak.
In het huis van het gezin werd een brief gevonden waaruit zou blijken dat de ouders vanwege schulden hadden besloten met hun kinderen en hond uit het leven te stappen.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.