PDA

Vollständige Version anzeigen : Imams bij Defensie - Kamervragen

admin
8 maart 2007, 23:47
donderdag 08 maart 2007 Vragen van het lid Brinkman (PVV) aan de minister van Defensie over de aanstelling van imams door Defensie.

1.)
Bent u op de hoogte van een artikel in de Defensiekrant nummer 9, gedateerd 1 maart 2007, waarin aangegeven wordt dat Defensie imams wil aanstellen voor militairen die het islamitische geloof aanhangen? Is dit bericht juist? Zo ja, hoeveel imams zullen er worden aangesteld?
2.)
Bent u het met mij eens dat een imam in een loyaliteitsconflict kan komen op het moment dat Nederland in oorlog zou verkeren met een islamitisch land dan wel op andere wijze participeert in internationaal militair verband in een islamitisch land? Zo ja, hoe gaat u dit loyaliteitsconflict te lijf? Zo neen, waarom niet?
3.)
Indien het waar is dat imams worden aangesteld, wordt er bij de aanstelling dan ook rekening gehouden met de nationaliteit van een imam en is hierbij de Nederlandse nationaliteit een vereiste? Zo neen, waarom niet?
4.)
Bent u met mij van mening ervoor te zorgen dat alle preken, geschriften en andere uitingen van deze legerimams uitsluitend in de Nederlandse taal zullen worden gehouden?

First Knight!
8 maart 2007, 23:54
Ik ben wel voor imams bij defensie. Kunnen ONZE jongens zich mooi achter verschuilen!

admin
9 maart 2007, 01:20
Je bedoeld tijdens het oprukken! :rolleyes:

First Knight!
9 maart 2007, 08:28
Ja kannonenvoer! banana

Resident
11 maart 2007, 01:27
Je bedoeld tijdens het oprukken! :rolleyes:
oprukken? lol
Nederlandse militairen rukken op? lol
Meestal komen ze achterwaarts in batterij.

Johnnie
12 maart 2007, 07:29
Ik ben wel voor imams bij defensie. Kunnen ONZE jongens zich mooi achter verschuilen!

Dat lijkt me nou ook weer niet zo slim achter een iman aan lopen die een bomgordel aanheeft