hirihiri123
10 maart 2007, 10:30
Twijfels over Bureau Integriteit
--------------------------------------------------------------------------------
Twijfels over Bureau Integriteit
9-3-2007 Uit een onderzoek van het blad Binnenlands Bestuur blijkt dat er twijfels bestaan over de onafhankelijkheid van het Amsterdamse Bureau Integriteit.
In vier zaken die het bureau onderzocht zijn twijfels gerezen over de onpartijdigheid van het bureau. In politiek gevoelige kwesties zouden de onderzoekers rugdekking aan hoge ambtenaren en bestuurders lijken te geven. De ambtenaren controleren elkaar, daar ligt volgens velen de crux.
De gemeenteraad noemt het zorgelijk. Verantwoordelijk wethouder Vos liet weten afstand te nemen van het beeld dat Binnenlands Bestuur schetst.
http://www.at5.nl/
http://www.amsterdam.nl/gemeente/die...au_integriteit
De nieuwe Amsterdamse Ambtseed
Citaat:
Ik zweer/beloof als ambtenaar plechtig het volgende:
Ik zal de gerechtigheid dienen.
Ik zal trouw zijn aan de grondwet en de overige wetten van het rijk.
Ik zal mij inzetten voor de rechten en het welzijn van alle burgers van Amsterdam.
Ik zal onpartijdig handelen en de democratische beginselen en procedures respecteren.
Ik ben loyaal ten opzichte van de bestuursorganen van de stad en het door hen vastgestelde beleid.
Ik zal van de overheidsmacht die mij is toevertrouwd geen misbruik maken.
Ik zal zorgvuldig omgaan met informatie.
Ik zal de geloofwaardigheid van het ambt niet schaden.
Ik zal het vertrouwen, dat de burger in mij mag stellen, niet beschamen.
Ik zal me een zelfstandig oordeel vormen over de morele juistheid van mijn handelen.
Dat verklaar en beloof ik
of: Zo waarlijk helpe mij God Almachtig
of: Verwijzing naar een andere godsdienst
Het is niet de eeste keer dat dit Bureau in opspraak was...................
AMSTERDAM - Het hoofd van het Bureau Integriteit op het Amsterdamse stadhuis, Rob Bakker, moet zijn functie op last van b. en w. neerleggen. Bakker, die de corruptie onder ambtenaren moet bestrijden, onderhoudt een zeer nauwe relatie met directeur Dick Grijpink van de Taxi Centrale Amsterdam (TCA).
...
In vier zaken die het bureau onderzocht zijn twijfels gerezen over de onpartijdigheid van het bureau. In politiek gevoelige kwesties zouden de onderzoekers rugdekking aan hoge ambtenaren en bestuurders lijken te geven. De ambtenaren controleren elkaar, daar ligt volgens velen de crux.
De gemeenteraad noemt het zorgelijk. Verantwoordelijk wethouder Vos liet weten afstand te nemen van het beeld dat Binnenlands Bestuur schetst.
http://www.at5.nl/
http://www.amsterdam.nl/gemeente/die...au_integriteit
De nieuwe Amsterdamse Ambtseed
Citaat:
Ik zweer/beloof als ambtenaar plechtig het volgende:
Ik zal de gerechtigheid dienen.
Ik zal trouw zijn aan de grondwet en de overige wetten van het rijk.
Ik zal mij inzetten voor de rechten en het welzijn van alle burgers van Amsterdam.
Ik zal onpartijdig handelen en de democratische beginselen en procedures respecteren.
Ik ben loyaal ten opzichte van de bestuursorganen van de stad en het door hen vastgestelde beleid.
Ik zal van de overheidsmacht die mij is toevertrouwd geen misbruik maken.
Ik zal zorgvuldig omgaan met informatie.
Ik zal de geloofwaardigheid van het ambt niet schaden.
Ik zal het vertrouwen, dat de burger in mij mag stellen, niet beschamen.
Ik zal me een zelfstandig oordeel vormen over de morele juistheid van mijn handelen.
Dat verklaar en beloof ik
of: Zo waarlijk helpe mij God Almachtig
of: Verwijzing naar een andere godsdienst
Het is niet de eeste keer dat dit Bureau in opspraak was...................
AMSTERDAM - Het hoofd van het Bureau Integriteit op het Amsterdamse stadhuis, Rob Bakker, moet zijn functie op last van b. en w. neerleggen. Bakker, die de corruptie onder ambtenaren moet bestrijden, onderhoudt een zeer nauwe relatie met directeur Dick Grijpink van de Taxi Centrale Amsterdam (TCA).
...