PDA

Vollständige Version anzeigen : OM verbaasd over vrijlaten Nigeriaan

admin
12 maart 2007, 13:52
HAARLEM - Het openbaar ministerie (OM) in Haarlem is verbaasd over de vrijlating van een 36-jarige Nigeriaan die wordt verdacht van grootschalige witwaspraktijken.

De man was in december aangehouden met een koffer met dubbele bodem met daarin 1,2 miljoen euro. Vorige week kwam hij door een besluit van het Amsterdamse gerechtshof op vrije voeten. Het hof heeft hem uit voorarrest vrijgelaten op basis van stukken die zijn advocaat, Theo Hiddema, had overlegd. Papieren zouden aantonen dat B. vrachtwagens wilde kopen. De rechtbank vond eerder dat hij wel vast moest blijven.

De zaak wordt 23 maart inhoudelijk behandeld, maar Hiddema weet niet zeker of de verdachte daarop gaat wachten. De koffer met geld is nog in bezit van het OM.

mozabel
12 maart 2007, 16:08
Waarom is het Mvj verbaasd, en ik niet. De de rechter is niet van deze wereld, en de des betreffende Ovj weet niets van de wereld. Het is iedereen bekend dat Nigerianen behoren tot de top 3 van vervalsers/oplichters, als dat nog niet voldoende is voor een rechter om de documenten die door wijsgeer Hiddema als niet "relevant" te beschouwen, had deze eerzame burger uit Nigeria nog vast gezeten.

admin
12 maart 2007, 16:34
Waarom is het Mvj verbaasd, en ik niet. De de rechter is niet van deze wereld, en de des betreffende Ovj weet niets van de wereld. Het is iedereen bekend dat Nigerianen behoren tot de top 3 van vervalsers/oplichters, als dat nog niet voldoende is voor een rechter om de documenten die door wijsgeer Hiddema als niet "relevant" te beschouwen, had deze eerzame burger uit Nigeria nog vast gezeten.

Hier in Nederigland behoren Nigerianen tot de top 3 beschermd soort, op één hoe kan het ook anders de Marokkaan zoals je weet en op twee de Antilliaan. Zo gaat dat bij de grootste importeur van achterlijkheid.

Ik zit trouwens als PVV stemmers vol verwachting uit te kijken naar het bekeringenteam van de PVDA die net als in islamsterdam voorheen Amsterdam mij en al m'n PVV medestemmers op andere gedachten te brengen :rolleyes:

admin
12 maart 2007, 17:50
Vrijgelaten Nigeriaan weer opgepakt op Schiphol

SCHIPHOL - De marechaussee heeft maandag een 36-jarige Nigeriaan opgepakt die vorige week tot verbazing van het Openbaar Ministerie (OM) was vrijgelaten. De man wordt verdacht van grootschalige witwaspraktijken.
In december vorig jaar werd hij aangehouden met een koffer met daarin 1,2 miljoen euro. Volgens persofficier van justitie Maarten Vos van het OM in Haarlem is de man nu gearresteerd in verband met een uitleveringsverzoek van de Verenigde Staten. De Amerikanen verdenken hem van betrokkenheid bij drugssmokkel.
Het gerechtshof in Amsterdam liet de Nigeriaan vrij op basis van stukken die zijn advocaat Hiddema had laten zien. Daarin stond dat de verdachte een zakenman is die voor zakelijk bezoek in Nederland was.
Verwarring
Justitie kondigde na de vrijlating aan te gaan bekijken welke mogelijkheden er zijn om de verdachte weer achter de tralies te krijgen. De man is eerder al in verband gebracht met de oplichting van Europese bedrijven. Ook zou hij een aantal jaren geleden een Amerikaanse villa hebben verkocht terwijl de eigenaren daar niets van wisten.
,,Waarschijnlijk willen de Amerikanen zijn uitlevering, daar heb ik iets over gehoord. Misschien is er iets gefabriceerd om mijn cliënt alsnog te kunnen aanhouden'', zegt Hiddema. De raadsman heeft ook gehoord dat de Amerikaanse drugsbestrijders van de DEA mogelijk achter de Nigeriaan aan zitten. ,,Officieel weet ik echter nog van niets.''
Volgens Hiddema is de Nigeriaan maandagmorgen zijn paspoort op Schiphol gaan ophalen. Dat terwijl het hem duidelijk was dat hij mogelijk ook in andere landen van misdrijven wordt verdacht. ,,Mijn cliënt zegt dat hij voor iemand anders wordt aangezien en dat hij niets heeft gedaan.''

Vreselijk wordt die arme stakkert uitgeleverd aan de VS terwijl hij hier een 6 sterrencel had gehad. Dat word afzien tenminsten als de VS het voor elkaar krijgt om hem uitgeleverd te krijgen?

hirihiri123
12 maart 2007, 17:58
hahahahahahah typisch Nederlands lol lol lol lol

Tsjesssssssssssssssssssssssss. Moeten hier ook kamervragen over gesteld worden door ene meneer Geert ?

Geert, weer werk aan de Winkel, laat ze domme zweten op het pluche............................nlvlag

mozabel
12 maart 2007, 18:07
Kunnen jullie de schiphol-brand voor het netvlies halen? Daar kwam regelmatig een Nederlandse die met een Nigeriaan is getrouwd bij B&vD om haar huil verhaal te vertellen over haar dochter die zwanger was van een Nigeriaan die tijdens de schipholbrand ook als uitzetter vast zat, om een verhaal kort te maken, de Nigeriaan kreeg vergunning om te blijven, maar is er nu onderzoek geweest naar die Nigerianen, ik denk het niet, maar zij zullen vast zeggen van wel. De nederlandse vrouwen denken," geef mij een zwarte paal", en de Nigerianen denken," lekker een witte neuken en met het geld aan de haal". Sorry voor mijn taal gebruik Admin, maar met deze topic krijg ik een gevoel van het legalizeren van de practijken van die Nigerianen.

admin
12 maart 2007, 18:16
:D :D :D

Beste Mozabel hier kan en mag aardig wat gezegt worden daar doen we niet moeilijk over vooral niet als het gepaart gaat met een doses flinke nlvlag humor.