PDA

Vollständige Version anzeigen : Nederland stroomt leeg - Kamervragen

admin
12 maart 2007, 13:58
maandag 12 maart 2007 Vragen van de leden Wilders en Fritsma (beiden PVV) aan de staatsecretaris van Justitie en de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid over het bericht dat de komende jaren naar schatting 170.000 Nederlanders (vooral studenten en jonge gezinnen) per jaar zullen gaan emigreren naar landen als Canada, Zweden, Australië en Uruguay.

1.)
Bent u bekend met het bericht dat de komende jaren maar liefst 170.000 Nederlanders zullen gaan emigreren (*)? Kunt u het verloop van de emigratie sinds 1990 aangeven en vergelijken met de verwachte emigratie de komende jaren?
2.)
Bent u met ons van mening dat het van belang is een goed beeld te krijgen van de vertrekredenen van Nederlanders die zich in het buitenland vestigen? Bent u bereid een breed onderzoek (exitonderzoek) te doen naar de vertrekredenen van deze Nederlanders? Zo ja, op welke termijn kunnen wij dit exitonderzoek van u verwachten? Zo nee, waarom niet?
3.)
Bent u net zo bezorgd als wij nu er ongeveer 170.000, merendeels goed opgeleide, Nederlanders met kinderen gaan emigreren en er tegelijkertijd tienduizenden mensen per jaar (uit achterstandsgebieden) uit landen als Turkije en Marokko via bijvoorbeeld gezinsvorming en gezinshereniging naar Nederland komen? Deelt u de mening dat deze ontwikkeling desastreus is voor onder meer de (kennis)economie en het betaalbaar houden van sociale voorzieningen, mede gelet op het feit dat de immigranten vaak kansarm / slecht opgeleid zijn en bovengemiddeld vaak afhankelijk van uitkeringen zijn?
4.)
Is het gelet op de toenemende emigratie van Nederlanders niet van groot belang te bezien op welke wijze deze mensen voor Nederland behouden zouden kunnen blijven en door de scheefgroei in de bevolkingssamenstelling ook een immgratiestop voor niet-westerse allochtonen in te voeren en de vrijwillige remigratie van allochtonen uit landen als bijvoorbeeld Marokko en Turkije verder te stimuleren? Zo neen, waarom niet?

von slarotimov
12 maart 2007, 15:21
Wordt weer weggezet als zijnde stigmatisering van Turken en Arabieren,de kaasstolp krijgt zijn geld toch wel, en ze hebben nu eenmaal liever dat mensen gaan emigreren, het interesseert ze niks.
het zijn niet alleen Nederlanders maar ook allochtonen die goed opgeleid zijn, heb er verscheidene ontmoet in Turkijke die zich rot lachen in Nederlnad opgeleid zijn en het goed doen in Turkije.
Misschien moeten ze eigenlijk het studie geld afboeken op ontwikkelings hulp wat ook een bodemloze put is.
Wilders moet het beleefder brengen,dan kan je hetzelfde brengen, nu jaagt hij iedereen de gordijnen in.
Je moet overdreven beleefd en veel met geachte smijten dan kunnen ze niks zeggen, en het komt beter over.

mozabel
12 maart 2007, 16:34
Wordt weer weggezet als zijnde stigmatisering van Turken en Arabieren,de kaasstolp krijgt zijn geld toch wel, en ze hebben nu eenmaal liever dat mensen gaan emigreren, het interesseert ze niks.
het zijn niet alleen Nederlanders maar ook allochtonen die goed opgeleid zijn, heb er verscheidene ontmoet in Turkijke die zich rot lachen in Nederlnad opgeleid zijn en het goed doen in Turkije.
Misschien moeten ze eigenlijk het studie geld afboeken op ontwikkelings hulp wat ook een bodemloze put is.
Wilders moet het beleefder brengen,dan kan je hetzelfde brengen, nu jaagt hij iedereen de gordijnen in.
Je moet overdreven beleefd en veel met geachte smijten dan kunnen ze niks zeggen, en het komt beter over.

Bedoel je beleefder en onbegijpelijk voor ons? Ik heb het misschien niet goed gelezen, maar kan niets onbeleefts ontdekken, als je refereert aan de afgelopen debatten, kan ik Wilders niet betrappen op onbeleefde uitspraken, wel kan ik me herinneren dat zijn collega kamerleden over de islam begonnen, een ander weer over Gaus, terwijl het toch ging over nationaliteiten, islam en Gaus hebben niets met nationaliteit te maken, behalve dat Gaus de Nederlandse nationaliteit bezit, en de islam niet. Of bedoel je als Wilders een bepaalde uitspraak doet bv "dat is dan jammer" omdat andere allen maar mauwen, ga daar nou eens inhoudelijk op in. Het is zo, als jij een stelling hebt en je hebt aangegeven waarom! dan is er niets meer inhoudelijk te discuseren.
En dan ben je voor of tegen, het inhoudelijke om het inhoudelijke is geen discussie, dat is het niet respecteren van een onderbouwde mening. Nogmaals wat dit onderwerp betreft, sta ik geheel achter Wilders, en wat mij betreft mag hij het vuur nog harder op stoken, iedereen weet wat hij bedoeld, het onrecht moet recht worden gemaakt. En generaliseren doet hij niet.Slarotimov, hij mag van mij van de etikette afwijken, dat kan ook duiden op weerzin tegen de gevestigde orde, ieder zijn stijl.

admin
12 maart 2007, 16:53
Inderdaad Geert zit niet in de kamer om vriendjes te maken en wanneer sommige tere politiek correcte zieltjes de harde toon van Geert niet kunnen verdragen hebben zij pech gehad. Wij zijn dat politiek correcte toontje zat die ons al 25 jaar terroriseerd en dit land naar de afgrond heeft gebracht.

Alleen een hardliner als Geert en zijn partij kunnen nog redden wat er te redden valt want we zijn al enige jaren over klokslag 12 heen.
Fortuyn was nog op tijd, Geert is helaas te laat dank het gore uitschot van links.

Johnnie
13 maart 2007, 20:31
Zit ik me weer af te vragen op welke partijen die mensen gestemd hebben die zijn geemigreerd of nog gaan emigreren naar elders.piM

GW=OK
14 maart 2007, 00:13
Als pim nog geleefd had dan was het afgelopen geweest met dat (s)linkse uitschot en rampenkabinet piM

von slarotimov
14 maart 2007, 10:34
Ik bedoel dus overdreven beleefd doen, waardoor de anderen in hun hemd komen te staan.

mozabel
14 maart 2007, 11:15
Ik bedoel dus overdreven beleefd doen, waardoor de anderen in hun hemd komen te staan.

Duidelijk!piM

Johnnie
14 maart 2007, 16:15
Veel jongeren willen emigreren

Van de Nederlandse jongeren wil 44% in de toekomst emigreren.

Dat blijkt uit onderzoek van Interview/NSS in opdracht van Visie21, een burgerinitiatief dat werkt aan een langetermijnvisie voor Nederland. Voor het onderzoek zijn ruim zeshonderd jongeren ondervraagd.

Veranderen

Redenen om Nederland te verlaten zijn volgens de geënquêteerden het weer en de betere ontplooiingsmogelijkheden in het buitenland met betrekking tot studie en werk.

Ook vindt 94% van de jeugd dat er iets moet veranderen in Nederland. Zo moet de criminaliteit worden aangepakt (44%) en moet meer aandacht aan het milieu worden geschonken (43%).

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/03/veel_jongeren_willen_emigreren.html

Dit er ook maar gelijk erachter aan.

Nu overal in het oudemedianieuws: het jongste onderzoek van interview/nss. Blijkt dat bijna de helft van alle Nederlandse jongeren willen emigreren. Inderdaad 'willen', want uiteindelijk doen jullie het toch niet. Dat komt door meneer Leen, meneer de Hypotheker en mevrouw. Dan nu de waarheid. Want bovengenoemd onderzoek is natuurlijk gesubsidieerde onzin, louter bedoeld om Minister Rouvoet van het Ministerie van Gezinsditjesendatjes niet al te overbodig laten lijken. Zo werkt dat namelijk. Eerst vraag creëren met onderzoeken, en daar dan beleid op 'afstemmen'. Wat dit beleid van Rouvoet vervolgens is? Simpel. Een radicale digitale christenzender blijven steunen zodat veroordeelde criminelen er hun verhaal kunnen blijven doen, speciaal voor de jongeren, verhaaltjes over het zuigende niet-christelijke onderwijs. Want wie gelooft in Rouvoets verhaal, stelt geen vragen, en is ook niet ontevreden. Kijken krengen, dan gaat het vanzelf beter met Nederland

http://www.geenstijl.nl/

Ze hebben er gelijk aan dat ze weg willen uit dit kutlandje.piM

admin
28 april 2007, 00:10
Nederlanders er uit, allochtonen er in

http://www.uitkijk.net/data/upimages/emigreren.jpg

Het kabinet zal geen maatregelen nemen om de uittocht van Nederlanders naar het buitenland tegen te gaan. Volgens de allochtone staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) is het in een democratische rechtsstaat niet aan de overheid onderdanen te beperken in hun bewegingsvrijheid.

Ze reageerde daarmee maandag op schriftelijke vragen van de PVV naar aanleiding van een recent bericht dat de komende jaren naar schatting 170.000 Nederlanders die dit landje zat zijn, onder wie vooral studenten en jonge gezinnen, zullen emigreren naar landen als Canada, Zweden, Australië en Uruguay. De PVV wilde weten hoe deze vaak goed opgeleide Nederlanders voor Nederland behouden kunnen blijven.

Ook pleitte de partij van Geert Wilders ervoor wegens de „scheefgroei in de bevolkingssamenstelling” een immigratiestop voor niet-westerse allochtonen in te voeren. Daar voelt Albayrak uiteraard niets voor. Nederland voert volgens haar een 'terughoudend immigratiebeleid' dat is gebaseerd op het 'Nederlands belang' en internationale verplichtingen. „Hierin is geen plaats voor een immigratiestop”, schrijft de staatssecretaris mede namens de ministers van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, van Economische Zaken en voor Wonen, Wijken en Integratie.

Van een scheefgroei in de samenstelling van de bevolking is ook al geen sprake, stelt Albayrak. Als het gaat om opleidingsniveau blijft die samenstelling volgens haar op zijn minst gelijk. „Zij is hooguit meer voorzien van multiculturele aspecten, elementen, vaardigheden en inzichten. Dat beschouw ik eerder als een voordeel dan als een nadeel in een globaliserende wereldeconomie”, schrijft de staatssecretaris.

Ze wijst erop dat volgens de meest recente bevolkingsprognose van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in 2007 naar verwachting 130.000 mensen emigreren, 3000 minder dan vorig jaar. Het aantal emigranten zal daarna geleidelijk afnemen tot 125.000 in 2010, 114.000 in 2020 en 93.000 in 2050. Het aantal van 170.000 waarover de PVV vragen had gesteld, is waarschijnlijk gebaseerd op de bovengrens van zogeheten prognose-intervallen van het CBS. De kans is echter zeer klein dat het werkelijke aantal in de buurt van die grenzen zal liggen....

De Uitkijk

GW=OK
28 april 2007, 00:13
Als er de komende jaren geen verandering komt in dit ''verziekte'' land dan ben ik ook weg, wie wil hier dan nog blijven tussen de theedoeken en snotlappen dragers.. L"

admin
28 april 2007, 00:18
Als het kon was ik vandaag al weg

A. islam puke

B. mentaliteit puke

reiziger888
28 april 2007, 00:27
Dat kan niet P,dan moeten wij een medestrijder missen die we zeker nodig hebben,om nieuwelingen bij te brengen wat de ernst van de zaak is ...wij blijven hun eruit .at your service

mozabel
28 april 2007, 12:14
Natuurlijk kun je Nederlanders niet beletten om te emigreren, maar de oorzaak waarom dat ze gaan kun je wegnemen. Op een normale manier blijkt dat niet mogelijk te zijn, dus wat let de Nederlander om massaal dat Ter... zooitje in Den Haag op te sluiten, en zelf het heft in handen te nemen? Lef misschien? Of ga ik nu misschien te ver.

La Luna
28 april 2007, 16:56
Kabinet doet niets tegen emigratie

Het kabinet zal geen maatregelen nemen om het vertrek van Nederlanders naar het buitenland tegen te gaan. Volgens staatssecretaris Albayrak van Justitie is het in een democratische rechtsstaat niet aan de overheid onderdanen te beperken in hun bewegingsvrijheid.

Ze reageerde daarmee op schriftelijke vragen van de PVV naar aanleiding van een recent bericht dat de komende jaren naar schatting 170.000 Nederlanders, onder wie vooral studenten en jonge gezinnen, zullen emigreren naar landen als Canada, Zweden, Australië en Uruguay. De PVV wilde weten hoe deze vaak goed opgeleide Nederlanders voor Nederland behouden kunnen blijven

Bron: nieuwnieuws.nl

La Luna
28 april 2007, 16:58
Zit ik me weer af te vragen op welke partijen die mensen gestemd hebben die zijn geemigreerd of nog gaan emigreren naar elders.piM

Ik heb niet gestemd.
Ik woon dus in het buitenland en vind dat ik niet meer mag stemmen.
Ik ben weg uit NL en heb er weinig nog mee te maken. Ik zou zwaar depressief worden als ik terug moest.

Mijn vader heeft wel gestemd ( die woont ook niet meer in NL) en ik weet dat hij Wilders stemde.