PDA

Vollständige Version anzeigen : Minister wil Egyptisch gas naar Nederland halen

admin
21 mei 2008, 02:22
20-05-2008 | - De regering wil vloeibaar gas uit Egypte naar Nederland halen om de positie van Nederland als 'energiepoort tot Europa en Noord-Amerika uit te bouwen'. Minister van Economische Zaken Maria van der Hoeven (CDA) heeft daartoe de eerste stappen gezet tijdens een driedaags bezoek aan Egypte, meldt haar ministerie dinsdag.

Van der Hoeven heeft tijdens dat bezoek bovendien toegezegd Nederlandse kennis op het gebied van contracten met flexibele prijzen en de exploratie van gas met Egypte te delen. Ze verwacht dat Nederland Egypte kan helpen op het gebied van onder meer havenontwikkeling, vrachtvaart op de Nijl en goederenvervoer via het spoor.
De bewindsvrouw kwam dinsdag uit de Egyptische hoofdstad Caïro. De reis had ten doel de economische relaties tussen Nederland en Egypte stimuleren. Nederland behoort tot de tien belangrijkste handelspartners van Egypte. De handelsbalans tussen de landen bedraagt meer dan een miljard euro.

Van der Hoeven en de Egyptische minister van petroleum Eng Sameh Fahmy hebben afgesproken de voornemens in het voorjaar van 2009 in Nederland verder te bespreken.

martijn30
21 mei 2008, 04:18
ja ben op dreef hehe af en toe zit ik teminste van grrrr dus

gas mmm we hadden plenty voor ons zelf voor een hele lange tijd
nee zeggen we dan verkopen die handel 2 maanden later kopen we het duurder terug o0

nou ben ik niet afgestudeerd aan dr prof of wat voor een uni maare goedkoop verkopen en duur inkoop klinkt voor mij als een slechte deal

sterker nog die maloot en ik kan ff niet op de naam komen google het later wel gelijk ontslaan die gast en niet met z`n geile gouden handdruk waar ze tegenwoordig zo gek op zijn

maar met de rekening

maar goed dacht dat de oplossing er al was we hebben een leiding vanuit noorwegen nu toch zodat het 50 50 stroom is groen en ook weer niet

die noren lachen zich blauw water komt van de berg ( bij wijze van spreken ) rad onder die kraan aansluiten en stroom tatta

das voor iemand die niet op de uni is gestudeerd een goede deal 1x geld erin douwen en $$$$$$$$ 1x per jaar onderhoud en lache daar he we hebben engeland al nederland en duitsland is onderweg $$ voor de noren ja we ruilen een beetje gas voor een land met nog minder dan 1\3 van de bevolking dan nederland ( ja ja beetje overdreven )

he ik heb een id echt heel dom van me maare wij nederlanders zijn toch zo goed met water

nou dr is al een techniek dat je met de golven van de zee stroom kan krijgen voor nop wat die zee blijft nog wel ff sterker nog de komt steeds meer van als we zo doorgaan

ow ben geen fan van windmolen parken geen gezicht

maar goed nou dat luchte een beetje op

kom maar met dat gas zullen we maar zeggen want wij hebben de boel verkocht