PDA

Vollständige Version anzeigen : Moordenaar springt met kinderen voor trein

First Knight!
12 maart 2007, 16:40
Moordenaar springt met kinderen voor trein
Uitgegeven op maandag 12 maart 2007 om 15:35:24, bijgewerkt om 15:41:27
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend

(Novum) - Een 32-jarige man uit Haarlem heeft maandag zijn schoonmoeder van het leven beroofd en is daarna met zijn twee zoontjes van 4 en 6 jaar voor de trein gesprongen. Daarbij zijn de man en de kinderen om het leven gekomen. Dat heeft de politie bekendgemaakt.

De moord op de 58-jarige vrouw werd gepleegd in de woning van de man in Haarlem-Noord. Daarna is de man volgens de politie in een auto naar de spoorwegovergang aan de Liedeweg in Haarlemmerliede gereden, waar hij rond 14.20 uur met zijn zoons voor een aanstormende trein sprong. De politie onderzoekt de zaak.

Tussen Amsterdam-Sloterdijk en Haarlem rijden als gevolg van het ongeluk geen treinen. Reizigers krijgen op dit traject te maken met een vertraging van meer dan een uur. Tussen Haarlem en Leiden rijden minder treinen. De vertraging duurt vermoedelijk nog tot in de avondspits.

Hoeveel zieker kan onze samenleving?

admin
12 maart 2007, 16:46
Ik geloof dat hier de top van ziekelijkheid gehaald is, het begint nu scheer en inslag te worden.

Volgens het grijze rampenkabinet waar we mee opgescheept zitten echter kunnen we SAMEN met z'n allen rustig gaan slapen...

First Knight!
12 maart 2007, 16:52
Samen werken gaat nog wel lukken. Maar dat SAMEN LEVEN, dat wordt wel wat lastiger als je de nieuwsberichten zo hoort.

Toch wil ik hier wel even iets aansnijden. Ik ben ervan overtuigd dat we in zo'n overspannen gestresste samenleving leven dat dit voor veel mensen als oplossing gezien wordt. Helaas gaat de geitenwollensokken kerk het liefst over tot een mislukte behandeling indien ze de kans krijgt. Ik denk toch eerder dat de overheid een prettigere samenleving moet inrichten voor het EIGEN volk.

Ooit waren we een ruimdenkend gastvrij land. Dat dit rap aan het verdwijnen is heeft niets met een snelle kentering in de volksaard te maken, maar alles met de enorme druk en onrechtvaardigheid dat we tegenwoordig kennen in dit land.

admin
12 maart 2007, 16:58
Ga er maar vanuit dat deze mensen ook die in Hengelo en diegene die zullen volgen nooit enige hulp hebben gekregen want het zijn autochtonen afgeschreven Nederlanders.
Je moet voor de grap hier eens langs de gemeentelijke kredietbank lopen en kijken wat daar zo naar buiten komt en naar binnen gaat.

First Knight!
12 maart 2007, 17:02
Ach Admin kijk eens naar mezelf. Al 22 jaar lever ik een bijdrage aan de samenleving en ik heb niet eens recht op woonruimte. Een urgentie voor mezelf, een via de huisarts en pushen van mijn werkgever het mag niet baten. Ik moet netjes aande kant blijven staan tot die hele rij nieuwe bi-culturele geholpen zijn met huis en uitkering. Op dat soort momenten wil ik mezelf ook op vrijdagmiddag wel in een volle haathut opblazen!

admin
12 maart 2007, 17:05
dat bedoel ik maar.
Alleen dat opblazen zou ik laten als ik jou was, want dan ben je geen haar beter als een islamlarf.

First Knight!
12 maart 2007, 17:08
Uiteraard niet, ik ben nog veel te hard nodig voor de naderende burgeroorlog!

admin
12 maart 2007, 17:09

Ook dat is een feit nlvlag

mozabel
12 maart 2007, 17:40

Onder het motto; "Niet goed schiks, dan kwaad schiks" Maar Knight, dan moeten we niet te lang mee wachten, anders benne we te laat.
Oh,oh, de aivd heeft me weer een sterretje er bij gegeven, het zal me niet verbazen dat eerdaags weer de Hermandad aan de deur staat. Alhoewel, nu ik het zeg, het is weer een paar jaar geleden.

First Knight!
12 maart 2007, 18:40
Een troost Mozabel. gelijkstemde op dit forum worden door ons door dik en door dun gesteund. Hoe kan ik van die sterretjes verdienen?

En ja klopt we moeten ook niet te lang wachten.

mozabel
12 maart 2007, 19:01
Een troost Mozabel. gelijkstemde op dit forum worden door ons door dik en door dun gesteund. Hoe kan ik van die sterretjes verdienen?

En ja klopt we moeten ook niet te lang wachten.

Je hoeft er niet veel voor te doen, zolang je in het gareel blijft lopen heb je geen kans, maar ik zou jouw er vast eentje willen geven.nlvlag

tlepel
12 maart 2007, 19:09
Ik vind het geen stijl dat mensen hun kinderen wat aandoen.
Ik vind ook dat er harder in de maatschappy moet worden opgetreden door middel van media dat inplaats van te zeggen dat ouders het moeilijk hadden en daardoor hun daad bijwijze van word goedgekeurtIk vind ook dat er nadrukkelijk moet worden gemeld voor volgende wanhopige ouders dat mensen die hun kinderen en de school waar vermoorde kinderen op hebben gezeten hun andere mensen niet mogen belasten met hun problematiek

mozabel
12 maart 2007, 19:41
Ik vind ook dat er harder in de maatschappy moet worden opgetreden door middel van media dat inplaats van te zeggen dat ouders het moeilijk hadden en daardoor hun daad bijwijze van word goedgekeurtIk vind ook dat er nadrukkelijk moet worden gemeld voor volgende wanhopige ouders dat mensen die hun kinderen en de school waar vermoorde kinderen op hebben gezeten hun andere mensen niet mogen belasten met hun problematiek

Ik kan je gedachten begrijpen, de individualisering is al jaren aan de gang en de sociale controle is helemaal verdwenen, op sommige dorpen en wijken na.
Na zoeen verschikkelijke daad is het meestal: " we hebben niet in de gaten gehad", of " het was z'n leuk gezin". "De ouders hadden het moeilijk", ja, en zo zijn er zoveel, die a. moeten leven in een omgeving die niet meer van hen is. b. Aan geld komen om dingen te doen die je eigenlijk kan verantwoorden, en zo kan je de verloedering van de maatschappij punt voor punt aanhalen.
Buiten dat ieder gezin zijn eigen verantwoording moet kennen, kan ik de overheid gerust schuldig verklaren voor veel kwaad dat de laatste jaren is geschied.

admin
12 maart 2007, 19:49

daar ben ik het zeker mee eens voor mij hoe triest dit hele verhaal is wat men gedaan heeft kan echt niet door de beugel.
We zullen wel nooit het fijne van de zaak weten, misschien hebben ze uit schaamte geen hulp gezocht maar dan nog wat hier gebeurd is gaat buiten alle proporties en is onacceptabel.

admin
13 maart 2007, 02:40
Scheiding mogelijk reden familiedrama Haarlem

maandag 12 maart 2007
De politie denkt dat relationele problemen mogelijk de reden zijn dat een 32-jarige man maandag zijn schoonmoeder om het leven bracht en vervolgens zichzelf en zijn twee kinderen voor een rijdende trein gooide.
http://www.elsevier.nl/artimg/200703/Gezinsdrama-Haarlem.jpg
Dat verklaarde de politie op een speciaal belegde persconferentie naar aanleiding van het gruwelijke drama (http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/artikel/asp/artnr/143119/index.html).
Scheiding
Volgens burgemeester Bernt Schneiders van Haarlem en districtschef Peter Holla van de politie was de man nog wel getrouwd met de moeder van de twee kinderen (4 en 6 jaar oud). Maar er waren wel problemen in hun relatie en het stel zou in scheiding liggen.
Toch was het gezin niet bekend bij de verschillende hulpverlenende instanties. De politie deed geen mededelingen over de manier waarop de schoonmoeder, die op de kinderen paste, is gedood.
Messteken
Verschillende buurtgenoten verklaarden dat de vrouw door messteken om het leven is gebracht. Ze zou hebben geweigerd de twee jongens aan hun vader af te geven toen hij maandagmiddag langskwam bij het huis in de Transvaalbuurt in Haarlem-Noord.
De vader zou vervolgens naar spoorwegovergang Liedeweg, tussen Haarlem en Amsterdam, zijn gereden. Daar gooide hij zichzelf en zijn kinderen voor een rijdende trein. De moeder was ten tijde van het drama niet thuis en is later door de politie op de hoogte gebracht.

http://www.elsevier.nl/artimg/a20042020223513.JPGOpnieuw familiedrama(video RTL Nieuws) (http://javascript<b></b>:void(0))

Door Robbert de Witt (http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/nieuwsbericht/asp/artnr/113512/versie/1/index.html)

Wat een smerige egoïst puke

hirihiri123
13 maart 2007, 10:54
Vader dreigde eerder met moord

AMSTERDAM - De vader die gisteren met zijn kinderen onder de trein sprong, had al eerder aangekondigd dat hij dat zou gaan doen. Volgens omwonenden zou Sander de Vos daarmee vrijdag al hebben gedreigd.

De Technische recherche doet maandag onderzoek bij het huis waar de vermoorde schoonmoeder is aangetroffen.
Foto: Michel Schnater

De politie bevestigt dat de ouders van Hans en Kevin relationele problemen hadden. Ze leefden sinds kort gescheiden van elkaar en er liep een procedure om het huwelijk te ontbinden. Grootste obstakel was een omgangsregeling voor de kinderen. De gisteren vermoorde schoonmoeder paste geregeld op.

Het gezin woonde sinds 2001 in een arbeidershuisje aan de Kritzingerstraat in de Transvaalbuurt in Haarlem. In de volksbuurt wonen veel jonge gezinnen en zogenoemde starters.

Het gezin De Vos waar zich het drama voltrok, stond volgens de Haarlemse burgemeester Bernt Schneiders niet geregistreerd als probleemgezin: "De familie was niet bekend bij welke instelling dan ook." Schneiders laat nog uitzoeken of de kinderen gisteren naar school zijn geweest.

Volgens politiechef Peter Holla was de 30-jarige moeder Margaretha ten tijde van het drama niet thuis. Ze is opgevangen door familieleden. Een rechercheteam heeft de zaak in onderzoek.

Zie ook:
ma 12/3, 14:58 Doden bij familiedrama op spoor