PDA

Vollständige Version anzeigen : Nederland helpt Turkeij met emanciperen

hirihiri123
13 maart 2007, 08:27
Nederland helpt Turkije met emanciperen
maandag 12 maart 2007 18:00

(Novum) - Nederland stuurt 35 deskundigen naar Turkije om trainingen te verzorgen voor medewerkers van overheidsorganisaties. De deskundigen gaan helpen bij het schrijven van een nationaal emancipatieplan. Ook moeten zij de Turken leren hoe maatschappelijke steun te verkrijgen is voor de gelijke behandeling van mannen en vrouwen. Dat laat het ministerie voor Sociale Zaken en Werkgelegenheid maandag weten.

Het project is een initiatief van de Europese Unie. Gelijke behandeling van mannen en vrouwen is een voorwaarde voor toetreding tot de EU, waarover Turkije in onderhandeling is. De EU stelde in april vorig jaar ruim 1,7 miljoen euro beschikbaar voor het project. Daarop ging Nederland aan de slag gegaan met een projectvoorstel, waarmee de EU maandag akkoord ging.

Een land dat tot de EU wil toetreden, moet zijn wetgeving daarop aanpassen. Het is niet ongebruikelijk dat lidstaten het land daarbij helpen. Er waren verschillende gegadigden om Turkije te begeleiden. Nederland werd verkozen boven Duitsland, Frankrijk, Spanje en Denemarken.

--------------------------------------------------------------------------------

Het begin wordt gemaakt voor de ( snelle ) toetreding tot de EU..................
Het is toch te gek dat er Nederlanders naar toe moeten om te zeggen hoe het moet.
NEE NEE NEE hadden wij toch gezegd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geert, er is nog meer werk aan de winkel, laat ze zweten en hakkelen !!!!!!

mozabel
13 maart 2007, 10:13
Als ik Turk was zou ik me schamen als ik de topic lees. Volgens mij neemt Nederland het niet zo nauw met de bezetting van Cyprus, met stelt bij ieder ander land voorwaarde dat zich niet houdt aan de "dutch rules" om ontwikkelingshulp te geven, maar de Turken schijnen tot de "buitencategorie" te behoren om kost wat kost ze bij de EU te krijgen. Leve de ondergang van het Westen! zal ik maar zeggen.