Vollständige Version anzeigen : Israël: Aanval op Iran lijkt onvermijdelijk
martijn30
6 juni 2008, 17:31
JERUZALEM - De Israëlische vicepremier en minister van Transport, Shaul Mofaz, heeft in een vrijdag gepubliceerd vraaggesprek gezegd dat een Israëlische aanval op Iran onvermijdelijk lijkt. „Wanneer Iran doorgaat met het ontwikkelen van kernwapens, dan vallen we dat land aan,” aldus Mofaz in het dagblad Yedioth Ahronoth.
Hij zei dat alles er op wijst dat de sancties die tegen Iran zijn afgekondigd niets uitrichten tegen de productie van een Iraanse kernbom. „Een aanval op Iran om de nucleaire installaties van dat land uit te schakelen wordt zo onvermijdelijk,” schatte de bewindsman.
oeps verkeerd topic ik wou tesnel hehe mr admin HELP haha :P
telegraaf.nl
Johnnie
6 juni 2008, 19:48
http://www.thecleverest.com/countdown.swf
martijn30
6 juni 2008, 19:53
kan aan mijn super internet verbinding liggen hehe maar link werkt niet bij me
jpmante
6 juni 2008, 20:53
JERUZALEM - De Israëlische vicepremier en minister van Transport, Shaul Mofaz, heeft in een vrijdag gepubliceerd vraaggesprek gezegd dat een Israëlische aanval op Iran onvermijdelijk lijkt. „Wanneer Iran doorgaat met het ontwikkelen van kernwapens, dan vallen we dat land aan,” aldus Mofaz in het dagblad Yedioth Ahronoth.
Daar ben ik het gloeiend mee eens, wel zou ik er dan sterk op willen aandringen die aanval voor de Amerikaanse verkiezingen uit te voeren daar als, en moge dit nooit gebeuren, Barack Hoessein Al-Obama president zou worden dan is het echt te laat.
Eigenlijk loopt hier al een topic over maar halla ik laat het voor deze keer staan, maar wel verplaatst naar Post uit Israël.
A.u.b. de volgende keer wat beter opletten!
Iran is geen Irak, en Israël ( dat zelf geheel illegaal over massavernietigingswapens beschikt en zich eveneens illegaal heeft genesteld in het land van de Palestijnen) heeft totaal geen recht om dit land aan te vallen, doen ze dit toch dan acht ik de kans groot dat dit Iran, met zijn moderne en goed uitgeruste leger hard terug slaat, en met één of twee voltreffers van dit oorlogszuchtige landje voor een deel of geheel één groot ‘parkeerterrein’ maakt !
Iran is geen Irak, en Israël ( dat zelf geheel illegaal over massavernietigingswapens beschikt en zich eveneens illegaal heeft genesteld in het land van de Palestijnen) heeft totaal geen recht om dit land aan te vallen, doen ze dit toch dan acht ik de kans groot dat dit Iran, met zijn moderne en goed uitgeruste leger hard terug slaat, en met één of twee voltreffers van dit oorlogszuchtige landje voor een deel of geheel één groot ‘parkeerterrein’ maakt !
hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha
Dat geloof je zelf toch niet zeker???
Zal eerder het omgekeerde zijn..bubaaai Iran!
...moderne en goed uitgeruste leger...lamenielache...plastic sleuteltjes uitdelen aan hun kinderen (sleutel van het paradijs) om de mijnenvelden in te jagen...zó dapper zijn die muzelmannen...
martijn30
8 juni 2008, 12:30
By Dan Williams Reuters - 47 minutes agoJERUSALEM (Reuters) - Israeli defence officials and political pundits rounded on Deputy Prime Minister Shaul Mofaz on Sunday after he threatened attacks against Iran, accusing him of exploiting war jitters to advance his personal ambitions.
Mofaz, a former armed forces chief and likely challenger to the Prime Minister Ehud Olmert in their Kadima party, said in a newspaper interview last week that Israeli strikes on Iran looked "unavoidable" given progress in its nuclear plans.
The remarks helped drive up oil prices by nearly 9 percent to a record $139 a barrel on Friday and drew a circumspect response from Washington, which has championed U.N. sanctions against Iran and only hinted force could also be a last resort.
While the White House suggested Mofaz was giving voice to the Jewish state's fear of the Islamic republic, officials in Israel's Defence Ministry pointed to a power-struggle roiling centrist Kadima as Olmert tries to beat off a bribery scandal.
"Turning one of the most strategic security issues into a political game, using it for the internal purposes of a would-be campaign in Kadima, is something that must not be done," Deputy Defence Minister Matan Vilnai told Israel Radio.
The state-owned broadcaster quoted another senior defence official as saying Mofaz's interview "did not reflect policy" and "risked making it even harder for Israel to persuade more countries to step up their sanctions against Iran".
Asked about the flurry of criticism, Mofaz aide Talia Somech said he had spoken "out of his more than 40-year-long commitment to the national security of Israel".
"We would like his statements to be taken at face value, and not be given alternative interpretations," she told Reuters.
Iranian-born Mofaz had served as defence minister until Olmert made him transport minister in a 2006 cabinet reshuffle.
CHALLENGE
Though Iran denies seeking nuclear weapons, the virulently anti-Israel statements of its government pose a challenge for Israeli leaders, who must at once reassure their public while trying to keep in sync with U.S. interests in the Middle East.
Israel, which is assumed to have the region's only atomic arsenal, bombed an Iraqi reactor in 1981 and, last September, a Syrian target which the Bush administration described as a North Korean-built reactor. Damascus denied having such a facility.
But many independent analysts say Iran's nuclear sites are too numerous, distant and fortified for Israel to take on alone. Iran, for its part, has threatened to retaliate for any attack with missile salvoes against Israel and U.S. assets in the Gulf.
The mass-circulation Israeli daily Maariv devoted a full spread to the fallout from Mofaz's interview with the rival Yedioth Ahronoth. Maariv's headlines -- "Big Mouth", "Demonstrable Damage" and "Boomerang" -- made clear its views.
"Were Mofaz defence minister today, he would demand that the transport minister be fired forthwith," wrote Maariv's Ben Caspit. "Suddenly, (Iranian President Mahmoud) Ahmadinejad is the underdog. Iran is on the defensive from crazed Jews."
There was agreement from Yedioth's economic analyst, Sever Plotzker, who suggested that Mofaz was, paradoxically, giving a back-end boost to Iran -- the world fourth-biggest oil producer:
"Blathering away about how 'we'll attack and destroy you' does not deter the decision-makers in Tehran, but it does drive the oil markets crazy ... And who profits from that? Tehran."
cnn world news
jpmante
8 juni 2008, 15:43
Dan is het duiidelijk waar jij staat dus ik zou zeggen koop of steel een enkele reis naar iran waar je je walgelijke Jodenhaat kunt uitleven. Totdat tja.
Ey Glass beste jongen, wil je een parkeerterrein van Israël maken? Goh man ik raak de tel al kwijt de hoeveelste linkse islamofile anti-Israël statement dit is die ik in mijn korte leventje meegemaakt heb. !עַם יִשְׂרָאֵל חַי. Eng hè, die tekentjes je zou haast een een pogrommetje beginnen of niet? Mag ik jou vragen welk land illegaal gepakt is van een niet-bestaand volk (Palestijnen, ooit een benaming voor o.a Joden uit het mandaatgebied) uit een land dat nooit bestaan heeft? Draag die stinkende "palestina" shawl nog wat weekjes, draai dat jointje en wees trots dat je "antizionistisch" bent, geloof me, na enkele eeuwen beginnen mensen zoals jou wel heel erg te vervelen.
http://farm4.static.flickr.com/3107/2527701247_12788fe32f.jpg
Dit was hoe ik keek toen ik jou post las, ik kon kiezen tussen kwaad worden, janken, of lachen. Dat laatste beviel me het beste :)
Iraanse minister dreigt met tegenaanval op Israël
09-06-2008 | - Israël kan rekenen op een 'pijnlijk antwoord', als het besluit Iran aan te vallen. Dat heeft de Iraanse minister van defensie Mostafa Mohammad Najjar maandag gezegd.
Najjar reageerde hiermee op een voorstel van de Israëlische minister Shaul Mofaz, die vrijdag opperde dat Israël gedwongen is Iran aan te vallen als het zijn nucleaire programma niet staakt. Volgens Mofaz is dat gericht op de ontwikkeling van kernwapens.
Mofaz' opmerking veroorzaakte dit weekeinde ophef in Israël. Zijn partijgenoot, premier Ehud Olmert, distantieerde zich ervan, maar deed geen moeite de suggestie voor militair ingrijpen tegen Iran te veroordelen.
De spanningen tussen Israël en Iran zijn opgelopen sinds de Iraanse premier Mahmoud Ahmadinejad in 2005 opmerkte dat Israël wat hem betreft van de kaart geveegd zou moeten worden en de Holocaust een 'mythe' noemde.
Ey Glass beste jongen, wil je een parkeerterrein van Israël maken? Goh man ik raak de tel al kwijt de hoeveelste linkse islamofile anti-Israël statement dit is die ik in mijn korte leventje meegemaakt heb. !עַם יִשְׂרָאֵל חַי. Eng hè, die tekentjes je zou haast een een pogrommetje beginnen of niet? Mag ik jou vragen welk land illegaal gepakt is van een niet-bestaand volk (Palestijnen, ooit een benaming voor o.a Joden uit het mandaatgebied) uit een land dat nooit bestaan heeft? Draag die stinkende "palestina" shawl nog wat weekjes, draai dat jointje en wees trots dat je "antizionistisch" bent, geloof me, na enkele eeuwen beginnen mensen zoals jou wel heel erg te vervelen.
http://farm4.static.flickr.com/3107/2527701247_12788fe32f.jpg
Dit was hoe ik keek toen ik jou post las, ik kon kiezen tussen kwaad worden, janken, of lachen. Dat laatste beviel me het beste :)
Misschien moet jij eens een psychiater bezoeken…
Houden we het hier een beetje gezellig?
martijn30
14 juni 2008, 16:12
Houden we het hier een beetje gezellig?
hehe beide biertje geven :) en elkaars mening respecteren
proost
Het enige wat Glass nodig heeft is een one-way ticket naar Damascus of Gaza.
martijn30
15 juni 2008, 20:17
denk dat je het erg persoonlijk opvat allemaal matts
Tja, het is moeilijk om het niet zo op te vatten...
Marcel
19 juni 2008, 13:22
Israël gaat Iran aanvallen, desnoods zonder de hulp van de VS. Daarover bestaat inmiddels brede consensus in de Israëlische regering, waar niemand meer gelooft dat sancties Iran kunnen afhouden van het ontwikkelen van nucleaire wapens
Zelfs gematigde parlementsleden zoals Dani Yatom, die als één van de weinigen een offensief tegen Hamas in de Gazastrook afwijst, ziet geen andere weg dan het vernietigen van de Iraanse nucleaire installaties. 'Als de wereld Iran wil stoppen dan is een militaire operatie onontkoombaar.'
Er bestaat alleen verschil van mening over het tijdstip van de aanval. De 'duiven' in de regering willen de diplomatieke pogingen van de VN nog een kans geven, zodat Israël straks kan zeggen dat alle niet-militaire opties waren uitgeput en een militaire aanval de enig overgebleven mogelijkheid was. De havikken geloven echter dat de tijd snel opraakt en dat een aanval in ieder geval moet plaatsvinden vóórdat president Bush het Witte Huis verlaat.
De Israëlische regering beschouwt een Iraanse kernbom als de grootste bedreiging in haar nu 60-jarige bestaan. Hoewel de diverse oorlogen en Islamitische zelfmoordaanslagen al voor veel ellende hebben gezorgd, kunnen deze nooit zo'n grote bedreiging voor het voortbestaan van de Joodse staat vormen als een nucleair Iran.
Zelfs alleen al het bestaan van een Iraanse kernbom wordt als desastreus gezien, omdat dit voor een exodus van goed opgeleid personeel zou zorgen, wat zowel een economische- als een culturele ramp voor Israël zou zijn.
Hoewel alle experts het erover eens zijn dat zo'n Iraanse kernbom nog niet bestaat, heeft zelfs het hoofd van het Internationale Atoom Energie Agentschap, Mohamed ElBaradei, in een interview met het Duitse blad Spiegel aangegeven dat Iran duidelijk de boodschap uitzendt dat het binnen korte tijd een kernbom kan produceren. Volgens Israëlische officials kan Iran al in 2009 over een kernwapen beschikken.
Israël weet als geen ander hoeveel macht er ligt in de wetenschap dat een land over kernwapens beschikt. De afgelopen 40 jaar is de Israëlische nucleaire macht, naar schatting tussen de 100 en 200 kernkoppen groot, een geduchte afschrikking geweest.
Wat betreft de aanstaande aanval op Iran heeft Israël al twee keer eerder laten zien dat het de durf heeft en ook in staat is tot zo'n preventieve militair ingrijpen. In 1981 verwoestten Israëlische F-16's de Iraakse Osirak-kernreactor, en op 6 september 2007 gebeurde hetzelfde met een Syrische kernreactor in aanbouw.
Hoewel Europa nog altijd openlijk inzet op verdergaande sancties tegen Iran, hebben diverse Europese politici al aangegeven dat, mocht Iran doorgaan met haar nucleaire programma en daadwerkelijk een kernbom produceren, Israël niet alleen tegenover de Iraanse dreiging zal staan.
Bruce Riedel, een Midden-Oosten expert van de CIA, zegt dat het niet uitmaakt of Israël alleen of samen met de VS een aanval op de Iraanse installaties uitvoert. 'Een Israëlische aanval, met goedkeuring van de VS, zal in Iran worden gezien als een Amerikaanse aanval. De konsekwenties zullen fataal zijn: het hele Midden Oosten zal in vlam gezet worden.'
Bron: Wees Waakzaam (http://weeswaakzaam.punt.nl/?id=433056&r=1&tbl_archief=&)
Israël gaat Iran aanvallen, desnoods zonder de hulp van de VS.
'Een Israëlische aanval, met goedkeuring van de VS, zal in Iran worden gezien als een Amerikaanse aanval. De konsekwenties zullen fataal zijn: het hele Midden Oosten zal in vlam gezet worden.'
Hier gaat het straks om puur politiek.
Iran hoeft helemaal niet te verwachten dat andere staten rondom Iran en Israël partij zullen trekken hetgeen natuurlijk gehoopt word in Theran.
Niemand in het midden-oosten met voorop Saoudie Arabia ziet het zitten dat Iran kernwapens tot haar beschikking heeft want daarmee kan zij het hele m.o. terroriseren.
Israël heeft weliswaar genoeg kernwapens maar iedereen weet in het m.o. dat Israël nooit als eerste op haar wapentuig zal inzetten, dat word bij het islamitische Iran toch al een heel ander verhaal, alleen al gezien de vele dreigementen van de afgelopen tijd uit Theran bewijzen dit feit.
Alle staten in het m.o. staan dus te trappelen dat Israël het vuile werk gaat opknappen, tuurlijk zullen ze protesteren maar dat zal slechts schijn zijn.
Er is straks maar één staat in het m.o. dat in vlam zal staan en dat is Iran en de rest slaapt.
martijn30
20 juni 2008, 20:00
Jun 20, 10:02 AM ET
WASHINGTON - A large Israeli military exercise this month may have been aimed at showing Jerusalem's abilities to attack Iranian nuclear facilities.
In a substantial show of force, Israel sent warplanes and other aircraft on a major exercise in the Eastern Mediterranean early this month, Pentagon officials said Friday.
Israel's military refused to confirm or deny that the maneuvers were practice for a strike in Iran.
Russia's foreign minister Friday warned against the use of force on Iran, saying there is no proof it is trying to build nuclear weapons with a program that Tehran says is for generating power.
U.S. officials spoke on condition of anonymity because they were not authorized to speak on the sensitive matter for the record.
"They have been conducting some large-scale exercises — they live in a tough neighborhood," one U.S. official said, though he offered no other recent examples.
The big exercise the first week of June was impossible to miss and may have been meant as a show of force as well as a practice on skills needed to execute a long-range strike mission, one U.S. official said.
The New York Times quoted officials Friday as saying that more than 100 Israeli F-16s and F-15s staged the maneuver, flying more than 900 miles, roughly the distance from Israel to Iran's Natanz nuclear enrichment facility, and that the exercise included refueling tankers and helicopters capable of rescuing downed pilots.
"It was noticed that a significant exercise took place — dozens and dozens of aircraft participated," one U.S. officials said Friday. "We watch globally everyday, and this was noted."
A second U.S. defense official said the maneuver could be taken as a demonstration that Israel is serious about the need to challenge Iran's nuclear program — and could be prepared to do so militarily. "That's one of the assessments you could make out of the exercise," the official said.
Asked to comment, the Israeli military issued a statement saying only that the Israeli air force "regularly trains for various missions in order to confront and meet the challenges posed by the threats facing Israel."
Israeli government spokesman Mark Regev offered no comment beyond the military's statement.
Israeli Prime Minister Ehud Olmert has said he prefers that Iran's nuclear ambitions be halted by diplomatic means, but has pointedly declined to rule out military action. Bush administration officials have said the same.
In an interview with the German magazine Der Spiegel published on Wednesday, Olmert said the current international sanctions against Iran would probably not succeed alone, saying there were "many things that can be done economically, politically, diplomatically and militarily."
Asked if Israel was capable of taking military action against Iran, Olmert said, "Israel always has to be in a position to defend itself against any adversary and against any threat of any kind."
Israeli military analyst Martin Van Creveld of Jerusalem's Hebrew University said military preparations for a possible attack are indeed under way.
"Israel has been talking about this possibility for a long time, that it would not take an Iranian nuclear weapon lying down. And it has been practicing the operation or operations for a long time," he said.
But though an Israeli strike would likely be able to "paralyze the most important Iranian nuclear installations," it probably wouldn't be able to destroy the program entirely, Van Creveld said. "I would be very surprised if Israel can really knock out every part of this program, which by all accounts appears to be large and well concealed and well dispersed," he said.
There are precedents for unilateral Israeli action in such cases. In 1981, Israeli jets bombed Iraq's Osirak nuclear facility to end dictator Saddam Hussein's nuclear program. And last September Israel bombed a facility in Syria that U.S. officials have said was a nuclear reactor being constructed with North Korean assistance.
A U.S. intelligence report released late last year concluded that Iran has suspended its nuclear weapons program, but Israeli intelligence believes that assessment is incorrect and that work is continuing.
Russian foreign minister Sergey Lavrov said Iran should be engaged in dialogue and encouraged to cooperate with the U.N. nuclear monitoring agency.
Lavrov made the statement when asked to comment on an Israeli Cabinet member's statement earlier this month that Israel could attack Iran if it does not halt its nuclear program.
"I hope the actual actions would be based on international law," Lavrov said. "And international law clearly protects Iran's and anyone else's territorial integrity."
___
20 juni, 10:02 AM ET
WASHINGTON - Een grote Israëlische militaire oefening deze maand kan zijn om aan te tonen Jeruzalem de vaardigheden aan te vallen Iraanse nucleaire faciliteiten.
In een aanzienlijk tonen van geweld, Israël verstuurd warplanes en andere vliegtuigen op een grote oefening in het oostelijke Middellandse-Zeegebied begin deze maand, Pentagon ambtenaren vrijdag gezegd.
Israëlische militaire geweigerd te bevestigen of ontkennen dat de manoeuvres waren de praktijk voor een staking in Iran.
De Russische minister van buitenlandse zaken vrijdag gewaarschuwd voor het gebruik van geweld over Iran, zeggen er is geen enkel bewijs is te proberen kernwapens te bouwen, met een programma dat Teheran zegt is voor het opwekken van stroom.
Amerikaanse functionarissen sprak op voorwaarde van anonimiteit, omdat zij geen toestemming hebben om te spreken over de gevoelige kwestie voor het record.
"Ze zijn het uitvoeren van een aantal grootschalige oefeningen - ze wonen in een moeilijke omgeving," een Amerikaanse ambtenaar zei, maar hij bood geen andere recente voorbeelden.
De grote oefening in de eerste week van juni was het onmogelijk te missen en kan zijn bedoeld als een show van kracht zijn, alsmede een praktijk op de vaardigheden die nodig zijn voor de uitvoering van een lange reeks staking missie, een Amerikaanse functionaris gezegd.
The New York Times citeerde de ambtenaren vrijdag als te zeggen dat meer dan 100 Israëlische F-16's en F-15s gefaseerde het manoeuvreren, het vliegen meer dan 900 kilometer, ongeveer de afstand van Israël op de Iraanse Natanz nucleaire verrijking faciliteit, en dat de oefening opgenomen benzinestation tankers en helikopters in staat is tot het redden van piloten neergehaald.
"Het was opgevallen dat een belangrijke oefening vond plaats - tientallen vliegtuigen hebben deelgenomen," een Amerikaanse functionarissen vrijdag gezegd. "We kijken naar de wereld van alledag, en dit werd opgemerkt."
Een tweede Amerikaanse defensie-ambtenaar zei dat de manoeuvre zou kunnen worden opgevat als een bewijs dat Israël een ernstig over de noodzaak om het Iraanse nucleaire programma - en zou bereid zijn om deze militair. "Dat is een van de evaluaties die u zouden kunnen maken van de oefening," zei de ambtenaar.
Gevraagd om commentaar, het Israëlische leger met een verklaring zegt alleen dat de Israëlische luchtmacht "regelmatig treinen voor verschillende missies om te confronteren en te voldoen aan de uitdagingen van de dreiging voor Israël."
Israëlische regering woordvoerder Mark REGEVTERREIN bood geen commentaar buiten de militaire verklaring.
Israëlische premier Ehud Olmert heeft gezegd dat hij de voorkeur geeft aan dat Iran's nucleaire ambities worden stopgezet langs diplomatieke weg, maar heeft geweigerd nadrukkelijk uit te sluiten militaire actie. Bush-regering ambtenaren hebben zich in dezelfde zin.
In een interview met het Duitse tijdschrift Der Spiegel publiceerde op woensdag, Olmert zei dat de huidige internationale sancties tegen Iran zou waarschijnlijk niet slagen, zegt er "veel dingen die gedaan kan worden op economisch, politiek, diplomatiek en militair."
Gevraagd of Israël was in staat het nemen van militaire actie tegen Iran, Olmert zei: "Israël heeft altijd in de gelegenheid moeten zijn om zich te verdedigen tegen iedere tegenstander en tegen iedere bedreiging van welke aard dan ook."
Israëlische militaire analist Martin van Creveld van de Hebreeuwse Universiteit van Jeruzalem gezegd militaire voorbereidingen voor een mogelijke aanval zijn inderdaad aan de gang.
"Israël is praten over deze mogelijkheid voor een lange tijd, dat het niet om een Iraans nucleair wapen liggen. En het is het beoefenen van de concrete actie gedurende een lange periode," zei hij.
Maar hoewel een Israëlische aanval zou waarschijnlijk in staat zijn om "paralyze de belangrijkste Iraanse nucleaire installaties, het dat waarschijnlijk niet zou kunnen vernietigen het programma volledig, Van Creveld heeft gezegd. "Ik zou zeer verbaasd zijn als Israël kan echt knock out elk onderdeel van dit programma, dat door alle accounts lijkt te groot en goed verborgen en goed verspreid", zei hij.
Er zijn precedenten voor de eenzijdige Israëlische optreden in dergelijke gevallen. In 1981, de Israëlische vliegtuigen bombarderen van Irak's nucleaire installatie bij Osirak einde dictator Saddam Hussein het nucleaire programma. En afgelopen september Israël gebombardeerd een faciliteit in Syrië dat Amerikaanse functionarissen hebben gezegd was een kernreactor wordt gebouwd met de Noord-Koreaanse hulp.
Een Amerikaanse inlichtingendiensten verslag uitgebracht eind vorig jaar geconcludeerd dat Iran heeft opgeschort, zijn nucleaire wapens programma, maar de Israëlische inlichtingendienst is van mening dat de beoordeling onjuist is en dat de werkzaamheden worden voortgezet.
Russische minister van buitenlandse zaken Sergej Lavrov zei Iran moeten worden betrokken bij de dialoog en aangemoedigd om samen te werken met het VN-agentschap nucleaire controle.
Lavrov legt de verklaring toen gevraagd om commentaar op een Israëlische kabinet lid van de verklaring eerder deze maand dat Israël zou aanval Iran als het niet stoppen zijn nucleaire programma.
"Ik hoop dat de werkelijke acties zou zijn gebaseerd op het internationaal recht," zei Lavrov. "En het internationale recht duidelijk beschermt Iran's en iemand anders voor de territoriale integriteit."
martijn30
20 juni 2008, 20:31
1 hour, 55 minutes ago
TEHRAN (AFP) - Tehran Friday warned its arch-enemy Israel of a "strong blow" if it takes forceful measures, after the US media reported military exercises by the Jewish state were a possible practice for a strike against Iran.
"If enemies especially Israelis and their supporters in the United States would want to use a language of force, they should rest assured that they will receive a strong blow in the mouth," senior cleric Ayatollah Ahmad Khatami said in his Friday prayers sermon.
Khatami, whose speech was broadcast live on state radio, stressed that the Iranian nation's mentality was "to fight foreigners."
"Given this mentality, if you make a hostile look at the Islamic Iran, you will witness such a united roar by our nation that it will definitely make you regret any vicious move forever," the conservative cleric added.
A Friday report by the New York Times cited US officials as saying that a major military exercise carried out by Israel earlier this month seemed to be a practice for any potential strike against Iran's nuclear facilities.
A Pentagon official briefed on the exercise said a goal of the practice was to send a message that the Jewish state was prepared to act militarily if diplomatic efforts failed to halt Tehran's production of bomb-grade uranium.
Last month the International Atomic Energy Agency, the UN's atomic watchdog, expressed "serious concern" that Iran is still hiding information about alleged studies into making nuclear warheads and defying UN demands to suspend uranium enrichment.
World powers -- Britain, China, France, Germany, Russia and the United States -- offered Tehran a new package of technological and economic incentives on Saturday in exchange for suspending uranium enrichment activities.
The West fears Iran could use uranium enrichment to make an atomic bomb although Tehran insists it wants only to generate nuclear energy for peaceful purposes.
Iran has given no signal that it would comply with the key demand.
"The nuclear issue has ended from our point of view," said Iran's hardline President Mahmoud Ahmadinejad on Thursday.
"Recently they have started a new game -- by testing us -- but this will result in no achievement for them except humiliation," he said without pointing to the offer.
EU foreign policy chief Javier Solana, who presented the new proposal to the Iranian Foreign Minister Manouchehr Mottaki has called on Iran for a quick response.
Mottaki however said on Thursday that the offer was under consideration and the response will be given "at an appropriate time."
"Solana came with some of the EU representatives and brought the package. We have two points here," Khatami said in his Friday prayers sermon.
"We have been pro negotiation since the beginning, but a logical one that is after a solution.
"Not a type of negotiation that aims for mischievous actions," he said.
1 uur, 55 minuten geleden
TEHRAN (AFP) - Teheran vrijdag waarschuwde haar boog-vijand van Israël een "sterke blaas" als het krachtige maatregelen neemt, na de Amerikaanse media gemeld militaire oefeningen door de joodse staat waren een mogelijke praktijk voor een aanval op Iran.
"Als vijanden vooral Israëli's en hun aanhangers in de Verenigde Staten zou willen gebruiken een taal die van kracht zijn, moeten zij er zeker van zijn dat zij zullen ontvangen een sterke slag in de mond," senior geestelijke ayatollah Ahmad Khatami zei in zijn preek vrijdag gebeden.
Khatami, waarvan de toespraak werd live uitgezonden op de radio, benadrukt dat het Iraanse volk de mentaliteit was "voor de bestrijding van buitenlanders."
"Gezien deze mentaliteit, als u een vijandige blik op het islamitische Iran, bent u getuige die een verenigd brullen van onze natie dat het zal zeker voor zorgen dat u excuses voor de vicieuze verhuizing voor altijd," de conservatieve geestelijke toegevoegd.
Een vrijdag verslag van de New York Times reeds Amerikaanse functionarissen zeggen dat als een grote militaire oefening uitgevoerd door Israël eerder deze maand leek een praktijk voor een mogelijke aanval op Iran's nucleaire installaties.
Een Pentagon officieel geïnformeerd over de oefening zei een doelstelling van de praktijk was voor het verzenden van een bericht dat de joodse staat bereid was om op te treden als militair diplomatieke inspanningen om een einde te maken mislukt Teheran de productie van de bom-grade uranium.
Vorige maand heeft het Internationaal Atoomenergie Agentschap, het VN-atomaire waakhond, uitgedrukt "ernstige bezorgdheid" dat Iran nog steeds het verbergen van informatie over de vermeende studies in het maken van kernkoppen en tarten de VN-eisen tot schorsing van de verrijking van uranium.
World bevoegdheid - Groot-Brittannië, China, Frankrijk, Duitsland, Rusland en de Verenigde Staten - aangeboden Teheran een nieuw pakket van technologische en economische prikkels op zaterdag in ruil voor de opschorting van de verrijking van uranium.
Het Westen vreest Iran kan uranium verrijken gebruik te maken van een atoombom, hoewel Teheran dringt erop aan dat hij wil alleen maar het genereren van kernenergie voor vreedzame doeleinden.
Iran heeft geen enkel signaal gegeven dat zij voldoen aan de belangrijkste eis.
"De nucleaire kwestie is geëindigd in onze visie", zei de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad hardline op donderdag.
"Onlangs hebben ze zijn begonnen met een nieuw spel - door het testen van ons - maar dit zal resulteren in geen prestatie voor hen, behalve vernedering", zei hij, zonder te wijzen op het aanbod.
Buitenlands beleid van de EU chief Javier Solana, die presenteerde het nieuwe voorstel aan de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Manouchehr Mottaki heeft een beroep gedaan op Iran voor een snelle reactie.
Maar Mottaki zei op donderdag dat het aanbod werd overwogen, en het antwoord zal geven "op een geschikt moment."
"Solana kwam met een aantal van de vertegenwoordigers van de EU en brachten het pakket. Wij hebben hier twee punten," zei Khatami vrijdag gebeden in zijn preek.
"Wij zijn pro-onderhandelingen sinds het begin, maar een logisch is dat een na een oplossing.
"Niet een vorm van onderhandelingen die erop gericht is om ondeugende acties", zei hij
Martijn a.u.b. Engelse artikelen vertalen met vertalingsprogramma's als Google taalhulpprogramma of babelfish
martijn30
21 juni 2008, 12:34
sorry zal eraan denken at your service
21 Juni 2008
Israëlische waarschuwing aan Iran
De Israëlische luchtmacht heeft gisteren met een grote oefening boven de Middellandse Zee Iran gewaarschuwd. Dat zegt een Israëlische functionaris in de Britse Times.
Meer dan 100 Israëlische F15's en F16's oefenden met de Griekse luchtmacht. Helikopters en tankvliegtuigen zouden 1400 kilometer hebben gevlogen, wat overeenkomt met de afstand tussen Israël en het belangrijkste nucleaire centrum van Iran.
De Israëlische regering wil er alleen over zeggen dat ze een aanval op Iran niet uitsluit als het land niet stopt met het ontwikkelen van kernwapens.
jpmante
22 juni 2008, 01:27
De Israëlische regering wil er alleen over zeggen dat ze een aanval op Iran niet uitsluit als het land niet stopt met het ontwikkelen van kernwapens.
Israël go for it want het is wederom zo dat de enigen die de veiligheid en het voorbestaan van de Staat Israël, haar mensen, garanderen de IDF is. Er is niets anders, Europa verraad u, de VS verraad u.
Wij staan achter u.
http://www.eskimo.com/~rmisaac/graphics/isr.gif
Nogmaals hier een Tribute To The IDF (http://www.oilforimmigration.org/facts/?page_id=74)
De Betweter
22 juni 2008, 09:30
Israël zou wat voorzichtiger moeten zijn. Als Iran inderdaad massavernietigingswapens heeft en Israël valt dat land binnen, zullen ze waarschijnlijk niet aarzelen om deze tegen Israël te gebruiken.
Ze kunnen ook geen massavernietigingswapens hebben en dan gaan er gewoon een heleboel Israëlische soldaten dood zonder enige reden ("Een gevoelige klap tegen de islam" zou ik er niet in kunnen zien).
Als Iran
Voorlopig heeft Iran deze dus nog niet en al had zij deze wel, het arsenaal van Israël dat daar tegenover staat veegt Iran volledig van de kaart.
Israël wil nu gewoon voorkomen dat Iran ook maar enig mogelijkheid krijgt om haar te bedreigen en dat kan alleen door Iran gevaarlijke speeltjes uithanden te schieten.
Hetgeen ook goed is voor het onderdrukte volk van Iran daarmee vooral wijzend naar de jongeren die inmiddels schoongenoeg hebben van de fascistische ayatola's en regering van Iran.
jpmante
22 juni 2008, 12:57
Hetgeen ook goed is voor het onderdrukte volk van Iran daarmee vooral wijzend naar de jongeren die inmiddels schoongenoeg hebben van de fascistische ayatola's en regering van Iran.
Goed gesprokennlvlag
Marcel
23 juni 2008, 21:46
In reactie op de oefeningen afgelopen week van de Israëlische luchtmacht boven de Middellandse Zee en in Griekenland verklaarde de Iraanse minister van defensie Najar dat een militaire aanval massaal vergolden zal worden.
Najar betitelde de Israëlische oefeningen als psychologische oorlogsvoering om het land over te halen af te zien van haar 'onvervreemdbaar recht' op kerntechnologie.
'Vastberaden en met gebruik van alle opties zullen we, zonder enige terughoudendheid, verwoestend reageren op iedere vijandige aktie,' aldus Najar, die zei dat Iran zich absoluut niet laat intimideren.
De commandant van de Iraanse Islamitische Revolutionaire Garde, generaal-majoor Ali Jafari, sprak zich een dag eerder in gelijke bewoordingen uit, waardoor een Israëlische aanval op Iran zeer waarschijnlijk zal ontaarden in een totale oorlog.
Bron: Wees Waakzaam (http://weeswaakzaam.punt.nl/?id=433573&r=1&tbl_archief=&)
Tja.... Iran moet wel een grote bek hebben anders gaan ze af als een gieter. Zie het als een stuiptrekking.
martijn30
1 juli 2008, 18:24
en toch denk ik onderschat ze niet
jpmante
1 juli 2008, 19:36
en toch denk ik onderschat ze niet
Och dat valt heel erg mee als je tenminste niet democratie wilt brengen en het land besturen. Gewoon doen wat noodzakelijk is; de nucleaire installaties + de luchtmacht plat bombarderen en dan terug naar huis.
hirihiri123
1 juli 2008, 19:44
Iran graaft massagraven voor Amerikanen
--------------------------------------------------------------------------------
Iran is van plan om in totaal 320.000 graven te graven in de grensstreken met Irak. Dit is een maatregel als voorbereiding van een mogelijke Amerikaanse aanval op Iran. "In overeenstemming met de conventie van Geneve worden de nodige maatregelen genomen om plaats te geven voor vijandige soldaten die sneuvelen," aldus een Iraanse generaal. "We hebben plannen om 15.000 tot 20.000 graven te prepareren in elk van de provincies, wat een totaal maakt van 320.000.''
Iran is bereid het lijden van het Amerikaanse volk niet onnodig te verlengen om zo een herhaling van de Vietnamoorlog te voorkomen, zo luidt het commentaar. Destijds, en nog steeds, duurt het lang voor een familie duidelijkheid heeft over het lot van gevallen soldaten. Er zijn nog altijd 2.000 Amerikaanse soldaten vermist in Zuid-Oost Azië.
Deze harde woorden werden gesproken omdat Amerika nog steeds niet de mogelijkheid uitsluit om Iran binnen te vallen. Iran op zijn beurt wil niet duidelijk maken hoe het nucleaire programma ervoor staat, wat de Westerse mogendheden nogal nerveus maakt. Tot nog toe is Israël de enige nucleaire macht in het Midden Oosten, alhoewel het land dit nooit officieel toegegeven heeft.
==============================
geen bron, maar toch..................
jpmante
1 juli 2008, 19:54
Deze harde woorden werden gesproken omdat Amerika nog steeds niet de mogelijkheid uitsluit om Iran binnen te vallen. Iran op zijn beurt wil niet duidelijk maken hoe het nucleaire programma ervoor staat, wat de Westerse mogendheden nogal nerveus maakt.
Niets binnevallen gewoon de hele nuclaire industrie aan stukken blazen en hen voor de rest in eigen sop laten gaar koken.
Nog voor de verkiezingen in de VS zijn de nucleaire installaties van Iran een hoopje schroot bye
jpmante
2 juli 2008, 00:20
Nog voor de verkiezingen in de VS zijn de nucleaire installaties van Iran een hoopje schroot bye
Dat is inderdaad ook mijn verwachting en wens. Het zou ook logisch zijn daar Bush zich geen zorgen meer hoeft te maken over een herverkiezing.
Zou de antisemiet en tagiyya moslim Obama aan de macht komen, we mogen daar niet aan denken, dan kunnen we het wel op ons buik schrijven.
Israël verzameld momenteel alle dreigementjes uit Iran zodat men straks genoeg argumenten heeft om een aanval te rechtvaardigen.
Onze Iraanse Adolf is wat dat aan betreft zijn eigen ruiten flink aan het ingooien, ga zo door!
Als Iran Israel aanvalt zit ik op de eerste vlucht naar de Sar El at your service. maar wie weet ben ik daar dan wel als dit gaat gebeuren, althans als het zich in het komende jaar plaats vindt.
Mahmoud 'Adolf' Ahmadinejad en zijn First Lady
http://gregoriusnekschot.nl/blog/media/First-lady-2_01.gif
http://gregoriusnekschot.nl/blog/media/First-lady.gif
Permalink (http://gregoriusnekschot.nl/blog/index.php?title=mahmoud_ahmadinejad_and_zijn_first _lady&more=1&c=1&tb=1&pb=1) • Gregorius Nekschot
Johnnie
6 juli 2008, 09:38
Binnenkort te zien op CNN.
http://www.dumpert.nl/mediabase/170381/8129af74/amerika_doet_dikke_boem.html
martijn30
6 juli 2008, 21:10
ehhe walkie maakt best indruk dat filmpje
maar iran is weer in gesprek las ik denk dat ze het uitstellen zodat hun er ook 1 hebben dan wordt het boem terug denk ik
zou niet anders kunnen dan dat ze er bijna zijn nu en tijd rekken
jpmante
7 juli 2008, 01:48
maar iran is weer in gesprek las ik denk dat ze het uitstellen zodat hun er ook 1 hebben dan wordt het boem terug denk ik
Nee daarvoor, ze rekken omdat ze er op gokken Barack Hussein Obama aan de macht komt. Niet intrappen gewoon een dikke boem daar voor de verkiezingen.
Johnnie
7 juli 2008, 11:13
Nee daarvoor, ze rekken omdat ze er op gokken Barack Hussein Obama aan de macht komt. Niet intrappen gewoon een dikke boem daar voor de verkiezingen.
Op de dag dat die obama hussein aan de macht komt is het snel gedaan met het vrije westen,en zal ervoor Israel niet veel anders over blijven dan iran te nuken,voordat ze zelf de lul zijn.Daarom hoop ik maar dat die obama hussein een kogel tussen zijn ogen krijgt voordat die president word,of dat die snel word ontmaskerd als een moslimwolf in schaapskleren.Ik las ergens dat die campagne van die obama hussein tegen clinton al 500 miljoen dollars gekost heeft,en dan moet hij het nog opnemen tegen Mcain.Komt er algauw weer een paar honderd miljoen dollars bij,en dan rijst bij mij al snel de vraag wie de financieers van obama hussein zijn.at your service
Johnnie
8 juli 2008, 15:39
Dreigende taal Iran tegen VS
Wederom dreigende taal uit Iran. Als Amerika Iran aanvalt vanwege zijn nucleaire programma, zal Iran de Amerikaanse marine in de Perzische Golf en de Israëlische stad Tel Aviv als eerste aanvallen. Dat heeft de hoge Iraanse functionaris Ali Shirazi vandaag laten weten.
De spanningen tussen Iran en Israël zijn sterk toegenomen na een grootscheepse legeroefening van Israël waarmee het land zich voorbereidde op een aanval op nucleaire installaties in Iran. "Het Zionistische regime oefent druk uit op het Witte Huis om een aanval op Iran te plegen. Mochten ze zo stom zijn, dan reageert Iran direct", aldus Shirazi.
Aanval niet uitgesloten
Israël en de VS hebben aanvallen op Iran wegens zijn nucleaire programma nooit uitgesloten. De nucleaire activiteiten van Iran zijn alleen gericht op energievoorziening en niet op het maken van wapens, aldus het land
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2008/07/dreigende_taal_iran_tegen_vs.html
Johnnie
9 juli 2008, 11:34
Iran waarschuwt Amerika, Israël met raket-test
woensdag 9 juli 2008 10:43
De Iraanse Republikeinse Garde heeft lange- en middellange afstandsraketten getest, van het type Shahab-3, die doelen tot 2.000 kilometer afstand kunnen halen.
Het leger van Iran toont de Shahab-3 aan premier Ahmadinejad
IranEen van de geteste raketten zou militaire bases van Israël en de Verenigde Staten kunnen bereiken. De negen raketten zijn getest in een woestijn.
Dat hebben Iraanse staatsmedia woensdag bericht. Volgens CNN heeft generaal Hoessein Salami gezegd dat de test het antwoord is op de 'dreigende taal van vijanden de afgelopen weken'.
Dreiging
De spanningen tussen de Verenigde Staten en Iran neemt toe. Maandag waarschuwde Iran dat de Amerikaanse marine in de Perzische Golf en de Israëlische stad Tel Aviv als eerste zullen worden vernietigd wanneer Amerika en Israël de Islamitische staat aanvallen.
Iran heeft kenbaar gemaakt 'klaar te zijn om de Iraanse natie te beschermen'.
Gevaar
De Amerikaanse en Israëlische regering hebben altijd gezegd dat ze streven naar een diplomatieke oplossing voor het atoomgeschil met Iran.
Maar beide landen hebben ook verklaard dat een militaire oplossing niet is uitgesloten.
http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/artikel/asp/artnr/213894/index.html
Ben er anders benieuwd aan of de iraanse bevolking dezelfde mening heeft,als adolf ahmadinejad en zijn geestelijke haatzaaiers.at your service
http://www.spitsnieuws.nl/archives/images/ahmedinajad_gr.jpg
Ahmadinejad: Handen vijand afgehakt
De propagandamachine van Iran draait weer op volle toeren. President Mahmoud Ahmadinejad van Iran zegt dat voordat een eventuele vijand 'zijn hand op de trekker kan leggen, die al zal zijn afgehakt'.
De Verenigde Staten sluiten militair ingrijpen niet uit als de diplomatieke kanalen falen. Het conflict gaat nog altijd over de nucleaire activiteiten van Iran. Het land zelf beweert dat deze enkel bedoeld zijn voor het opwekken van energie.
Iran dreigt Tel Aviv aan te pakken als het land wordt aangevallen. Enkele raketten die vorige week werden afgeschoten zouden genoeg bereik hebben om Israëlische en Amerikaanse bases te bestrijken.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/images/iranpresident01_gr.jpg
Saudi's pakken Iran aan
Saudi-Arabië heeft aangeboden om voor 1,5 miljard euro aan Russische wapens te kopen als de Russen stoppen met steun aan Iran. Dat meldt de Russische krant Kommersant vandaag.
Topontmoeting
Het nieuws volgt op een ontmoeting een dag eerder van de Russische premier Vladimir Poetin met de secretaris-generaal van de Saudische veiligheidsraad, prins Bandar bin Sultan.
Iran bestraffen
Saudi-Arabië, een bondgenoot van de Verenigde Staten, wil Iran isoleren en bestraffen wegens het kernwapenprogramma van het regime. Rusland is echter niet voor strengere internationale sancties tegen Iran omdat het Iraanse kernwapenprogramma goedaardig zou zijn. De betrekkingen tussen de Saudi's en de Russen zijn de laatste jaren desondanks een stuk verbeterd.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/images/iranpresident02_gr.jpg
Ik zei het al eerder die Saoudie's staan in hun handen te wrijfen dat Israël Iran gaat aanvallen en zo het vuile werk opknapt voor de hele regio.
jpmante
16 juli 2008, 01:36
Ik zei het al eerder die Saoudie's staan in hun handen te wrijfen dat Israël Iran gaat aanvallen en zo het vuile werk opknapt voor de hele regio.
Helemaal me eens maar wel even voor de verkiezingen in de VS doen voordat deze twee The White House zouden kunnen bevuilen.
http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2008/07/14/obamanewyorker.jpg
James1234
20 juli 2008, 17:54
Gezaghebbend Israelisch woordvoerder: Als de besprekingen met Iran mislukken zal Bush opdracht geven Iran aan te vallen tussen november en januari. dat lees ik op http://www.debka.com/index1.php, een website die een kijkje geeft achter de schermen van van inlichtingendiensten. (aanrader)
De vraag is dus niet zozeer wanneer een aanval komt, maar wie die gaat uitvoeren. Vermoedelijk een combinatie van IDF en USAF, ik lees namelijk:
"Amerika staat Israelische toestellen toe om Amerikaanse vliegvelden te gebruiken, en door het luchtruim van Irak te vliegen, waarschijnlijk ten behoeve van een komende aanval op Iran. Dit berichten de media in Irak.
Sinds meer dan een maand zouden op de Amerikaanse vliegvelden in Nasiriya en Haditha Israelische gevechtsvliegtuigen worden gestationeerd ten behoeve van oefeningen en voorbereidingen voor een aanval op Iran. Het zou hierbij onder meer gaan om zo'n 100 F-15 en F-16 straaljagers.
Bron is nu.nl, datering 14 juli j.l."
DeepThroat
20 juli 2008, 18:37
Gezaghebbend Israelisch woordvoerder: Als de besprekingen met Iran mislukken zal Bush opdracht geven Iran aan te vallen tussen november en januari.Interessant nieuwsitem gelicht uit de gigantische nieuws- en roddelbrei op internet.
De secundaire gevolgen zijn aanzienlijk en nog niet te overzien: de grote islamitische populatie in West-Europa kan zich ná een aanval op het eveneens islamitische Iran wel eens tegen de Westerse gastheren en weldoeners (alhoewel zij dat uiteraard niet zo zien) keren! Iran heeft dit waarschijnlijk al voorzien, en verheugt zich over het dàn nog hogere destructieve effect van de islamitische aanwezigheid in de Westerse wereld (Ze hebben in feite geeneens een nucleair wapen meer nodig: de grote horde menselijke sprinkhanen is ontzettend destructief...).
Misschien dat deze tijdbom eindelijk de ingeslapen en zelfrelativerende westerse leiders kan doen opschrikken: het Paard Van Troje - gevuld met parasiterende en godsdienst-waanzinnige islamieten - is eindelijk opengegaan!
Tijd voor de final showdown...
James1234
20 juli 2008, 23:03
Interessant nieuwsitem gelicht uit de gigantische nieuws- en roddelbrei op internet.
De secundaire gevolgen zijn aanzienlijk en nog niet te overzien: de grote islamitische populatie in West-Europa kan zich ná een aanval op het eveneens islamitische Iran wel eens tegen de Westerse gastheren en weldoeners (alhoewel zij dat uiteraard niet zo zien) keren! Iran heeft dit waarschijnlijk al voorzien, en verheugt zich over het dàn nog hogere destructieve effect van de islamitische aanwezigheid in de Westerse wereld (Ze hebben in feite geeneens een nucleair wapen meer nodig: de grote horde menselijke sprinkhanen is ontzettend destructief...).
Misschien dat deze tijdbom eindelijk de ingeslapen en zelfrelativerende westerse leiders kan doen opschrikken: het Paard Van Troje - gevuld met parasiterende en godsdienst-waanzinnige islamieten - is eindelijk opengegaan!
Tijd voor de final showdown...
Zo pessimistisch ben ik niet. Ik zie in het westen (nog) geen hysterische hordes. En ook geen hordes menselijke sprinkhanen. Wel idiote fanatiekelingen, en inderdaad zelfrelativerende westerse leiders. Maar het is de vraag is of de fanatieke malloten hier het publieke leven kunnen ontwrichten. De "doorsnee" moslim zal zich rustig houden, of is dat wishful thinking?
Anders ligt dat natuurlijk in Pakistan en Iran. Viirulent antisemitisme zal een sterk bindmiddel blijken.
Amerika en Israel zullen hoe dan ook een hele goede afweging moeten maken. Hoe de afwegingen van Amerika uitpakten hebben we na WO2 in in Vietnam, Libanon (1982) Mogadishu en uiteraard Irak (2003-2008) gezien.
PS: Debkafile ververst nu om de paar uur:
Mullen (chairman of the US Joint Chiefs of Staff)warned that while the US has the capacity and reserves for attacking Iran, there could be “possible unintended consequences” and an unpredictable regional impact from any attack on Iran – a hint at a dangerous backlash from a possible Israeli strike uncoordinated with the United States.
“I’m fighting two wars and I don’t need a third one,” said Mullen referring to Iraq and Afghanistan.
DeepThroat
21 juli 2008, 10:41
Zo pessimistisch ben ik niet. Ik zie in het westen (nog) geen hysterische hordes. En ook geen hordes menselijke sprinkhanen. Wel idiote fanatiekelingen, en inderdaad zelfrelativerende westerse leiders. Maar het is de vraag is of de fanatieke malloten hier het publieke leven kunnen ontwrichten.Er wordt ook geen profetie op tafel gelegd, ik schrijf immers:
...de grote islamitische populatie in West-Europa kan zich ná een aanval op het eveneens islamitische Iran wel eens tegen de Westerse gastheren...
Sprinkhanen komen in grote wolken, vernietigen alle gewassen en trekken verder. Welnu, die menselijke sprinkhanen zijn hier al: zij consumeren op grote schaal sociale fondsen, kosten miljarden aan kinderbijslag, pikken op grote schaal woningen en (eenvoudige) banen en zullen pas als er niets meer te halen valt mogelijk verder trekken, of terugkeren naar de stofnesten van herkomst - net hetgeen wat hen, opportunistisch als zij zij zijn - op dat moment het beste uitkomt.
De "doorsnee" moslim zal zich rustig houden, of is dat wishful thinking? Slechts enkele 'doorsnee' moslims zullen zich rustig houden, en over 'bindmiddel' gesproken, het islamitische geloof zal een zeer sterk bindmiddel zijn! Denk bijvoorbeeld aan de eensgezindheid in de islamitische wereld over de cartoonrellen en 'Fitna'. Zie ook het uitblijven van kritiek uit islamitische kringen na de moord op Pim Fortuyn en Theo van Gogh.
'Wishful thinking' dus.
James1234
21 juli 2008, 11:42
Slechts enkele 'doorsnee' moslims zullen zich rustig houden, en over 'bindmiddel' gesproken, het islamitische geloof zal een zeer sterk bindmiddel zijn! Denk bijvoorbeeld aan de eensgezindheid in de islamitische wereld over de cartoonrellen en 'Fitna'. Zie ook het uitblijven van kritiek uit islamitische kringen na de moord op Pim Fortuyn en Theo van Gogh.
'Wishful thinking' dus.
Deep Throat:
Ik maak onderscheid in reacties tussen Nederland en het Midden Oosten.
Hier in Nederland waren de reacties van moslims juist erg gematigd na Fitna
Over hysterische reacties gesproken: Wat dacht je van het O.M. en Hirsch Ballin -> de arrestatie van Gregorius Nekschot ;-) ?
Uitblijven van kritiek van moslim kant na de moord op van Gogh? helemaal met je eens. Dat is de ene kant van de medaille, de andere kant was de hysterie bij de regenten in Den Haag . "Het is oorlog!!!" riep Zalm, alsof hij zich er al maanden op had zitten verheugen. Ik zal het maar toeschrijven aan de hype van het moment. Ik heb tenminste geen tankcolonnes op het Binnenhof gezien.
Maar ik wijk af van het onderwerp, dat was een mogelijke aanval van USAF en IAF op Iran.
Time will tell.
Wie debkafile, Arutz Sheva of bijvoorbeeld http://www.ynetnews.com/home/0,7340,L-3083,00.html volgt, ziet dat de Israelische pers totaal tegenstrijdige berichten geeft. Goede zaak! De Mossad geeft geen inzage in haar opsroom ;)
Am Israel Chai !
DeepThroat
21 juli 2008, 11:58
Hier in Nederland waren de reacties van moslims juist erg gematigd na FitnaPure calculatie: enerzijds kotsen zij op de Westerse samenleving, anderzijds genieten zij (over onze rug) van sociale voorzieningen, boterzacht beleid en moderne technologie. Geld en voorzieningen maken veel goed: bedenk ook dat zij (de in vodden gehulde ongeschoolde oorspronkelijke 'gastarbeiders') oorspronkelijk het islamitische geloof en levenswijze de rug toekeerden door naar het heidense Westen te emigreren.
Voor het overige kan ik kort zijn: ik heb het absoluut niet op de regentenkliek in Den Haag, in plaats van het behartigen van onze belangen - waarvoor zij notabene dik betaald worden - hebben zij decennialang onze belangen verkwanseld ten gunste van inferieure gelukzoekers! Hirsch Ballin, Balkenende, Rouvoet, Wouter Bos: het zijn allen pleefiguren.
James1234
21 juli 2008, 15:18
Pure calculatie: enerzijds kotsen zij op de Westerse samenleving, anderzijds genieten zij (over onze rug) van sociale voorzieningen, boterzacht beleid en moderne technologie..
Dat zal allemaal wel, maar ik reageer op wat ik (na Fitna) gezien heb. Verder zie ik moslims niet als één grote horde. Ik ken moslims in mijn directe omgeving die gewoon naar hun werk gaan, en niemand lastig vallen. Als ze vijf keer per dag thuis hun kont naar het Westen willen keren moeten ze dat doen.
En wat betreft het "marokkanenprobleem" Daar zijn wij aan schuldig, het Nederlande electoraat. Al die mensen die jarenlang van Agt, den Uyl, Lubbers en Kok gestemd hebben. Uit misplaatste angst om te discrimineren (apart te zetten) hebben we sinds WO2 hier alles binnengelaten wat zich aan de grens aandiende. De gevolgen lagen 2 nov 2004 in Amsterdam dood op straat, de ritueel geslachte Theo van Gogh.
Deepthroat zeg jij maar hoe je het getij moet keren, ik weet het echt niet......
DeepThroat
21 juli 2008, 16:19
Dat zal allemaal wel, maar ik reageer op wat ik (na Fitna) gezien heb.Wat had je anders verwacht van een volk dat i.p.v. het opbouwen van de eigen maatschappij koos voor het vegeteren op andermans welvaart? Opportunisme is de belangrijkste drijfveer...
Ik ken moslims in mijn directe omgeving die gewoon naar hun werk gaan, en niemand lastig vallen.Moslims die hier naar hun werk gaan plegen broodroof. Onze (meestal eenvoudige) banen worden ingepikt èn onze concurrentiepositie wordt aangetast, dat zou jij eens moeten proberen in de landen waar zij oorspronkelijk vandaan komen.
Het is absoluut een gedrocht van een denkbeeld dat onze ouders en voorouders de Nederlandse maatschappij niet gemaakt zouden hebben als uitsluitend ten gunste van het eigen nageslacht.
Socialisten hebben er een verwenkermis van buitenlandse opportunisten en criminelen van gemaakt, zie hiervoor de criminaliteitscijfers en de statistieken van het gebruik van sociale voorzieningen.
En wat betreft het "marokkanenprobleem" Daar zijn wij aan schuldig, het Nederlande electoraat. Al die mensen die jarenlang van Agt, den Uyl, Lubbers en Kok gestemd hebben.Ik weet niet wie jij onder 'wij' verstaat, maar ik hoor daar in ieder geval niet bij en ik heb nog nooit iemand gesproken die een voorstander was van het verkwanselen van de Nederlandse biotoop aan ongeschoolde, religieus-compleet-de-weg-kwijt opportunisten. Het is ook een kwestie van politieke onvolwassenheid: de arbeider stemt op de Partij Van De Arbeid omdat hij denkt dat daarmee zijn belangen gediend zijn: het tegendeel blijkt waar te zijn. (Hij moet steeds meer belastingen en sociale lasten betalen, zijn drankje en sigaartje worden steeds duurder, zijn buurt verpaupert/islamiseert, terwijl zijn kinderen op school geterroriseerd worden en er voor hen geen woningen meer zijn etc. etc.). Ook is het electoraat voortdurend misleid, zie ook het Europese grondwet debacle.
Deepthroat zeg jij maar hoe je het getij moet keren, ik weet het echt niet......Het door de overheid gecreëerde probleem dient door diezelfde club opgelost te worden maar zij verdommen dat, dus moeten we voorlopig onze kaarten op Geert Wilders en Rita Verdonk zetten - als we tenminste voor de vreedzame oplossing kiezen. In tweede instantie moet de Kinderbijslag absoluut afgeschaft worden (Primitieve volken planten zich sneller voort dan beschaafde volken en door het wanbeleid nu ook zelfs in Europa!) en moeten er absolute eisen worden gesteld aan het verkrijgen van sociale voorzieningen. Met andere woorden: er moet hard gewerkt worden om het de buiten-europese parasiet zo onaantrekkelijk mogelijk gemaakt worden in onze landen.
Mensen die wat meer inzicht willen hebben in de verkwanseling van de maatschappij aan landlopers en profiteurs verwijs ik naar het in 1999(!) geschreven boek 'Binnen zonder kloppen' van de (zelfs voor de NL-overheid werkende) econoom Pieter Lakeman.
jpmante
21 juli 2008, 23:12
Het door de overheid gecreëerde probleem dient door diezelfde club opgelost te worden maar zij verdommen dat, dus moeten we voorlopig onze kaarten op Geert Wilders en Rita Verdonk zetten - als we tenminste voor de vreedzame oplossing kiezen.
Juist en wat dat betreft zullen de verkiezingen een lakmoestest moeten blijken. Zouden die wederom tot niets leiden dan kunnen we een vreedzame oplossing op ons buik schrijven. Het is daarom ook essentieel voor de bedoelde partijen om de volle achtergronden van het door die overheid begane land en volksverraad aan het volk voor te leggen. Doen ze dat niet of enkel tendelen dan zie ik het meer somber in.
Dus laat er een Fitna II komen waarin het verraad vanaf haar prille begin blootgelegd wordt.
In tweede instantie moet de Kinderbijslag absoluut afgeschaft worden (Primitieve volken planten zich sneller voort dan beschaafde volken en door het wanbeleid nu ook zelfs in Europa!) en moeten er absolute eisen worden gesteld aan het verkrijgen van sociale voorzieningen.
Zeer juist en dit over de gehele linie daar de gevolgen van die voortplanting bekend zijn en over de geschiedenis voorbeelden tenover zijn waar dit uit blijkt. Ik noem enkel twee voorbeelden uit een lijst de veel en veel langer zou kunnen zijn (1) het dynastieke Egypte (2) Rome.
Met andere woorden: er moet hard gewerkt worden om het de buiten-europese parasiet zo onaantrekkelijk mogelijk gemaakt worden in onze landen.
Juistnlvlag Wat er gedaan moet worden is de vrijwillige terugkeer naar achterlijkheids gebied van oorsprong zo veel mogelijk te stimuleren en daar waar noodzakelijk (misdaad, wangedrag en lhet blijven aanhangen van levensgevaarlijke waanleren - spreek islam) ook verplichten.
Mensen die wat meer inzicht willen hebben in de verkwanseling van de maatschappij aan landlopers en profiteurs verwijs ik naar het in 1999(!) geschreven boek 'Binnen zonder kloppen' van de (zelfs voor de NL-overheid werkende) econoom Pieter Lakeman.
Bedankt voor dit uitstekende leesadvies, ik zelf ben reeds in bezit van een copie. Inderdaad een aanrader voor iedereen. at your service
James1234
23 juli 2008, 13:52
Ik laat de discussie over moslims in West Europa en Nederland hier verder voor wat het is. Een ander gedeelte van het forum is daarvoor bestemd. Ik keer weer terug naar het item: Iran-Israel.
Mahmoud Ahmadinejad zal vandaag ( 23 juli 2008) op de nationale TV verschijnen om te verklaren dat de islamitische rupubliek geen stap terug zal doen in de ontwikkeling van haar nucleaire plannen. "Er zal geen enkele concessie gedaan worden".
"Maar", voegt hij er aan toe: "als jullie ons benaderen op basis van rechtvaardigheid en logica, dan zal Iran global issues en de problemen van de mensheid met jullie komen bespreken. Ik vertaal nu voor de vuist weg vanaf ynetnews.com.
De enige "logica" die ik in Iran gezien heb is het stenigen van voornamelijk weerloze vrouwen, het nu meerdere malen herhaalde "Israël moet van de kaart geveegd"
Wie van echte logica houdt, en Israel een warm hart toedraagt, zou deze vijf minuten durende monumentale speech van Benyamin Netanyahu (nog) eens moeten bekijken:
http://nl.youtube.com/watch?v=Xg7r7-R-H2Q
Wat mij betreft neemt hij morgen het stuur van Olmert over.
Wat mij betreft vandaag al!
admin
7 augustus 2008, 14:13
http://www.spitsnieuws.nl/archives/images/Duikboot_gr.jpg
Israël overweegt aanval op Iran
Israël bereidt zich serieus voor op een eventuele militaire aanval op Iran. De joodse staat wil er zeker van zijn dat Teherans nucleaire programma kan worden lamgelegd zodra ze in staat zijn nuclaire wapens te vervaardigen, meldt het AP.
Gevechtsvliegtuigen
Dat het de Joodse staat ernst is, blijkt uit een aantal recente aankopen. Er werden negentig 90 F-16I gevechtsvliegtuigen en twee Duitse duikboten bewapend met kernraketten aangeschaft. Israël is al in het bezit van twee kernonderzeeërs.
Legeroefening
Afgelopen zomer hield Israël nog een grootscheepse legeroefening (http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2008/06/grote_legeroefening_israel.html) ter voorbereiding op een aanval op nucleaire installaties in Iran. Het land is ervan overtuigd dat Iran rond 2010 genoeg uranium verrijkt heeft om een atoombom te produceren. Israël, zelf een nucleaire macht, ziet dat als een directe bedreiging voor hun voortbestaan.
Nucleaire wapens
Iran weigerde eerder deze week internationale samenwerking in ruil voor bevriezing van het Iraanse nucleaire programma. "Als Israëlische, Amerikaanse of Europese inlichtingendiensten erachter komen dat Iran nucleaire wapens aan het vervaardigen is, zal Israël reageren op een wijze die past bij de existentiële dreiging die uitgaat van een dergelijk wapen", aldus de Israëlische vicepremier Shaul Mofaz. "We nemen de uitspraken van Mahmoud Ahmadinejad (president van Iran) heel serieus. We willen niet nog een holocaust riskeren."
Energie opwekken
Eerder riep Ahmadinejad in de media dat Israel van de kaart geveegd dient te worden. Volgens sommige media werd dit echter verkeerd geinterpreteerd en bedoelde de Iraanse leider dat Israel op den duur vanzelf zal verdwijnen. Verder bleef de president bij zijn argument dat het verrijken van uranium puur bedoel is voor het opwekken van energie
James1234
7 augustus 2008, 18:16
Admin, mag ik dit als aanvulling geven:Zelfs Moskou begrijpt Israels positie blijkens Moscow opens door to Israeli attack
De Russen hadden graag een duidelijk antwoord gezien na de concrete voorstellen van het westen op 19/6, maar het Kremlin ziet in dat "de materie gecompliceerd ligt"
Het hele verhaal op http://www.debka.com/index1.php
DEBKAfile Special Report
August 7, 2008, 7:04
FvdV
7 augustus 2008, 23:55
Goed nieuws James de Russen hebben denk ik ook weinig andere keus.
Hier een prachtige site die ik niemand hier onthouden wil: at your service
http://www.israeli-weapons.com/weapons/aircraft/f-16i/F-16I.html
http://www.israeli-weapons.com/weapons/aircraft/f-16i/f-16I_8.jpg
James1234
8 augustus 2008, 17:03
08/08/2008 Iraanse diplomaat waarschuwt voor harde reacties op mogelijke (Israelische) aanval. Teheran's persattaché in Damascus verleent toestemming voor een interview in een Israëlisch-Arabische krant. "Als Israël iets stoms doet, zal het een vreselijke reactie onder ogen moeten zien die het niet voor mogelijk hield.
De vertegenwoordiger benadrukte herhaaldelijk Iran's nucleaire rechten "Iran zal nooit zijn rechten opgeven, die in internationale wetten verwoord zijn, enz enz . de hele tekst (in het Engels op)
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3579478,00.html
" een vreselijke reactie onder ogen moeten zien die het niet voor mogelijk hield."
Waar ken ik dit soort frases ook al weer van?
Doet me denken aan Nasser's oorloghitserij en Saddam's apocalyptische natte droom over de moeder aller veldslagen.....
Het blijft een apart slag, Arabieren. Euh o nee Iraniers zijn geen Arabieren ;)
Daarom dit leuke filmpje: over verbaal wapengekletter uit Iran
http://nl.youtube.com/watch?v=5hLDjGdJC0Q&feature=related
FvdV
13 augustus 2008, 13:36
'VS weigert Israël wapens voor aanval Iran'
13-08-2008 | - De Verenigde Staten hebben een Israëlisch verzoek afgewezen om het land wapens te leveren die het goed zou kunnen gebruiken bij een eventuele aanval op de atoominstallaties van Iran. Dat heeft de Israëlische krant Haaretz woensdag bericht.
Volgens de krant waarschuwde de VS Israël zo'n aanval niet te ondernemen, omdat die de Amerikaanse belangen zou ondermijnen. Mocht Israël daar toch toe besluiten dan wil de VS daarover van tevoren worden ingelicht, aldus het bericht, waarvoor geen bronnen werden genoemd.
Israël gaat er van uit dat Teheran tegen 2010 in staat zal zijn een kernbom te maken en wil dat de internationale gemeenschap er alles aan doet om dat te voorkomen. Lukt het niet met diplomatieke middelen, dan zal Israël niet schromen de Iraanse installaties te bombarderen, heeft het gezegd. Ook de VS sluit een aanval op Iran in het uiterste geval niet uit.
James1234
17 augustus 2008, 16:24
Iran beweert dat haar vliegtuigen naar Israel en terug kunnen vliegen zonder bij te tanken..... ;-)
Petje af voor de Iraanse designers.. van zo'n type vliegtuig was mij nog niks bekend.
Maar wie ben ik?
Voor wat het waard is http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3583784,00.html
Ik laat het woord graag aan de miltaire experts op dit forum
papajohnny44
17 augustus 2008, 17:44
Iraanse minister dreigt met tegenaanval op Israël
09-06-2008 | - Israël kan rekenen op een 'pijnlijk antwoord', als het besluit Iran aan te vallen. Dat heeft de Iraanse minister van defensie Mostafa Mohammad Najjar maandag gezegd.
Najjar reageerde hiermee op een voorstel van de Israëlische minister Shaul Mofaz, die vrijdag opperde dat Israël gedwongen is Iran aan te vallen als het zijn nucleaire programma niet staakt. Volgens Mofaz is dat gericht op de ontwikkeling van kernwapens.
Mofaz' opmerking veroorzaakte dit weekeinde ophef in Israël. Zijn partijgenoot, premier Ehud Olmert, distantieerde zich ervan, maar deed geen moeite de suggestie voor militair ingrijpen tegen Iran te veroordelen.
De spanningen tussen Israël en Iran zijn opgelopen sinds de Iraanse premier Mahmoud Ahmadinejad in 2005 opmerkte dat Israël wat hem betreft van de kaart geveegd zou moeten worden en de Holocaust een 'mythe' noemde.
Overschot van gelijk admin,als Iran wordt aangevallen,gaat het balletje rollen,Iran beschikt nl genoeg over massavernietiginswapens, en het zal geen seconde twijfelen die in te zetten,Mahmoud Ahmadinejad is een keiharde dictator vergeet dat niet hoor.
Het zal gaan knetteren wees daar maar zeker van,we hebben het nu allemaal wel over Iran, wat dacht je van Korea, die komen ook nog aan de beurt,staat op lijstje van Bush,en nu over Bush te beginnen , dat is ook een oorlogszuchtig ventje hoor,ten eerste moeit zich met iedereen,wordt niet overal in dank afgenomen,ten tweede doe je niet wat hij zegt komt er vuurwerk,en ten derde Bush is op dit moment de ergste terrorist die er op deze aardkloot rondloopt.
Mvg Georges
FvdV
17 augustus 2008, 20:15
Het is puur politiek George, een oorlogje hier of een oorlogje daar is goed voor de staatskas.
Oorlog is het karma der mensheid al vanaf ons bestaan.
papajohnny44
17 augustus 2008, 20:49
Het is puur politiek George, een oorlogje hier of een oorlogje daar is goed voor de staatskas.
Niets aan toe te voegen 100% gelijk heb je,heb altijd gezegt zolang mensen bestaan zal er nooit vrede komen.
Mvg Georges
James1234
17 augustus 2008, 22:23
Iran: We've launched satellite into orbit. Toe maar weer, wat een knowhow in eens.
Iranian armed forces announce communications satellite 'Omid' (Hope) -> /Hoop op vernietiging van de zionistische entiteit ? /......successfully launched into space at President Ahmadinejad's order, causing further concern in West as to country's technological capabilities
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3583887,00.html
We wachten het af
---------------------------------------------
-"Oorlog is het karma der mensheid al vanaf ons bestaan" lees ik.........
"De mens is niet in staat om uit het verleden een les te trekken. Hij springt gewoon terug in de houding. Hij is van elastiek. Op oorlog volgt bloedvergieten."
Gerrit Komrij Nederlands schrijver (1944)
James1234
29 augustus 2008, 12:25
Nog een paar nachtjes slapen, misschien een paar weken. Maar dan is het zover. Amerika gaat Iraanse doelen bombarderen. Dat weten we omdat onze eigen AIVD 'de afgelopen jaren een ultrageheime operatie uitvoerde in Iran met als doel infiltratie en sabotage van de wapenindustrie in de islamitische republiek.' Dat schrijft Telegraafjournalist Joost de Haas
het hele verhaal met alle links erbij op geenstijl.nl Voor wat het waard is.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/08/iran_binnenkort_een_grote_park.html#comments
James1234
30 augustus 2008, 19:09
Werkzaamheden van AIVD nu ook in Israël in de pers besproken
http://www.debka.com/headline.php?hid=5544
Carolina
31 augustus 2008, 20:52
Irak en Afghanistan hebben de Amerikaanse staatskas geen goed gedaan....die vlieger gaat niet altijd op.
Ik persoonlijk ben een fanatieke tegenstander van oorlogen en zeker tegen de Islam. De excessen van de islam kun je niet simpelweg met een oorlog oplossen en het creeert alleen maar meer spanning. Het enige wat je als land kunt doen is de veiligheid op scherp zetten en de immigratie acuut stop zetten. Daarnaast denk ik dat speciale undercover eenheden veel meer succes zouden boeken met het elimineren van gevaarlijke gekken.
mercator
31 augustus 2008, 21:47
Irak en Afghanistan hebben de Amerikaanse staatskas geen goed gedaan....die vlieger gaat niet altijd op.
Ik persoonlijk ben een fanatieke tegenstander van oorlogen en zeker tegen de Islam. De excessen van de islam kun je niet simpelweg met een oorlog oplossen en het creeert alleen maar meer spanning. Het enige wat je als land kunt doen is de veiligheid op scherp zetten en de immigratie acuut stop zetten. Daarnaast denk ik dat speciale undercover eenheden veel meer succes zouden boeken met het elimineren van gevaarlijke gekken.
Sterker nog, Amerika is helemaal failliet aan t gaan door die oorlogen.De volgende generatie Amerikanen zullen dat mogen gaan betalen.
Als de invasies van die landen al iets met het terrorisme te maken hebben, wel het heeft dat alleen maar doen toenemen.
Terrorisme en Islamisering bestrijdt je niet met tanks en vliegtuigen zoals je zeer juist zegt, maar met sluiten van de grenzen voor moslims en informatie en infiltratie op het terrein. Zoals Israël het doet dus , stevige muur rond dat Palestijnen broeinest, goede info en waar nodig een Hezbollah-baard uitschakelen.
S.D.X
1 september 2008, 01:37
Iran: We've launched satellite into orbit
Als ze een steen in de juiste richting kunnen werpen mogen ze al blij zijn, de stakkers.
DeepThroat
1 september 2008, 08:38
Terrorisme en Islamisering bestrijdt je niet met tanks en vliegtuigen zoals je zeer juist zegt, maar met sluiten van de grenzen voor moslims en informatie en infiltratie op het terrein.
Voorzover het de situatie in Nederland en Vlaanderen betreft binnen de huidige context.
Maar kijk eens naar de situatie in voormalig Joegoslavië. Milosevic, Radic en Mladic hadden je beslist een trap voor je reet verkocht als adviseur zijnde. De eerste Golfoorlog was wel degelijk een juiste beslissing: je moet de Islam je tanden laten zien en ze zeker - primitief als ze zijn - geen wapens leveren of je nu Rusland of Amerika heet. Pacifisten behoeven slechts af te wachten: zij krijgen zèlf de bommen op het hoofd.
James1234
10 september 2008, 01:45
Een merkwaardig bericht las ik op Debkafile, de webiste met opmerkelijk nieuws over terrorisme, intelligence, internationale betrekkingen en dat soort zaken.
"Russische eenheden vallen Georgische vliegvelden aan die gebruikt (kunnen) worden door Israël voor een aanval tegen Iran. Debka's bronnen melden dat de vliegtijd voor Israëlische vliegtuigen bij een eventuele strike vanuit Zuid Georgie met 3 1/2 uur verkort kan worden. Het hele bericht + andere saillante details op:
http://www.debka.com/headline.php?hid=5559
Datering: 6 september
Dit soort nieuws zul je dus nooit bij ons op het journaal horen.
FvdV
10 september 2008, 02:27
Een merkwaardig bericht las ik op Debkafile, de webiste met opmerkelijk nieuws over terrorisme, intelligence, internationale betrekkingen en dat soort zaken.
"Russische eenheden vallen Georgische vliegvelden aan die gebruikt (kunnen) worden door Israël voor een aanval tegen Iran. Debka's bronnen melden dat de vliegtijd voor Israëlische vliegtuigen bij een eventuele strike vanuit Zuid Georgie met 3 1/2 uur verkort kan worden. Het hele bericht + andere saillante details op:
Uiteraard de Russen doen er alles voor om hun grote islamitische vriend waar dan ook bij te staan. Wanneer de VS en Israël straks overgaan tot het vernietigen van nucleare installaties in Iran dan staat Moskou al klaar met nieuwe orders voor hun grote islamitische broeder en dan begint het feestje gewoon weer van voren af aan. We hoeven dan ook niet te raden waarom Moskou tegen raketlanceer-installaties in Polen is om Iranese raketten op te vangen. Zowel Iran als Rusland beiden schurkenstaten zijn een groot gevaar voor deze planeet.
jpmante
10 september 2008, 02:34
"Russische eenheden vallen Georgische vliegvelden aan die gebruikt (kunnen) worden door Israël voor een aanval tegen Iran.
Ik heb daar reeds geruime tijd geleden melding van gemaakt. Wat blijkt is dat Jakkesvili met zijn aanval en bombardement op Tschinvali een Israëlische operatie waar maanden aan gewerkt is totaal heeft verziekt. Het feit dat die vliegvelden onder vuur kwamen te liggen was het directe gevolg van die Georgische aanval.
Johnnie
10 september 2008, 09:44
Iran nuclear reactor launch 'irreversible' by February: Russia
MOSCOW (AFP) - The start-up of the first reactor at Iran's Bushehr nuclear plant will be ""irreversible"" by February next year, a senior Russian nuclear official was quoted by ITAR-TASS news agency as saying Monday.
""Between December 2008 and February 2009 various technical measures will be carried out... that will make the physical start-up process of the first Bushehr reactor irreversible,"" the report quoted the head of the Russian company working on the facility, Atomstroiexport, as saying.
Atomstroiexport president Leonid Reznikov said he had traveled to Iran earlier this month to check on progress in construction of the plant, ITAR-TASS said.
He said further high-level meetings between Russian and Iranian officials would be held September 29.
http://www.tehrantimes.com/index_View.asp?code=177405
Je moet wel heel erg dom zijn om Israel uit te dagen,en denken dat je er ongestraft mee wegkomt.at your service
Johnnie
10 september 2008, 10:48
Israel Vs Iran
http://nl.youtube.com/watch?v=2knG7YTwmNo&feature=related
James1234
10 september 2008, 18:12
Israël is niet gebaat bij het vernietigen van landen en volken. Israël heeft die intentie ook allerminst. Als Israël dat gewild had, hadden ze hun nucleaire raketten allang gelanceerd.
jpmante
10 september 2008, 18:56
Israël is niet gebaat bij het vernietigen van landen en volken. Israël heeft die intentie ook allerminst. Als Israël dat gewild had, hadden ze hun nucleaire raketten allang gelanceerd.
Juist, zeer goed gesproken. Israël en de echte Israëliers, dat zijn die mensen die inderdaad in Israël wonen en bereid zijn hun leven te geven voor het land van hun oorsprong, is niet uit op wraak, vergelding en wat nog meer zij maar op de instandhouding en verdere ontwikkeling van hun volksnatie. Israël is een volksnatie daar het streeft naar een homogeen en veilig thuis van haar volk en niets anders.
Het filmpje op youtube gepubliceerd is ook niet van Israëlische oorsprong maar veel meer van een pseudo-Zionist (over term dadelijk wat meer) die van een afstand zijn of haar frustraties bot viert en feitelijk Israël en de Israëliers geen dienst bewijst, erger nog feitelijk ondenkbare ellende over het Israëlische volk poogt af te roepen. Zich dat waarschujnlijk nog een realiserende.
Zionisme wat is dat?
Gebruikte bron uittreksels wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Zionisme)
"...Zionisme is een nationale beweging en ideologie die een Joods thuisland of Joodse staat ondersteunt in het gebied waar in vroeger tijden de Joodse koninkrijken Israël en Judea lagen..."
"...Het culturele zionisme, dat vaak samenging met het politieke zionisme, wilde de Hebreeuwse taal en joodse cultuur behouden en versterken, die door de vergaande assimilatie in met name West-Europa verloren dreigde te gaan..."
En daarmee is het precies dezelfde ideologie die ik en anderen hier voor ons eigen volk en volksnatie promoten. Dus:
een nationale beweging en ideologie die een het Nederlands thuisland (Vlamingen zijn daarin meer dan welkom) of Nederlandse staat ondersteunt in het gebied van onze oorsprong.
Het culturele nationalisme, dat vaak samenging met het politieke nationalisme, dat de Nederlandse taal en cultuur behouden en versterken, die door de vergaande immigratie en politieke ondermijning verloren dreigt te gaan
Het moge duidelijk zijn dat het zionisme of nationalisme zich enkel kan betrekken op diegenen die daadwerkelijk voor het eigen land en volk strijden vanuit de eigen volksnatie. Niemand kan zich een zionist indien hij of zij niet volledig voor het eigen land in dit geval Israël gaat. Feitelijk kan er niet zoiets als zionisme uit den vreemde bestaan, dit was enkel mogelijk toen het land nog niet onafhankelijk was. Alles andere is pseudo-Zionisme.
James1234
11 september 2008, 13:13
Israëlische minister pleit voor ontvoering Iraanse president
In Israël is Ahmadinejad gevreesd vanwege zijn oproepen om de Joodse staat van de kaart te vegen. Zijn nuclaire programma is voor Israël alleen maar beangstigender, meldt CBS News
Dat meldde de Telegraaf eergisteren. http://www.telegraaf.nl/buitenland/1880240/__Israelische_minister_pleit_voor_ontvoering_Iraan se_president__.html Een leuke stunt zou het zijn, maar niet meer dan dat. Een nucleaire dreiging uit de prachtige islamitische republiek wend je er niet mee af.
Het "stille" nieuws wat we hier niet op TV of radio horen gaat gewoon verder
Israel’s senior ministers in spoedberaad over Iran vanwege de opbouw van enorme Amerikaanse luchtmacht/vooteeneheden in de Middellandse zee.
http://www.debka.com/headline.php?hid=5572
Johnnie
11 september 2008, 17:23
Juist, zeer goed gesproken. Israël en de echte Israëliers, dat zijn die mensen die inderdaad in Israël wonen en bereid zijn hun leven te geven voor het land van hun oorsprong, is niet uit op wraak, vergelding en wat nog meer zij maar op de instandhouding en verdere ontwikkeling van hun volksnatie. Israël is een volksnatie daar het streeft naar een homogeen en veilig thuis van haar volk en niets anders.
Het filmpje op youtube gepubliceerd is ook niet van Israëlische oorsprong maar veel meer van een pseudo-Zionist (over term dadelijk wat meer) die van een afstand zijn of haar frustraties bot viert en feitelijk Israël en de Israëliers geen dienst bewijst, erger nog feitelijk ondenkbare ellende over het Israëlische volk poogt af te roepen. Zich dat waarschujnlijk nog een realiserende.
Zionisme wat is dat?
Gebruikte bron uittreksels wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Zionisme)
"...Zionisme is een nationale beweging en ideologie die een Joods thuisland of Joodse staat ondersteunt in het gebied waar in vroeger tijden de Joodse koninkrijken Israël en Judea lagen..."
"...Het culturele zionisme, dat vaak samenging met het politieke zionisme, wilde de Hebreeuwse taal en joodse cultuur behouden en versterken, die door de vergaande assimilatie in met name West-Europa verloren dreigde te gaan..."
En daarmee is het precies dezelfde ideologie die ik en anderen hier voor ons eigen volk en volksnatie promoten. Dus:
een nationale beweging en ideologie die een het Nederlands thuisland (Vlamingen zijn daarin meer dan welkom) of Nederlandse staat ondersteunt in het gebied van onze oorsprong.
Het culturele nationalisme, dat vaak samenging met het politieke nationalisme, dat de Nederlandse taal en cultuur behouden en versterken, die door de vergaande immigratie en politieke ondermijning verloren dreigt te gaan
Het moge duidelijk zijn dat het zionisme of nationalisme zich enkel kan betrekken op diegenen die daadwerkelijk voor het eigen land en volk strijden vanuit de eigen volksnatie. Niemand kan zich een zionist indien hij of zij niet volledig voor het eigen land in dit geval Israël gaat. Feitelijk kan er niet zoiets als zionisme uit den vreemde bestaan, dit was enkel mogelijk toen het land nog niet onafhankelijk was. Alles andere is pseudo-Zionisme.
Zei JP die zichzelf op dit forum maar gemakshalve heeft uitgeroepen tot officiele woordvoerder van de staat Israel.Het moet niet gekker worden.at your service
Johnnie
11 september 2008, 17:37
Dus als ik het nou goed begrijp stel jij voor dat Israel de eerste klap maar moet afwachten?at your service
James1234
12 september 2008, 01:22
@walkie: Nee, dat beweer ik niet, maar ik zeg niet dat dat Israels verdediging met de vernietiging van heel Iran gepaard moet gaan. Lijkt mee ook geen enkel zinvol mens die daar vòòr zou zijn. Lees anders jpmante nog maar eens, die heeft het haarfijn uitgelegd,
jpmante
12 september 2008, 04:03
Zei JP die zichzelf op dit forum maar gemakshalve heeft uitgeroepen tot officiele woordvoerder van de staat Israel.Het moet niet gekker worden.at your service
Dit is toch wel de zwakste reactie tot dusver. Ik zet een aantal feiten op een rijtje en trekt een aantal onderbouwde conclusies. Nu kunt u het met die conclusies niet eens zijn maar als dat zo is dan zou u toch instaat geacht moeten worden om met een zinvolle en feitelijke reactie te komen. Het blijkt echter dat u het nodig schijnt te hebben om naar onzinnigheden te grijpen.
U spreekt over "gemakshalve" welnu niets is zo gemakkelijk, en zwak natuurlijk, dan met dit soort reacties op de proppen te komen, ik neem dus maar aan dat u geen betere argumenten tot uw beschikking heeft.
U schrijft "...Het moet niet gekker worden..." dat zou u dan toch wat nader moeten toelichten daar het er toch zeer op lijkt dat u zichzelf dan wel als een woordvoerder beschouwd en indien dit zo leg dan eens uit waarom.
Johnnie
12 september 2008, 10:08
@walkie: Nee, dat beweer ik niet, maar ik zeg niet dat dat Israels verdediging met de vernietiging van heel Iran gepaard moet gaan. Lijkt mee ook geen enkel zinvol mens die daar vòòr zou zijn. Lees anders jpmante nog maar eens, die heeft het haarfijn uitgelegd,
Hoe moet Israel het dan wel doen volgens jou?Ik vraag dat omdat ik denk dat Israel geen andere keuze heeft dan iran te vernietigen voordat ze zelf vernietigd worden door iran.at your service
Johnnie
12 september 2008, 10:18
Dit is toch wel de zwakste reactie tot dusver. Ik zet een aantal feiten op een rijtje en trekt een aantal onderbouwde conclusies. Nu kunt u het met die conclusies niet eens zijn maar als dat zo is dan zou u toch instaat geacht moeten worden om met een zinvolle en feitelijke reactie te komen. Het blijkt echter dat u het nodig schijnt te hebben om naar onzinnigheden te grijpen.
U spreekt over "gemakshalve" welnu niets is zo gemakkelijk, en zwak natuurlijk, dan met dit soort reacties op de proppen te komen, ik neem dus maar aan dat u geen betere argumenten tot uw beschikking heeft.
U schrijft "...Het moet niet gekker worden..." dat zou u dan toch wat nader moeten toelichten daar het er toch zeer op lijkt dat u zichzelf dan wel als een woordvoerder beschouwd en indien dit zo leg dan eens uit waarom.
Ik heb mezelf nooit opgeroepen tot woordvoerder van de staat Israel en zal het ook nooit doen.Jij daartegen bent elke keer diegene die zegt dat sommige mensen het belang van israel niet dienen die een ander standpunt als jij hebben als het om Israel gaat.Dus dan ga ik er maar vanuit dat jij jezelf heb uitgeroepen tot woordvoerder van israel.at your service
James1234
12 september 2008, 13:49
"Hoe moet Israel het dan wel doen volgens jou?Ik vraag dat omdat ik denk dat Israel geen andere keuze heeft dan iran te vernietigen voordat ze zelf vernietigd worden door iran"
@walkie: Met precisie bombardementen op de installaties waar het om gaat.Israël is daar zeer wel toe in staat.
Daarvoor hoef je niet een heel land/volk te vernietigen.
Aanvulling:
"Verder gaat walkie met Ik heb mezelf nooit opgeroepen tot woordvoerder van de staat Israël en zal het ook nooit doen. ". Israel is je erkentelijk. Zoveel onzin over dit land uit één toetsenbord heb ik nog nooit bij elkaar gezien.
Johnnie
12 september 2008, 14:13
"Hoe moet Israel het dan wel doen volgens jou?Ik vraag dat omdat ik denk dat Israel geen andere keuze heeft dan iran te vernietigen voordat ze zelf vernietigd worden door iran"
@walkie: Met precisie bombardementen op de installaties waar het om gaat.Israël is daar zeer wel toe in staat.
Daarvoor hoef je niet een heel land/volk te vernietigen.
Aanvulling:
"Verder gaat walkie met Ik heb mezelf nooit opgeroepen tot woordvoerder van de staat Israël en zal het ook nooit doen. ". Israel is je erkentelijk. Zoveel onzin over dit land uit één toetsenbord heb ik nog nooit bij elkaar gezien.
En jij denkt dat met precisie bombardementen de klus geklaard is,en dat dan alles weer pais en vree is?Noem ik nou weer onzin.at your service
jpmante
12 september 2008, 15:17
Zoveel onzin over dit land uit één toetsenbord heb ik nog nooit bij elkaar gezien.
Ja inderdaad dat u kunt u wel zeggen om eerlijk te zijn is onbegrijplijk hoe weing kennis, inzicht en rationailteit er bij sommigen op dit forum te bespeuren is. Bij gebrek aan argumenten wordt de ene onzinnigheid na de andere over de lezer uitgestort. Met zulke vrienden heeft Israël en het Israëlische volk helemaal geen vijanden meer nodig.
Israël wordt hier afgeschilderd als een onverantoordelijk land en dit niet enkel door haar vijanden maar veer erger nog door haar verbale "vrienden" die niet kunnen wachten op het moment dat de IDF (Israëli Defence Force) als een rassende een heel land en daarmee de gehele vernietigt. Zijzelf zullen dan achter hun pctjes zitten en hun eigen wraak en frustraties middels Israël als een proxy in een soort echte wargames uitleven. Dat het Israëlische volk zo'n er onderdoor zal gaan en wederom ondenkbaar leed zal moeten ervaren kan men niet eens zien.
Laat ik één ding absoluut duidelijk stellen, Israël heeft het onvervreembare recht en zelf plicht alles in het werk te stellen de veiligheid en het overleven van haar volk te garanderen. Veiligheid en overleven houd in dat het verantwoordelijk omgaat met de de middelen die zij tot haar beschikking heeft en rationele overwegingen te hanteren m.b.t. inzet. Iets wat Israël over de jaren ook bewezen heeft te doen. Meesterlijke en weloverwogen operaties gericht op maximaal effect en minimale schade. Haat gaat niet om wraak het gaat niet om het uitleven van frustraties het gaat om te overleven en binnen dat overleven de best mogelijk condities te scheppen voor het welzijn van haar volk. Op het moment dat de IDF ingezet zal moeten worden om de inderdaad levengevaarlijk nucleaire ambities van Iran, en dit is niet het Iranese volk als zodanig, dan zal dit wederom op een weldoordachte en brilliante wijze gedaan worden, geen stapels met verkoolde lijken maar maximun effect en minimale destructie binnen zowel de Iraanse als de Israëlische bevolking.
Op het moment dat die beslissing genomen wordt omdat het onvermijdelijk geworden zou zijn dan is dat geen feest maar een moment van droefheid niet anders te hebben gekund. Iedere Israëlier die of binnen de IDF of daar buiten het leven verliest wordt beweend, dat is Israël. De pseudo-zionisten in den vreemde hebben in hun fantasieën van Israël een soort combinatie van Rambo en Attila de Hun gemaakt die als hun geestelijkle zwaard der wraak willen inzetten. Welnu dat is Israël niet en derhalve kan Israël ook niet verantwoordelijk gemaakt worden voor hun obsessies. Het erge is dat de pseudo-zionisten met al hun geschreeuw en oorlogsobsessie de vijanden van Israël voeden zonder dit zelf in de gaten te hebben want als dit wel zou zijn dan zou het toch wel te erg voor woorden zijn.
Nee walkie u zit fout zeer fout zelfs als u schrijft "...Dus dan ga ik er maar vanuit dat jij jezelf heb uitgeroepen tot woordvoerder van israel..." als ik ergens een woordvoerder van zou zijn dan is van de ratio en de menselijke waarde ongeacht of het nu om Israëliers of wie dan ook gaat. Ik vergeef u daar u niet echt niet weet waar u over spreekt of het over politieke verhoudingen of processen gaat over de smerige realiteit van oorlogsvoering gaat. Ik ga daar niet verder op in maar ik weet het wel en ik zou wensen het niet te weten.
James1234 bedankt voor uw inzicht en echte menselijkheid.
Johnnie
12 september 2008, 15:50
@JP.Kun je me uitleggen wat volgens jou een pseudo-zionist is?En als het even kan in begrijpelijk nederlands zodat ik het ook kan volgen.at your service
Trouwens nog gelijk een vraagje erachter aan.Ben je van Joodse afkomst?
Johnnie
12 september 2008, 19:21
Ja inderdaad dat u kunt u wel zeggen om eerlijk te zijn is onbegrijplijk hoe weing kennis, inzicht en rationailteit er bij sommigen op dit forum te bespeuren is. Bij gebrek aan argumenten wordt de ene onzinnigheid na de andere over de lezer uitgestort. Met zulke vrienden heeft Israël en het Israëlische volk helemaal geen vijanden meer nodig.
Israël wordt hier afgeschilderd als een onverantoordelijk land en dit niet enkel door haar vijanden maar veer erger nog door haar verbale "vrienden" die niet kunnen wachten op het moment dat de IDF (Israëli Defence Force) als een rassende een heel land en daarmee de gehele vernietigt. Zijzelf zullen dan achter hun pctjes zitten en hun eigen wraak en frustraties middels Israël als een proxy in een soort echte wargames uitleven. Dat het Israëlische volk zo'n er onderdoor zal gaan en wederom ondenkbaar leed zal moeten ervaren kan men niet eens zien.
Laat ik één ding absoluut duidelijk stellen, Israël heeft het onvervreembare recht en zelf plicht alles in het werk te stellen de veiligheid en het overleven van haar volk te garanderen. Veiligheid en overleven houd in dat het verantwoordelijk omgaat met de de middelen die zij tot haar beschikking heeft en rationele overwegingen te hanteren m.b.t. inzet. Iets wat Israël over de jaren ook bewezen heeft te doen. Meesterlijke en weloverwogen operaties gericht op maximaal effect en minimale schade. Haat gaat niet om wraak het gaat niet om het uitleven van frustraties het gaat om te overleven en binnen dat overleven de best mogelijk condities te scheppen voor het welzijn van haar volk. Op het moment dat de IDF ingezet zal moeten worden om de inderdaad levengevaarlijk nucleaire ambities van Iran, en dit is niet het Iranese volk als zodanig, dan zal dit wederom op een weldoordachte en brilliante wijze gedaan worden, geen stapels met verkoolde lijken maar maximun effect en minimale destructie binnen zowel de Iraanse als de Israëlische bevolking.
Op het moment dat die beslissing genomen wordt omdat het onvermijdelijk geworden zou zijn dan is dat geen feest maar een moment van droefheid niet anders te hebben gekund. Iedere Israëlier die of binnen de IDF of daar buiten het leven verliest wordt beweend, dat is Israël. De pseudo-zionisten in den vreemde hebben in hun fantasieën van Israël een soort combinatie van Rambo en Attila de Hun gemaakt die als hun geestelijkle zwaard der wraak willen inzetten. Welnu dat is Israël niet en derhalve kan Israël ook niet verantwoordelijk gemaakt worden voor hun obsessies. Het erge is dat de pseudo-zionisten met al hun geschreeuw en oorlogsobsessie de vijanden van Israël voeden zonder dit zelf in de gaten te hebben want als dit wel zou zijn dan zou het toch wel te erg voor woorden zijn.
Nee walkie u zit fout zeer fout zelfs als u schrijft "...Dus dan ga ik er maar vanuit dat jij jezelf heb uitgeroepen tot woordvoerder van israel..." als ik ergens een woordvoerder van zou zijn dan is van de ratio en de menselijke waarde ongeacht of het nu om Israëliers of wie dan ook gaat. Ik vergeef u daar u niet echt niet weet waar u over spreekt of het over politieke verhoudingen of processen gaat over de smerige realiteit van oorlogsvoering gaat. Ik ga daar niet verder op in maar ik weet het wel en ik zou wensen het niet te weten.
James1234 bedankt voor uw inzicht en echte menselijkheid.
Samenwerking met VS opgezegd -Reactor klaar in 4 maanden - Snelle Israëlische aanval lijkt nu onvermijdelijk
De Russische premier Putin heeft besloten om de samenwerking met de VS en het Westen inzake Iran op te zeggen. Rusland gaat zelfs de nucleaire hulp aan Iran hervatten door de Bushehr-kernreactor in 4 maanden tijd af te bouwen.
De bouw van de Bushehr-kernreactor heeft onder druk van de VS 5 jaar stil gelegen. Door de hoog opgelopen ruzie met het Westen rondom de oorlog in Georgië, heeft Rusland nu besloten om de zijde van Iran te kiezen. 'Als niemand met ons wil praten over deze zaken (Georgië) en als samenwerking met Rusland niet nodig is, doet het in hemelsnaam dan maar zelf,' verklaarde een geagiteerde Putin, verwijzend naar de moeizame pogingen om Iran af te houden van haar nucleaire programma.
De Russen laten er geen gras over groeien en sturen het hoofd van hun Nucleaire Energie Bureau, Sergei Kireinko, vergezeld door een grote delegatie experts, deze week naar Teheran. Binnen 10 dagen hopen zij de problemen voor het opstarten van de Bushehr reactor te hebben opgelost. De reactor moet dan nog voor het eind van dit jaar operationeel zijn.
Een gevreesd en angstwekkend scenario begint zich steeds duidelijker af te tekenen. Israël heeft verklaard vast en zeker te voorkomen dat Iran de beschikking krijgt over nucleaire technologie om kernwapens te maken. Vorig jaar vernietigden de Israëlische strijdkrachten nog een in aanbouw zijnde reactor in Syrië.
Israël is tevens nu officieel bezig met het voorbereiden van een aanval op de Iraanse nucleaire installaties. De in aanbouw zijnde reactor in Bushehr is ongetwijfeld één van de hoofddoelen.
Nu Israël feitelijk door Rusland gedwongen wordt om snel in te grijpen, zal het vrijwel zeker te maken krijgen met Russische vergeldingsmaatregelen, mogelijk militair, als het de Bushehr reactor vernietigd. Zeker als hier Russisch personeel bij zou omkomen.
Als dat gebeurt, lijkt een nieuwe wereldoorlog niet meer te vermijden.
http://forum-voor-de-vrijheid.nl/vrijheid/showthread.php?t=9995
Ik wil me natuurlijk nergens mee bemoeien,maar aan welke kant sta jij straks als de russische federatie zich gaat mengen in de kwestie Israel-iran,naar aanleiding van een weloverwogen aanval van Israel op een iraanse kerncentrale.Ik wens je bij deze veel wijsheid toe.at your service
S.D.X
12 september 2008, 20:26
Intriest natuurlijk, maar ik kan zelfs in deze Rusland niet de schuld geven, we (het Westen; EU & US) hebben het over onszelf afgeroepen!
Daarom vind ik dat Putin gelijk heeft met deze uitspraak:
'Als niemand met ons wil praten over deze zaken (Georgië) en als samenwerking met Rusland niet nodig is, doet het in hemelsnaam dan maar zelf,'
Schurkenstaat Kosovo mocht wel haar onafhankelijkheid uitroepen en werd ook meteen erkend.
Maar we moesten persé onze snuit in Russische affaires mengen en ons openlijk tegen Rusland keren ivm Georgië!
De superieure EU & US moeten kost wat kost Rusland voor eeuwig en altijd als aartsvijand blijven beschouwen!
De Russische Beer is niet dood en EU is een papieren tijger.
Bedankt EU, Bedankt US!
jpmante
12 september 2008, 20:44
@JP.Kun je me uitleggen wat volgens jou een pseudo-zionist is?En als het even kan in begrijpelijk nederlands zodat ik het ook kan volgen.at your service
Dat heb ik reeds eerder in deze draad gedaan en u kunt het hier (http://forum-voor-de-vrijheid.nl/showpost.php?p=37408&postcount=81) nalezen.
Trouwens nog gelijk een vraagje erachter aan.Ben je van Joodse afkomst?
Dit is een behoorlijk impertinente vraag, een vrij domme bovendien want u had het antwoord hierop zelf uit mijn betoog kunnen afleiden. Maar zal hem als volgt beantwoorden, ik ben een autochtone Nederlander en derhalve van Germaanse afkomst maar ik denk dat ik veilig kan aannemen dat ik meer kennis en ervaring heb m.b.t. Israël dan u. Nu we het dan toch over het al dien niet een goj zijn hebben wat is uw afkomst dan wel.
jpmante
12 september 2008, 20:57
Bedankt EU, Bedankt US!
U ziet het helemaal juist, maar dat zal niet begrepen worden daar sommigen in een droomwereld leven. Er is maar één belang dat geldt het belang van de machtsstruktuur en als ongeacht wie er aan onder door gaat dan is dat van generlei relevantie in de perceptie van de sociopaten.
Johnnie
13 september 2008, 11:05
Dat heb ik reeds eerder in deze draad gedaan en u kunt het hier (http://forum-voor-de-vrijheid.nl/showpost.php?p=37408&postcount=81) nalezen.
Dit is een behoorlijk impertinente vraag, een vrij domme bovendien want u had het antwoord hierop zelf uit mijn betoog kunnen afleiden. Maar zal hem als volgt beantwoorden, ik ben een autochtone Nederlander en derhalve van Germaanse afkomst maar ik denk dat ik veilig kan aannemen dat ik meer kennis en ervaring heb m.b.t. Israël dan u. Nu we het dan toch over het al dien niet een goj zijn hebben wat is uw afkomst dan wel.
Het enige wat ik kan afleiden uit je betogen is het feit dat je nogal van mening bent veranderd na de inval van de russische federatie in Georgie.Ik noem met name je houding tegenover Israel en de VS.Lees bijv nou eens je eigen posten door op deze topic voor de russische inval in Georgie,en de posten van je na de russische inval in Georgie,en dan komen we er nog wel een keer op terug.at your service
James1234
13 september 2008, 11:54
De gevaren van een Israëlische aanval op Iran: Dat Israël gelet op de Iraanse houding in woord en daad het recht heeft om zijn volk te verdedigen, wil niet zeggen dat de oorlog op dit moment de enige optie is om het gevaar af te wenden
Valt Israël Iran aan, dan moet Israël op drie fronten tegen Iran vechten: in Libanon, in de Gazastrook en Iran zelf. Kortom: raketaanvallen uit drie regio’s en wereldwijde zelfmoordaanslagen
Dat is de kern van het verhaal in Elsevier van Afshin Ellian
Zijn hele betoog op:
http://www.elsevier.nl/web/10203089/Afshin-Ellian/De-gevaren-van-een-Isralische-aanval-op-Iran.htm
Filosofische vragen: Wat is de meerwaarde van het ereforumlid zijn?
Kun je het ook worden door duizenden malen achter elkaar blatante onzin neer te kalken ?
Ja kennelijk.
jpmante
13 september 2008, 12:25
Het enige wat ik kan afleiden uit je betogen is het feit dat je nogal van mening bent veranderd na de inval van de russische federatie in Georgie. Ik noem met name je houding tegenover Israel en de VS.
Dan leest u toch wel erg gebrekkig metname daar waar het Israël betreft, het is natuurlijk een leuke poging Israël er bij te vermelden maar dat hoef ik u natuurlijk niet uit te leggen. Overigens m.b.t enerzijds uw vraag naar mijn ancestrale achtegrond, die ik beantwoord heb, blijkt dat u zelf een antwoord op de tegenvraag ontvlucht hetgeen mij noopt aan te nemen dat u zelfs geen pseudo-zionist bent daar iemand enkel dan zichzelf met het zionisme in welke vorm en hoedanigheid dan ook kan associëren indien hij of zij zelf Joods is.
U doet hier een wat knullige poging mij weg te zetten als anti-Israëlisch echter een ieder dit ook maar een klein beetje begrijpend kan lezen op de basis van mijn betogen tot geheel andere conclusie zou komen:
Israël en de echte Israëliers, dat zijn die mensen die inderdaad in Israël wonen en bereid zijn hun leven te geven voor het land van hun oorsprong, is niet uit op wraak, vergelding en wat nog meer zij maar op de instandhouding en verdere ontwikkeling van hun volksnatie. Israël is een volksnatie daar het streeft naar een homogeen en veilig thuis van haar volk en niets anders.
M.b.t. de VS en haar buitenlandse politiek en dan metname ook ten aanzien van het actief promoten van b.v. het lidmaatschap van Turkije en daarmee de islamisering van Europa ben ik geenzins afgeweken van mijn initiële lijn in tegendeel zelfs.
Wel is het zo dat als gevolg van de Georgische agressie en haar misdadige bombardement op Tschinvali (s.v.p. doe niet aan geschiedsvervalsing middels toepassing van omgekeerde causaliteit) en de absurde reacties van sommigen ik wat meer ingezoomed heb op de machtsstrukturen onderliggende aan de Amerikaanse buitenlandse politiek en haar orrientatie.
Lees bijv nou eens je eigen posten door op deze topic voor de russische inval in Georgie,en de posten van je na de russische inval in Georgie,en dan komen we er nog wel een keer op terug.at your service
U vertoond duidelijk vluchtgedrag door enerzijds de tegenvraag niet te beantwoorden en anderzijds door de inhoudlijke discussie uit de weg te gaan.
Okay nu naar uw vraag: zie hier
Ik wil me natuurlijk nergens mee bemoeien,maar aan welke kant sta jij straks als de russische federatie zich gaat mengen in de kwestie Israel-iran,naar aanleiding van een weloverwogen aanval van Israel op een iraanse kerncentrale.
De waarschijnlijkheid dat op het moment dat het voor Israël onvermijdelijk zou zijn geworden om middels een zeer gerichte operatie installaties uit te schakelen is een direct ingrijpen door de Russische Federatie niet erg waarschijnlijk daar de Russen veel doordachter zijn als sommigen hier.
Wel is het zo dat als gevolg van de idiote actie van Georgië en de reactie van de VS in deze één ander een stuk lastiger geworden is. Bovendien zoals ik reeds eerder schreef is daarmee een Israëlische operatie grondig verpest. Om het u niet te moeilijk te maken hier nogmaals de details.
Bron (http://forum-voor-de-vrijheid.nl/showpost.php?p=36449&postcount=17)
......ware het niet dat concrete plannen om met Georgië als uitvalsbasis door de irrationele machswellusteling Jakkesvili nu noodgedwongen van de baan zijn.
Er bestond namelijk een geheime overeenkomst tussen Israël enerzijds en Georgië anderzijds waarin in ruil voor stationering, van door Elbit Maarahot Systems Ltd,. geproduceerde Hermes 450 UAV spy drones die onder strikte Israëlische controlle ingezet zouden worden voor verkennings en informatie verzamelings vluchten boven Zuid Rusland, Israël volledig gebruik zou kunnen maken twee vliegvelden in Zuid Georgië als uitvalsbasis voor een strike tegen Iran.
Jakkesvili echter in zijn stupiditeit en vanuit de gedachte dat hij vanwege zowel Amerikaanse als Israëlische verbintenissen direct op volledige steun, zowel logistiek als militair, kon rekenen opende de aanval middels het misdadige bombardement op Tschinvali.
Daarna ging alles mis de Russen sloegen terug, en dit met kracht, waardoor het plan Georgië als uitval basis te gebruiken volledige de mist in ging. De vleigvelden werden door de Russen, en dit volledig terecht, gebombardeerd tenslotte zouden het Hermes systeem ingezet worden voor tegen Rusland gerichte grensoverschrijdende operaties.
Kortom de Jakkesvili die hier door stekeblinde fanatieke wannabee Israëliers verheerlijkt wordt heeft er in zijn instabiliteit voor gezorgt dat een Israëlisch plan waar maanden zoniet jaren in geinvesteerd is falikant mislukte. Reken er maar op dat mensen zoals Roni Milo, Shlomo Milo, Yisrael Ziv en Gal Hirsch Jakkesvili's bloed nu wel zouden willen drinken (na een aidstest natuurlijk)
Hier ligt daan ook metteen de ware reden waarom Israël haar wapen leveranties aan Georgië stop gezet heeft. Israel freezes defense sales to Georgia (http://www.iht.com/articles/ap/2008/08/05/africa/ME-Israel-Georgia.php)nadat bleek dat de slachter van Tschinvali alle waarschuwingen van zowel de VS als ook indirect Israël in de wind zou slaan.
M.b.t. Israël als en volksnatie is haar overleven een prioriteit, wek is het zo dat indien het tot een hersenloze operatie besluiten, zoals u toch wel lijkt voor te staan, die tot een second strike zou leiden de verantwoording daarvoor bij de eigen regering liggen. Maar zoals reeds gezegt Israël is geen onverantwoordelijke staat en ook Rusland is dat niet. Uw vraagstelling is derhalve puur hypothetisch.
jpmante
13 september 2008, 12:36
Valt Israël Iran aan, dan moet Israël op drie fronten tegen Iran vechten: in Libanon, in de Gazastrook en Iran zelf. Kortom: raketaanvallen uit drie regio’s en wereldwijde zelfmoordaanslagen
Zeer juist en wat de heren plegen te vergeten is dat de zekerheid van raketaanvallen vanuit de Libanon direct aan het feit dat de VS Israël ervan weerhouden heeft Hezbollah te verslaan en waarom, juist ja vitale olie en oorlogsbelangen in Irak van de VS daarmee ernstig geschaad zouden zijn. Maar dat inzien zou te veel gevraagd zijn van onze lokale onzinproducenten.
Johnnie
13 september 2008, 12:38
Dan leest u toch wel erg gebrekkig metname daar waar het Israël betreft, het is natuurlijk een leuke poging Israël er bij te vermelden maar dat hoef ik u natuurlijk niet uit te leggen. Overigens m.b.t enerzijds uw vraag naar mijn ancestrale achtegrond, die ik beantwoord heb, blijkt dat u zelf een antwoord op de tegenvraag ontvlucht hetgeen mij noopt aan te nemen dat u zelfs geen pseudo-zionist bent daar iemand enkel dan zichzelf met het zionisme in welke vorm en hoedanigheid dan ook kan associëren indien hij of zij zelf Joods is.
U doet hier een wat knullige poging mij weg te zetten als anti-Israëlisch echter een ieder dit ook maar een klein beetje begrijpend kan lezen op de basis van mijn betogen tot geheel andere conclusie zou komen:
M.b.t. de VS en haar buitenlandse politiek en dan metname ook ten aanzien van het actief promoten van b.v. het lidmaatschap van Turkije en daarmee de islamisering van Europa ben ik geenzins afgeweken van mijn initiële lijn in tegendeel zelfs.
Wel is het zo dat als gevolg van de Georgische agressie en haar misdadige bombardement op Tschinvali (s.v.p. doe niet aan geschiedsvervalsing middels toepassing van omgekeerde causaliteit) en de absurde reacties van sommigen ik wat meer ingezoomed heb op de machtsstrukturen onderliggende aan de Amerikaanse buitenlandse politiek en haar orrientatie.
U vertoond duidelijk vluchtgedrag door enerzijds de tegenvraag niet te beantwoorden en anderzijds door de inhoudlijke discussie uit de weg te gaan.
Okay nu naar uw vraag: zie hier
De waarschijnlijkheid dat op het moment dat het voor Israël onvermijdelijk zou zijn geworden om middels een zeer gerichte operatie installaties uit te schakelen is een direct ingrijpen door de Russische Federatie niet erg waarschijnlijk daar de Russen veel doordachter zijn als sommigen hier.
Wel is het zo dat als gevolg van de idiote actie van Georgië en de reactie van de VS in deze één ander een stuk lastiger geworden is. Bovendien zoals ik reeds eerder schreef is daarmee een Israëlische operatie grondig verpest. Om het u niet te moeilijk te maken hier nogmaals de details.
M.b.t. Israël als en volksnatie is haar overleven een prioriteit, wek is het zo dat indien het tot een hersenloze operatie besluiten, zoals u toch wel lijkt voor te staan, die tot een second strike zou leiden de verantwoording daarvoor bij de eigen regering liggen. Maar zoals reeds gezegt Israël is geen onverantwoordelijke staat en ook Rusland is dat niet. Uw vraagstelling is derhalve puur hypothetisch.
Dat jij geen Jood was wist ik al wat langer.Daarvoor hoefde ik enkel maar naar onderstaande topic te kijken
http://www.pim-fortuyn.nl/pfforum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=51564&whichpage=3
jpmante
13 september 2008, 12:43
Dat jij geen Jood was wist ik al wat langer.Daarvoor hoefde ik enkel maar naar onderstaande topic te kijken
Kijk en hier zien we dus een kleinzielig ventje dat geen argumenten meer heeft en met modder gaat gooien en daarvoor zelfs terugvalt op één van de grootste antisemieten op het net. Nog steeds geen antwoord op mijn tegenvraag waarom eigelijk niet.
Johnnie
13 september 2008, 12:49
Kijk en hier zien we dus een kleinzielig ventje dat geen argumenten meer heeft en met modder gaat gooien en daarvoor zelfs terugvalt op één van de grootste antisemieten op het net. Nog steeds geen antwoord op mijn tegenvraag waarom eigelijk niet.
Ga je al snel krijgen als bijdehandjes me gaan vergelijken met een sociopaat.Dan heb ik zoiets van,en nou is het mijn beurt.at your service
FvdV
13 september 2008, 13:22
Daarover gesproken jij gaat zelf nergens echt op in vaak zijn jou stukken een hoop woorden die vanalles doen maar vooral overal omheen draaien wat dat betreft kun je zo aanschuiven bij het CDA of PVDA je haalt precies dezelfde trucs uit.
Elke keer wanneer de Russen op tafel komen met het verwijt dat deze duistere zaakjes doen met islamieten dan breek je nek om het wel weer even goed te praten op zo'n typisch linkse manier.
Dus hou alsjeblieft op met andere dit soort verwijten te maken want je bent echt geen haar beter.
Je bent zo vreselijk tegen de islamisering maar er mag best duistere zaakjes gedaan worden met islamieten zolang het maar geen amerikanen zijn maar Russen...zo is het toch Peter?
Johnnie
13 september 2008, 13:43
Daarover gesproken jij gaat zelf nergens echt op in vaak zijn jou stukken een hoop woorden die vanalles doen maar vooral overal omheen draaien wat dat betreft kun je zo aanschuiven bij het CDA of PVDA je haalt precies dezelfde trucs uit.
Elke keer wanneer de Russen op tafel komen met het verwijt dat deze duistere zaakjes doen met islamieten dan breek je nek om het wel weer even goed te praten op zo'n typisch linkse manier.
Dus hou alsjeblieft op met andere dit soort verwijten te maken want je bent echt geen haar beter.
Je bent zo vreselijk tegen de islamisering maar er mag best duistere zaakjes gedaan worden met islamieten zolang het maar geen amerikanen zijn maar Russen...zo is het toch Peter?
Dat idee had ik ook al na de inval van de russische federatie in Georgie.En als het gaat om de inmenging van de russische federatie inzage de kwestie Israel-irak word dat afgedaan als een hypotethische kwestie.at your service
FvdV
13 september 2008, 14:20
Dat idee had ik ook al na de inval van de russische federatie in Georgie.En als het gaat om de inmenging van de russische federatie inzage de kwestie Israel-irak word dat afgedaan als een hypotethische kwestie.at your service
Precies en ik krijg de indruk dat men hier achter de Russen staat als tegenhanger voor Amerika.
Prima daar zul je mij niet over horen dat is ieders goed recht, maar kom er dan gewoon ruiterlijk voor uit inplaats er omheen te draaien.
jpmante
13 september 2008, 18:07
U gaat onmiddelijk mee met de kleinzieligheid van een ventje zonder enige argumenten, valt me behoorlijk van u tegen. Welke trucs haal ik uit, met modder gooien ik denk dat toch niet. Nee voor u is het probleem dat ik juist te ver op zaken in ga en daarbij niet verval in knip en plakwerk en/of halsstarrig gebruik van oneliners.
Vertel mij nu eens waar ik omheen draai? Mijn antwoorden zijn zeer duidelijk, enkel dat ze misschien niet geheel overeenkomstig datgene zijn wat jullie willen horen.
Het spijt me maar u maakt de ene gedachte- en feitelijk fout na de andere, tja dan is het ook niet zo vreemd dat uw argumenten onderuit gaan. Ik begin sterk te indruk te krijgen dat logische en feitelijk redeneringen in uw perceptie als links gezien moeten worden.
Welke verwijten? U raaskalt.
Beste man u weet niet waar u het over heeft, begrijp nu toch eens dat de islamisering van Nederland en geheel Europa haarfijn binnen de Amerikaanse buitenlands politieke prioriteiten past. U kent Amerika niet netzo min als u ook maar een idee hebt van hoe en op de basis van wat beslissingen genomen worden.
M.b.t. Rusland leeft u in het verleden, de koude oorlog en het communisme waarvan u ook nog eens de oorsprong niet echt blijkt te kennen. Het Rusland van vandaag is een geheel ander land dat echter er toe gedwongen wordt haar positie te versterken als gevolg van een toenemende Amerikaanse druk aan haar grenzen. Rusland heeft nadat zij zich het communisme heeft ontdaan zich vrijwillig uit een zeer groot aantal gebieden teruggetrokken, echter wat bleek was dat de NAVO vrijwel onmiddelijk begonnen is die gebieden in te kapselen en te bewapenen. Dit zijn de feiten, oorzaak en gevolg.
Lees de bijdrages nu eens goed door en tracht dan met een inhoudelijke en feitelijke antwoorden te komen in plaats van met lege oneliners en verdachtmakingen te komen. Wat u nog zult mieten leren is dat discussie niet noodzakerlijkerwijze inhoud dat men het altijd met u eens is.
Hoewel het weerleggen van feitelijke onjuistheden en vaak bizarre misinterpretaties belangrijk is en dit metname omdat het voor de overleving van de Europese volkeren cruciaal is dat de onderliggende processen zichtbaar worden moet ik vermoeden dat dit vanwege een hoge mate van tunnelvisie hier niet mogelijk is.
jpmante
13 september 2008, 18:21
Ga je al snel krijgen als bijdehandjes me gaan vergelijken met een sociopaat.
Heb ik dat welnu maakt u zich geen zorgen er een kenmerk waaraan u zeer zeker niet voldoet. Wel zou ik u willen vragen de passage te quoten waarin ik dit dan gedaan zou hebben.
Dan heb ik zoiets van,en nou is het mijn beurt.at your service
U heeft iets onbepaalds waarvan u dan iets heeft dat op haar beurt weer onbepaald is waarvan uit u dan tot de conclusie komt aan de beurt te zijn. :p :p
FvdV
13 september 2008, 18:26
U gaat onmiddelijk mee met de kleinzieligheid van een ventje zonder enige argumenten, valt me behoorlijk van u tegen. Welke trucs haal ik uit, met modder gooien ik denk dat toch niet. Nee voor u is het probleem dat ik juist te ver op zaken in ga en daarbij niet verval in knip en plakwerk en/of halsstarrig gebruik van oneliners.
Vertel mij nu eens waar ik omheen draai? Mijn antwoorden zijn zeer duidelijk, enkel dat ze misschien niet geheel overeenkomstig datgene zijn wat jullie willen horen.
Het spijt me maar u maakt de ene gedachte- en feitelijk fout na de andere, tja dan is het ook niet zo vreemd dat uw argumenten onderuit gaan. Ik begin sterk te indruk te krijgen dat logische en feitelijk redeneringen in uw perceptie als links gezien moeten worden.
Welke verwijten? U raaskalt.
Beste man u weet niet waar u het over heeft, begrijp nu toch eens dat de islamisering van Nederland en geheel Europa haarfijn binnen de Amerikaanse buitenlands politieke prioriteiten past. U kent Amerika niet netzo min als u ook maar een idee hebt van hoe en op de basis van wat beslissingen genomen worden.
M.b.t. Rusland leeft u in het verleden, de koude oorlog en het communisme waarvan u ook nog eens de oorsprong niet echt blijkt te kennen. Het Rusland van vandaag is een geheel ander land dat echter er toe gedwongen wordt haar positie te versterken als gevolg van een toenemende Amerikaanse druk aan haar grenzen. Rusland heeft nadat zij zich het communisme heeft ontdaan zich vrijwillig uit een zeer groot aantal gebieden teruggetrokken, echter wat bleek was dat de NAVO vrijwel onmiddelijk begonnen is die gebieden in te kapselen en te bewapenen. Dit zijn de feiten, oorzaak en gevolg.
Lees de bijdrages nu eens goed door en tracht dan met een inhoudelijke en feitelijke antwoorden te komen in plaats van met lege oneliners en verdachtmakingen te komen. Wat u nog zult mieten leren is dat discussie niet noodzakerlijkerwijze inhoud dat men het altijd met u eens is.
Hoewel het weerleggen van feitelijke onjuistheden en vaak bizarre misinterpretaties belangrijk is en dit metname omdat het voor de overleving van de Europese volkeren cruciaal is dat de onderliggende processen zichtbaar worden moet ik vermoeden dat dit vanwege een hoge mate van tunnelvisie hier niet mogelijk is.
Ben blij dat mijn gelijk hier weer eens door jou bevestigd word.
jpmante
13 september 2008, 18:32
Ben blij dat mijn gelijk hier weer eens door jou bevestigd word.
Tja een oneliner en het ego heeft weer haar voedsel gehad. Welnu zolang u maar gelukkig bent.
FvdV
13 september 2008, 19:30
We gaan weer ontopic
James1234
13 september 2008, 19:39
Vanwaar walkies interesse in de vraag of iemand van Joodse komaf is of niet. Joden heb je in allerlei soorten en maten, Je hebt de Neturei Karta beweging
http://nl.wikipedia.org/wiki/Neturei_Karta die mordicus tegen Israel is, en dus vaak te gast is bij de president van Iran , je hebt een ander joods geluid http://www.eajg.nl/ en je hebt zionisten die alles wat Israel doet blindelings goedkeuren.........Met andere woorden, het zegt niets.
Johnnie
14 september 2008, 08:15
De gevaren van een Israëlische aanval op Iran: Dat Israël gelet op de Iraanse houding in woord en daad het recht heeft om zijn volk te verdedigen, wil niet zeggen dat de oorlog op dit moment de enige optie is om het gevaar af te wenden
Dat is de kern van het verhaal in Elsevier van Afshin Ellian
Zijn hele betoog op:
http://www.elsevier.nl/web/10203089/Afshin-Ellian/De-gevaren-van-een-Isralische-aanval-op-Iran.htm
Filosofische vragen: Wat is de meerwaarde van het ereforumlid zijn?
Kun je het ook worden door duizenden malen achter elkaar blatante onzin neer te kalken ?
Ja kennelijk.
Onderstaande schreef Ellian een week geleden nog op zn blog.Kan je nagaan hoe snel het allemaal kan verkeren.at your service
Israël heeft recht om Iran preventief aan te vallen
http://www.elsevier.nl/web/10202186/Afshin-Ellian/Isral-heeft-recht-om-Iran-preventief-aan-te-vallen.htm
James1234
14 september 2008, 12:24
Daar heb je zeker een punt
"Afshin Ellian is een scherpe analyticus die veel weet en ziet en meestal harde conclusies durft te trekken. Maar als het gaat over zijn geboorteland Iran heeft de goede man daar soms, heel begrijpelijk natuurlijk, moeite mee. Dan vervalt ook hij in naïef wensdenken."
Kritiek op Afshin Ellian geformuleerd op http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6945
Maar in je pleidooi voor het vernietigen van hele landen ga ik uiteraard niet mee
jpmante
14 september 2008, 15:52
Maar in je pleidooi voor het vernietigen van hele landen ga ik uiteraard niet mee
Het is juist dat Israël het recht heeft zich te verdedigingen en indien, zoals dit in zake Iran het geval lijkt te zijn, er geen andere opties zijn (diplomatiek) en er een situatie van onvermijdelijkheid bestaat kan dit recht ook preventief toegepast worden.
Ik teken hierbij aan dat het concept van proactieve verdediging middels een preventieve aanval een zeer lastige en potentieel gevaarlijk concept is daar het internationaal rechtelijke de deur tot impliciete legalisering van aanvalsoorlogen openzet, iets waar Afshin in zijn artikel aan voorbij gaat. Een probleem dat zich ook reeds voordoet b.v. in het geval van metname de tweede Golfoorlog toen de VS een "preventieve" aanval opende op de basis van een vemeende (in iedergeval in retroperspectief) BC dreiging uitgaande van Irak. En zo zijn er dan nog wel een aantal andere mogelijke gevallen waarin het excuus van een dreiging misbruikt zou kunnen worden, ik denk hier dan b.v. aan Bolivië en/of Venezuela, om op een feitelijk illegale wijze machtspolitiek te kunnen bedrijven.
Terug naar de mogelijkheid van een preventieve Israélische precisie strike gericht tegen de nucleaire installaties van Iran meen ik inderdaad dat er aan alle voorwaarden voldaan is om in dat geval te kunnen spreken van een legale preventieve zelfverdediging. Ik leg hierbij de nadruk op precisie daar dit een absolute voorwaarde dient te zijn.
Natuurlijk heeft u gelijk als u schrijft "...Maar in je pleidooi het vernietigen van hele landen ga ik uiteraard niet mee..." en geloof me hetzelfde geldt voor mij. Een "preventieve" aanval gericht op het Iranese volk met oogmerk het totaal of gedeeltelijke te vernietigen zou genocidaal zijn en als zodanig een misdaad. Het houd, en dit ook in het kader van het aangehaalde artikel, namelijk in dat een volk tot vijand wordt verklaard en Israél daarmee in de schoenen van de idioot van Teheran zou staan. Natuurlijk is dit feitelijk een ondenkbare hypothese daar Israél een beschaafd land is met verantwoordelijke leiders.
Kortom het is juist dat de Iraanse Israël-politiek een vastberaden streven naar een genocide op het Israëlische volk vertoont en het derhalve zo is dat Israél het recht, sterker nog de verplichting tegenover haar volk, heeft al die stappen te zetten die haar overleven veilig zou stellen. Maar dit dan wel onder de genoemde condities.
James1234
14 september 2008, 19:17
@JPMante.
Ik herinner me een interview met een hooggeplaatst Israëlisch luchtmacht officier die destijds commentaar leverde op de schock and awe strategie http://nl.youtube.com/watch?v=3aEvzuA4f0c van de Amerikanen aan het begin van de tweede Golfoorlog (2003) Hij zei: De Amerikanen zijn meesters in het uitvoeren van grootschalige bombardementen , hij haalde Dresden, Vietnam en shock and awe aan. Hij zette grote vraagtekens bij die strategie, en vergeleek het met het chirurgische optreden van de Israeli Airforce: als er dan toch gebombardeerd moet worden, doe het dan snel, efficient, en accuraat, zonder de hele PR show er omheen. Daar had de man naar mijn idee volkomen gelijk aan. De Israëlische officier haalde Osirak aan. Een ander mooi voorbeeld van Israëlische efficiency is natuurlijk de aanval op een nucleaire site in Syrie nu een jaar geleden. Als het dan toch gebeuren moet zou ik dus graag zien dat Israël, en niet de US de eindregie in handen kreeg.
jpmante
14 september 2008, 20:29
Als het dan toch gebeuren moet zou ik dus graag zien dat Israël, en niet de US de eindregie in handen kreeg.
Ik kan het enkel met u eens zijn het is juist de beheersing, planning en precisie die de IDF zo effectief maakt en bovendien moreel/ethisch superieur.
De VS daarentegen, en dat inderdaad gedurende alle oorlogen die het in haar geschiedenis gevoerd heeft, baseert haar strategie op feitelijk massale slachtingen en is daarin primitief en genocidaal. U noemde daar terecht een aantal voorbeelden van en hoewel het hier niet populair is daarop te wijzen kan dit direct teruggevoerd worden op de bewust genocidale Indian wars, het is een mentaliteit die daarin haar oorsprong vind.
U noemde het voorbeeld van Vietnam, waarschijnlijk één van als niet de meest zinloze oorlog aller tijden, wat daar op strategisch tactisch niveau plaats gevonden heeft iets wat met geen te beschijven valt. Ik spreek bewust niet over de miltairen, de meeste dienstplichtigen, zelfs niet over Leutenant Calley in Mỹ Lai en My Khe daar dat massacre bewust een onderdeel van het Phoenix Programma vormde en derhalve onder de verantwoordelijk van de taktische planners. En geloof me dit programma is tot aan de evacuatie van Saigon in 1975 door gegaan is. Nee dat leer je niet in de geschiedenis lessen. Tôi chưa bao giờ quên và chưa bao giờ tha thứ.
Israël een land waarvan een groot deel van de bevolking weet wat het lijdend voorwerp van een genocide zijn inhoud, hoewel ik het volledig met u eens ben dat Israël zeker niet als éénvormig gezien moet of mag worden (een Israëlische bekende van mij zei altijd dat er net zoveel verschillende meningen bestaan als er Israëliers zijn), heeft wat dat betreft een geheel andere instelling.
Dus ja als het doorgang vind dan laat de eindregie inderdaad in Israëlisiche zijn.
James1234
16 september 2008, 22:00
Iran heeft de Revolutionaire Garde in opperste paraatheid gebracht om het land te beschermen tegen een mogelijke aanval van de Verenigde Staten of Israël op de Iraanse nucleaire faciliteiten. Dat heeft een topadviseur van de Iraanse Opperste Leider ayatollah Ali Khamenei vandaag gezegd.
Het Iraanse leger telt zo'n 545.000 manschappen. 125.000 van hen behoren tot de Revolutionaire Garde. Daarnaast is er nog de Basij, een paramilitaire beweging van vrijwilligers. Burgers dus getraind zijn en de wapens kunnen opnemen. Volgens Teheran telt die 12,6 miljoen 'soldaten'
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/418088/2008/09/16/Iraanse-Revolutionaire-Garde-maakt-zich-op-voor-oorlog.dhtml
12,6 miljoen van dit soort artiesten dus
http://www.iran-press-service.com/ips/bm~pix/basij~s600x600.jpg
Let u even op het rechterhandje ?
doktermolotov
18 september 2008, 08:51
Iran heeft de Revolutionaire Garde in opperste paraatheid gebracht om het land te beschermen tegen een mogelijke aanval van de Verenigde Staten of Israël op de Iraanse nucleaire faciliteiten. Dat heeft een topadviseur van de Iraanse Opperste Leider ayatollah Ali Khamenei vandaag gezegd.
Het Iraanse leger telt zo'n 545.000 manschappen. 125.000 van hen behoren tot de Revolutionaire Garde. Daarnaast is er nog de Basij, een paramilitaire beweging van vrijwilligers. Burgers dus getraind zijn en de wapens kunnen opnemen. Volgens Teheran telt die 12,6 miljoen 'soldaten'
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/418088/2008/09/16/Iraanse-Revolutionaire-Garde-maakt-zich-op-voor-oorlog.dhtml
12,6 miljoen van dit soort artiesten dus
http://www.iran-press-service.com/ips/bm~pix/basij~s600x600.jpg
Let u even op het rechterhandje ?
Ze zouden ze allemaal rond de nucleaire instalatis moeten op stellen ter verdediging dus.
King George
30 oktober 2008, 17:19
Zie http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showpost.php?p=42523&postcount=4
Zijn we al te laat met Iran?
Iran voerde ondergrondse kernproef uit
Reeds twee kernraketten geproduceerd, gericht op Israel
Lezen!
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.