PDA

Vollständige Version anzeigen : Wilders: Gaza-Palestijnen kunnen naar Jordanië

MattS
29 juni 2008, 06:13
Geert Wilders vindt dat Palestijnen die in de Gazastrook en op de Westelijke Jordaanoever wonen, 'zeer wel naar de andere kant van de Jordaan zouden kunnen gaan'. De PVV-leider doelt hiermee onder meer op Jordanië en andere aangrenzende gebieden.

Daar is ruimte en plaats genoeg en er wonen ook al veel Palestijnen,’ stelt Geert Wilders in de Vlaamse krant De Standaard. Hij heeft de uitspraken zaterdag desgevraagd bevestigd. Wilders benadrukt dat de Palestijnse emigratie 'wenselijk is, maar op vrijwillige basis'.

Radicale islam
Volgens Wilders kan Israël met recht aanspraak maken op de Gazastrook en Westelijke Jordaanoever. 'Voor mij prevaleert de veiligheid van Israël als democratie boven de rechten van een groep die zich in hoge mate schuldig maakt aan terreur en corruptie,' aldus Wilders.

'Ik ben ervan overtuigd dat de klappen die Israël opvangt vanuit de radicale islam, klappen zijn die eigenlijk voor ons zijn bedoeld.'

Hamas
Israël en de Palestijnen bestrijden elkaar al decennia. Over en weer schieten ze raketten af en plegen ze aanslagen. De laatste dagen is er een wankel bestand tussen de Palestijnse Hamasbeweging in Gaza en Israël.

Wilders herhaalt in het interview met De Standaard dat hij een referendum wil over hereniging van Vlaanderen en Nederland. Vlaanderen en Nederland zouden in Europa een sterkere stem hebben en economisch sterker staan, denkt hij. De leider van de Partij voor de Vrijheid (PVV) komt zelf elke maand in Antwerpen en heeft het er naar zijn zin.

--

Het maakt mij geen ruk uit of ze naar Syrie, Libanon, Jordanie of Egypte gaan, als ze maar vertrekken at your service

King George
1 juli 2008, 11:33
En er kan en passant ook nog even een kopietje van de rechterlijke uitspraak inzake Fitna naar Jordanië. Even een lesje in democratie!