PDA

Vollständige Version anzeigen : Jeugd TBS“er randt vrouw aan

hirihiri123
16 maart 2007, 09:12
Jeugd-tbs'er randt vrouw aan

door Jan Colijn

VRAGENDER - Een 16-jarige jeugd-tbs'er van het justitieel jeugdinternaat Harreveld is donderdag aangehouden na de gewelddadige aanranding van een jonge vrouw in het nabijgelegen kerkdorp Vragender. De pupil was met onbegeleid verlof.

De politie was donderdag een groot deel van de dag druk met een grootscheepse klopjacht, die meteen na het misdrijf op touw werd gezet. Daarbij werd ook een helikopter van de Duitse politie ingezet.

Het zedenmisdrijf ging met nogal wat geweld gepaard. Het slachtoffer reed op haar fiets toen ze plots van haar tweewieler werd getrapt. Nadat ze ten val kwam, werd ze onzedelijk betast door haar belager, die er vervolgens vandoor ging. Een voorbijganger ving het slachtoffer op en sloeg alarm.

Mountainbike

Na enkele tips kon de knaap enige uren later worden aangehouden. De jongen viel nogal op omdat hij met zijn lengte van circa 1,95 meter op een voor hem veel te kleine mountainbike rondreed.

Na de arrestatie bleek dat de jongere een pupil is van Harreveld, een justitiėle inrichting voor jeugdige zedendelinquenten en jongens en meisjes met een psychiatrische stoornis. Het internaat raakte de afgelopen tijd meermalen in opspraak. Vorig jaar nog kwam de instelling in het nieuws door vermeende misstanden op de gesloten afdeling Het Anker, waarbij de jongeren elkaar zouden hebben verkracht, afgeperst en bedreigd. De affaire leidde tot het vertrek van toenmalig directeur Vincent Maas. Bovendien bracht de Inspectie Jeugdzorg een vernietigend rapport uit.

Volgens een zegsman van de justitiėle jeugdkliniek worden alle pupillen in eerste instantie op de gesloten afdeling behandeld. Vervolgens krijgen ze - op aanraden van hun begeleiders - steeds meer vrijheden.

"Dat begint met een uurtje winkelen hier in het dorp in het bijzijn van een begeleider. De verloven worden vervolgens uitgebreid. In de laatste fase gaan de jongeren op kamers, waarbij ze worden begeleid door de reclassering."

Bron www.detelegraaf.nl

Het wordt eentonig, maar wanneer laten ze die gasten nu eens en voor al tijd in de bajes zitten.
En nog wel op "onbegeleid verlof "..............waren de "kniesloten "op ???????????

Het wordt tijd dat er snel wat aangedaan wordt.............ik dacht dat Geert hier al vragen over had gesteld..........

von slarotimov
16 maart 2007, 12:17
Moet kunnen in 2007, alles wat we vroeger normaal vonden is nu abnormaal, ik vraag me af of het toch misschien aan het drugsgebruik ligt wat allemaal ,, gedoogd "wordt de hersenfuncties van onze bestuurders zijn aangetast.
In dit land wordt alles wat krom is recht geluld, en alles wat fout is met de mantel der liefde bedekt, de tijden van voor Fortuyn zijn weer terug, er ligt weer een deken van politiek correctisme over ons, de Geert makjes mogen weer.

rooie trien
16 maart 2007, 16:35
We kunnen stellen dat deze jongen nog niet genezen is.
Terug opsluiten dus en de sleutel weg flikkeren!!

reiziger888
20 maart 2007, 22:26
Moet kunnen in 2007, alles wat we vroeger normaal vonden is nu abnormaal, ik vraag me af of het toch misschien aan het drugsgebruik ligt wat allemaal ,, gedoogd "wordt de hersenfuncties van onze bestuurders zijn aangetast.
In dit land wordt alles wat krom is recht geluld, en alles wat fout is met de mantel der liefde bedekt, de tijden van voor Fortuyn zijn weer terug, er ligt weer een deken van politiek correctisme over ons, de Geert makjes mogen weer.
ze moeten echt dit kromme rechtsysteem eens grondig aanpakken,geen verlof zonder begeleiding of voor uitbehandeling[al zal dit bij menig tbs-er een zinloos verhaal worden,en snoepreisjes organiseren,maar respect en moraal terug in de maatschappij,en anders heropvoedingskampen