PDA

Vollständige Version anzeigen : Korte lontjes nu ook al in Nieuw Krispijn

hirihiri123
20 maart 2007, 13:22
Ze gooien eieren tegen de ramen, trappen tegen autospiegels, schelden buurtbewoners uit en eisen gratis sigaretten en drank. De Dordtse wijk Nieuw Krispijn heeft last van groepjes tieners met korte lontjes.

Omdat jongeren en ook steeds meer volwassen buurtbewoners een kort lontje hebben en delen van de bevolking zich opgejuind en onveilig voelen door groepen allochtone tieners, zijn er plannen om een internationale vadergroep op te richten in de Dordtse wijk Nieuw-Krispijn.

De ouders moeten op straat toezicht houden op klierende jongens en ze zouden een einde kunnen maken aan agressie op straat.

In buurthuis De Ducdalf is 27 maart om 19.30 uur een eerste bijeenkomst over het onderwerp.

Opbouwwerkster Donnie Greve van de Dordtse Welzijns Organisatie (DWO) waarschuwt dat de kloof tussen groepen bewoners groter wordt in Nieuw Krispijn. ,,Heel korte lontjes,’’ zegt zij.

,,Mensen komen in De Ducdalf en zeggen ’er hoeft maar iets te gebeuren en ik sla ze verrot’. Dat vind ik ernstig.’’

De spanningen lopen volgens haar op tussen autochtone Dordtenaren en groepen allochtone jongeren. Vooral bij de voetbalkooi aan de Johan de Oudestraat regent het klachten over intimiderend gedrag, weet ook P. Schmitz van de Woonbond 0300 uit die wijk. ,,Mensen ervaren die groepen jongeren als zeer bedreigend.’’

Opbouwwerkster Greve zegt dat de mishandeling van een argeloze voorbijganger (41) door drie jongens van ongeveer zeventien jaar past in de sfeer die momenteel heerst in delen van Nieuw Krispijn.

Enkele weken geleden werd op de Willem de Zwijgerlaan ook nog een zwangere vrouw in haar buik getrapt na een conflict op straat.

Die geweldsuitbarsting vond plaats nadat een automobilist niet kon passeren, omdat er een portier van een andere auto open stond. ,,Dat waren ook bijna buren van elkaar. Iemand kan er niet snel genoeg langs. Dan ontploft de boel.’’ Volgens Greve moet er snel aandacht komen voor de spanningen. De gemeente moet volgens haar hard inzetten op een betere sfeer. ,,Als je daar nu niets aan doet, ben je straks te laat om in te grijpen.’’

Volgens de politie vallen de problemen momenteel mee.

(AD)
Ja en natuurlijk valt het volgens de politie wel mee, ook als het andersom was geweest, nee natuurlijk niet, dan wordt zelfs de ME uitgereden om dat tuig ff uit elkaar te slaan...........

Een "internationale vadergroep "oprichten, godsklere wat een idee zeg, de vaders van die gedrochten zal het een zorg wezen, wat die serpenten c.q. addergebroedsels uitvreten.

Gewoon oppakken, inclusief de bijbehorende inteeltfamilie van ooms, tantes neven en nichten, paspoort afpakken en het land uitflikkeren, godver.....................de handen jeuken mij......

admin
20 maart 2007, 13:34
Hoeveel zakken subsidiegeld hebben deze "kansenjongeren" nu weer bijelkaar geterroriseerd?

Resident
20 maart 2007, 13:37
Stuur ze allemaal op vlinderjacht, en ze worden prima Nederlanders!L"